Buik slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door abbey, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    Hallo,

Mijn zoontje is 2 maanden. Hij vindt het heerlijk om op zijn buik te slapen. Slaapt dan ook rustiger heb ik het idee.. Nu leg ik em alleen op zn buik te slapen als hij bij mij op de bank ligt..wat ik me afvroeg kan dit kwaad?
    Voor zn buik/ organen enzo...

2. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Nee hoor, vroeger lag iedereen als baby op zn buik. Wel moet je er natuurlijk bij blijven. Mijn zoontje nu 3 maanden ligt nu sinds een maand ook alleen maar op zn buik en snachts op zn rug. Dat gaat nog wat worden straks op het kdv

3. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    Jaa ik blijf er zeker bij, als ik zelf ga "meeslapen" dan leg ik em op zn rug te slapen.. Hij heeft dat echt van mij buikslapen 😊 heerlijk!

4. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Kan helemaal geen kwaad. Mijn zoontje sliep ook beter op zijn buik, steeds gedaan als hij beneden bij me sliep. Inmiddels is hij 6 mnd, kan hij rollen en vind ik hem elke ochtend op zijn buik terug in bed ;)

5. Veera

Veera Niet meer actief

Nee hoor kan geen kwaad. Hier vanaf paar weken overdag op de buik.
    Sinds ze 4-5 maanden is slaapt ze elke nacht op har buik

6. Nitty

Nitty Actief lid

21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Nee dit geeft niks. Zolang het neusje vrij is.
    Maar ik zou het alleen onder toezicht toelaten tot je kindje sterk genoeg is om het hoofd goed op te tillen en zich om te rollen en ook dan willen ze nog al eens met het hoofd naar beneden in het matras gaan liggen. Kijk het dan goed aan wat er gebeurt en of je kindje zijn hoofdje zelf draait. Daar zal het mogelijk wel wat ouder voor moeten zijn.

Zelf heb ik mijn baby nooit op de buik gelegd. En ik schrok me helemaal lam toen ik snachts naast me in het ledikant keek (toendertijd viel ze op ons bed aan de borst in slaap en wr legden haar dan over in het ledikant. Iets later ging dat niet meer en sindsdien slaapt ze naast ons in een groot aanschuifbed) en ze ineens op haar buik lag te slapen. Ik weet niet meer hoe oud ze toen was de tijd gaat hard. Maar ze rolde al vroeg nog voor de 4 maanden het zal aan het eind van de 4e maans zijn geweest.

Eerst rolde ik haar steeds panisch terug op de rug maar langzaam kreeg ik vertrouwen in haar toen in begon te observeren wat ze deed tijdens haar overdag slaapjes en sindsdien bepaalt ze haar eigen houding.

7. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik was ook zo panisch ervoor.
    Mijn dochter begon pas laat met rollen van rug naar buik namelijk met 7 maanden. Toen ze dat eenmaal doorhad wilde ze graag op haar buik slapen. Doodeng vond ik het.
    Heb zelfs een aerosleep aangeschaft ervoor.
    Gelukkig kon ze terug rollen met 2 weken en toen vond heb k het losgelaten al vond ik het nog eng.

Ik zou als marge aan houden als je kindje zelf hoofd opzij kan draaien en nekje goed omhoog houden.
    Ook een aerosleep vind ik toch een veiliger idee al geeft dat nooit garanties natuurlijk.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier bij de oudste ook heel bang voor, maar voor haar was op haar buik juist veiliger aangezien ze erge reflux had. Bij de jongste merkte ik heel snel dat ze veel beter op haar buik sliep, die legde ik in de kraamweek al op haar buik te slapen.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier slaapt ze sinds haar geboorte dag en nacht op haar buik. Op d'r eigen kamertje.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook een echte buikslapertje, tja het is iets minder veilig... maarja ik doe wat ik kan doen, haar omdraaien verpest haar hele slaap, wat ook niet goed is :)

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    wij hebben onze kleinste man ook regelmatig op zijn buikje gelegd, al met een week, heerlijk vond en vind hij het, en nu met 8 maanden rollen we hem ook vaak sochtends in zijn bedje lekker op zijn buik, dan tukt hij nog even verder. hij kan wel zelf rollen maar in het slaapzakje lukt dat niet goed.
    Overdag gaat hij overigens ook vaak lekker op zijn buikje liggen slapen in de box.

12. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Die van mij slaapt alleen maar op zijn buik, dag en nacht.

13. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Hier sliep mijn kleine man met een speentje in op zijn buik. De speen verkleint de kans op problemen met ademhalen aanzienlijk.
    Hij lag alleen overdag op zijn buikje te slapen, in de nacht legde ik hem op de rug, dat vond hij niet altijd fijn. Sinds hij zelf kan draaien, ligt hij prinsheerlijk hele nachten op zijn buikje te slapen. Hij is nu 15 maanden.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ons meisje slaapt ook alleen maar op haar buik sinds ze niet meer in het zijlig kussen kan. Anders slaapt ze niet ivm verborgen reflux en zich steeds verslikken.
    Vind het altijd wel wat eng. Maar ja ze ligt op een aerosleep matras, en is beresterk ( speelt al met speeltjes als ze op dr buik ligt).

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier ook een buikslaper, vanaf 8 weken dag en nacht.
    Ligt toch ook veel lekkerder. Ik moet er niet aan denken om op mijn rug te slapen haha

Deel Deze Pagina