Onze kleine meid draait sinds van de week op haar buik. maar ook met slapen. Volgensmij slaapt ze heerlijk op dr buikje. Ik draai haar wel steeds op dr rug. Wat zouden jullie doen? Ze slaapt alleen met slaapzak.
Ik heb haar niet terug gedraaid, ondanks dat ik het in het begin heel spannend vond. Als je haar op de rug draait, draait ze dan weer terug naar haar buik? Dan zou ik haar lekker laten liggen, want dan slaapt ze graag zo.
Hier een dochtertje die ook al met 3 maanden op haar buikje sliep.. Ze sliep veel beter en had veel minder last van baby-kwaaltjes als spugen en krampjes.. Wel spannend in het begin maar zeker geen seconde spijt van gehad! En volgens mij als ze zelf kan draaien is het sowieso geen probleem meer want is ze sterk genoeg!
Mijn dochter slaapt ook al vanaf een paar maanden oud op haar buik. Zij was toen ook al zo sterk dat ik me er geen moment druk om heb gemaakt. Ik ben toen wel enkel slaapzakken gaan gebruiken. Met dekens erbij vond ik dan nog wel wat link.
Mijn zoon slaapt op alle manieren. Op zijn buik, zijn zij en op zijn rug. Hij wandelt ook nog eens zijn hele bed door 's nachts, dus hem steeds corrigeren is geen doen meer. Als wij naar bed gaan, gaan we altijd even bij hem kijken. Als hij dan op zijn buik ligt willen we hem nog wel eens terugleggen op zijn rug. Maar zodra je de kamer uit bent wil hij vaak weer draaien. We laten hem maar, als wij slapen en we worden telkens omgerold vinden we dat ook niet fijn. Hij slaapt ook in een slaapzak trouwens.. Als je kind zelf kan terugdraaien zou ik mij er niet zoveel zorgen om maken.
Laten liggen Zodra ze zelf zo gaan draaien en vooral als ze heerlijk doorslapen, kun je ze gewoon laten liggen. Ze kan draaien en dus ook haar hoofdje optillen, dus dan mag ze gewoon gaan liggen zoals ze wil. De risico's die je vaak hoort, horen bij de periode voordat ze hun hoofdje op kunnen tillen en in mindere mate ook nog als ze zelf nog niet kunnen draaien.
Ik zou haar ook laten liggen als ze zo goed slaapt. Hou het in het begin gewoon even in de gaten hoe ze haar hoofd legt. Mijn meisje doet dat ook sinds een paar weken maar wil alleen echt niet op haar buik slapen waardoor ze begint te huilen. Zodra ik haar terugdraai begint zij weer te rollen met gevolg dat ze weer gaat huilen. Pffff hoezo eigenwijs
Mijn dochter deed het ook van 1 op andere dag, zo rond de 5 maanden. Omdat we het wat eng vonden draaiden we haar terug op de rug. Maar zo gauw we de kamer uitliepen lag ze alweer op de buik! Had dus helemaal geen zin! Ze sliep vanaf toen ook veel beter, dus lekker laten liggen!
Onze zoon slaapt ook op z'n buik. Heb hem nooit terug gedraaid. Hebben wel zo'n Aerosleep matras, dat voelde voor mezelf wat veiliger.
Zoon is ook vanaf een maand of 5 op z'n buik gaan slapen. Heb hem nooi terug gerold maar voor m'n eigen gemoedsrust ben ik de eerste paar dagen wel een paar keer bij hem wezen kijken voordat ik zelf naar bed ging
Bij onze dochter heb ik wel aan aantal keer een draai poging geprobeerd maar dat was onbegonnen werk haha voor ik de laatste trap trede had geraakt lag ze alweer op der buik.