Ik had een kort vraagje. Onze dochter slaap op haar buik? Mag dit wel, omdat dit in de kraam week niet mocht? Ik heb haar gisteravond 3 keer terug gedraait naar haar rug. Maar vanmorgen lag je zel weer op haar zij/rugje..
Vanaf dat ze hier op haar buik kon draaien, heb ik haar laten liggen en slaapt ze ook op haar buik. Overdag als ze wakker was lag ze ook veel op haar buik, ze had al snel een sterk nekje en kon vrijwel gelijk ook met omrollen weer terug naar haar rug komen.
Mijn dochter slaapt sinds 3 weken overdag alle slaapjes op haar buik. En ik leg haar nu 's nachts ook op haar buik sinds dat ze zich ineens van buik naar rug om draaide. Ze is heel sterk in haar nekje en blijkbaar kan ze zich dus ook omdraaien als ze wil. Ik vond het ook wel heel eng dus heb, ook al zijn de meningen er over verdeeld, wel een aerosleep ook erbij, al is het maar voor mijn eigen gevoel. Ze vind het gewoon veel lekkerder slapen.
Zodra ze zelf kan draaien is het geen probleem. Gaat vooral om de eerste weken dat het gevaarlijker zou zijn. Omdat ze niet sterk genoeg zijn om zelf ander te gaan liggen
Ja, de draaid zelf lekker rond. Maar vonden het beetje eng. Maar je kunt er ook niks tegen doen. Ik ben ook een buik/zij slaper.
Ons meisje slaapt al sinds ze 4 wkn oud is alle slaapjes op haar buik. Dus op de leeftijd van jouw kleine lijkt me dat geen probleem hoor! Helemaal omdat ze al draait, dat doet die van ons natuurlijk nog niet.
Een gezond kind zal niet met haar neus in het matras gaan liggen hoor! Onze dochter draaide ook al snel zelf op de buik, en zelfs nu ze anderhalf is, en weleens onrustig slaapt, ga ik kijken, ligt ze op dr rug. Ik draai ze dan terug op dr buik omdat ze dan rustiger slaapt ( Iets met maaiende armen enzo )
Hier ook buikslapers vanaf het moment dat ze zelf op hun buik gingen draaien. Ik legde ze wel altijd op hun rug in bed ... S zou ik alleen onder toezicht (dus in de box) op zn buik leggen. Het risico op wiegendood (al heel klein) wordt dan groter (maar nog steeds heel klein). Gezond kind heeft daar trouwens niets mee te maken, bij wiegendood gaat het juist om kinderen die zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak toch dood gaan. Dus verder gezonde kinderen.
Hier ook een buikslaper..sinds ze maandje oud was sliep ze gewoon veel rustiger..ondanks dat ze voor die tijd altijd ingebakerd heeft gelegen.. mijn meisje vertrouwde ik wel,omdat ze erg sterk was in haar nekje.. Tja er zijn altijd mensen op tegen,gewoon doen waar jij je goed bij voeld..
Hier ook buikslapers. Als ze zelf zo draaien is het prima, je kunt ze moeilijk steeds gaan terugdraaien.
lekker laten liggen, hier vanaf de geboorte, mocht van kraamhulp eerst niet maar hij was al moeilijkerals nr 1 en hop buik vaker rustiger en kon wel vanaf dag 1 hoofd naar links en rechts draaien dus zag ze daarna geen bezwaar. desnoods zon earosleep hale