kinderdagverblijf luistert niet..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door suus1983, 8 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    hee meiden,

Even een vraagje. Jesper gaat 3 dagen in de week naar het kinderdagverblijf, wat op zich heel goed gaat. Ik ben het alleen niet eens met een paar dingetjes.

Jesper krijgt voor zijn verborgen reflux 3 a 4 schepjes nutritron door zijn flesjes. Laatst was hij helemaal overstuur en aan het krijzen nadat naar de creche was geweest, ik snapte er niks van. Volgende dag hetzelfde verhaal, terwijl het allemaal net zo lekker liep. Toen zag ik dat hij wat had gespuugd, wat hij dus thuis nooit deed. Bleek dat ze zonder overleg de schepjes weg hadden gelaten omdat het anders zo dik werd..Ja, dat was dus ook de bedoeling.

Ook gaven ze hem laatst een fles van 240 terwijl hij altijd flesjes van 200 krijgt en hij doet het hier goed op, dus ik vind flesjes van 240 niet nodig. Hij gaat dan ook over de liter heen.

Wat vinden jullie? Stel ik me nu aan of het ik recht om hier wel wat van te zeggen?

groetjes

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Wat jammer dat het zo gaat, dat is niet de bedoeling. Ik vind dat je hier zeker iets van mag en moet zeggen, anders gaan ze er waarschijnlijk gewoon mee door. Ik snap ook niet waarom ze dit gedaan hebben: Als je op een KDV werkt, zou je toch moeten weten waarvoor de Nutriton is en anders even navragen, zoiets laat je niet zomaar weg. En meer per fles geven dan dat de afspraak is, vind ik ook raar. Waarom doen ze dat? Zou Jesper niet tevreden zijn met een fles van 200 ml? Als dat zo is, horen ze dat aan te geven en in overleg met jou eventueel meer te geven, niet op eigen houtje.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Ja, zo denk ik er ook over. Van die nutriton heb ik dan ook maar wat gezegd, maar vind het zo zeikerig overkomen om er nu al weer wat te zeggen. Maar ja, hij heeft thuis wel genoeg aan wat hij krijgt, ja, hij lust nog wel meer, maar heeft het niet nodig. Van het CB mag hij ook echt niet meer hebben.

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    het is JOUW kind, hun moeten JOUW regels volgen en niet andersom!

5. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Je bent geen zeikerd, Jesper is jouw kind, ze horen naar jou te luisteren! Ook al heeft het KDV z'n eigen regels en pedagogisch beleid, ouders en de kinderen staan op de 1e plaats.

Ik werk zelf in de kinderopvang en ik luister altijd naar de ouders. Soms zijn dingen niet te realiseren, maar dat bespreken we wel met elkaar. Dit is iets wat ze gewoon moeten doen, valt niet over te discussiëren!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Vandaag weer zover: Jesper krijgt 5 flessen van 200 ml. Hebben ze hem al 2x 240 gegeven en 2 keer 180.. Dus ik mag om niet over die liter heen te komen, nog maar 1 flesje van 120 geven voor de hele nacht, dat lukt dus nooit.

Ze krijgt hij veels te veel en dat heeft hij niet nodig, want thuis laat hij vaak wel 4 uur tussen de voedingen de laatste tijd.

Ik denk dat ik morgen maar even opbel en er wat van zeg. Het is gewoon niet goed voor hem. Hij is zwaar genoeg en meer dan een liter mag ja niet.

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Vind het ook niet kunnen dat ze niet naar je luisteren. Met 240 cc wordt zijn maag ook nog meer opgerekt dan met 200cc. Dus dan heb je kans dat hij straks meer wilt, als hij minder bij jou krijgt.
    Ik heb daarom ook nooit meer dan 210 gegeven.

Jiri kreeg friso comfort en aangezien je dat van thuis moest meenemen, deed ik het iedere dag meenemen in die torentjes. Deed dus de schepjes al erin die nodig waren. Je zou ook zelf de melk en de nutriton kunnen mengen en van thuis meenemen. Dan hoeven ze nog alleen maar de juiste hoeveelheid water te warmen en kan het zo erbij.
    Maar eigenlijk zouden ze gewoon moeten luisteren naar wat jij wilt.

8. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Praat erover met ze, dit mag echt niet! De regels van de ouders staan gewoon voorop. Uiteindelijk ben jij degene die het beste weet wat goed voor jesper is!

Je bent echt geen zeur als je dit tegen ze vertelt hoor, ze moeten zich er gewoon aan houden wat jij doet.

Misschien is een containertje vullen en die meegeven de oplossing, dan kunnen ze het niet verkeerd meer doen.

Succes!

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik had van die tonnetjes waar ik de voeding in deed die gaf ik dan mee en zei daarbij hoeveel water erbij moest misschien is dit de oplossing ze kunnen dan geen extra schepjes erin doen eventueel wat extra water maar dat is niet zo erg. maar het moet niet kunnen dat ze dit zomaar doen. ik zou er ook idd wat van zeggen. dan maar zeiken maar het is jou kindje toch. suc 6

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Volgens mij zit de nutrilon inbegrepen in de prijs van het kinderdagverblijf of niet?

Ik zou ze er nogmaals op aanspreken en nieuwe afspraken maken.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze hebben gewoon naar jou te luisteren en vind dit geen zeiken hoor. jij bent de ouder en ze moeten opvoeden op jouw manier. over ene liter gaan is ongezond voor de kleine en dat hij niet genoeg heeft aan 200 daar komt misschien wel omdat ze de nutrilon er uti laten. ik zou ook de voeding in torentjes meegeven en als ze dan extra water geven en hij drinkt gewoon zijn fles leeg is het geen punt maar te veel voeding krijgt hij dan niet.

12. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    En daar komt nog bij dat jij de klant bent. Je betaalt er ook nog flink voor toch! Ze horen naar jou te luisteren en het lijkt mij niet zo'n ingewikkeld verhaal. Bij ons gaat het gelukkig heel goed op de opvang en ze doen precies wat je wilt en anders bellen ze even of vragen ze het als je haar op komt halen.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Suus,

Heb je ze erop aangesproken? Zijn jullie eruit gekomen met nieuwe/goede afspraken?
    Ik hoop het wel zeg...dan zijn 3 dagen veel als het totaal niet strookt met jouw regels en gewoontes.

Elmo

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    We hebben er wel wat van gezegd en ze hebben toen ook wel minder gegeven, maar toen ik hem kwam ophalen zeiden ze tegen me dat hij de hele tijd had gehuild van de honger en dat hij 3 uur tussen de voedingen bijna niet redde! En dat terwijl wij thuis makkelijk 4 en soms wel langer redden...

Dus we hebben hem direct bij een ander kdv ingeschreven! Het is een dorp, dus zal niet zo lang duren hier. Tot die tijd moeten we het nog maar even uitzitten. Lukt het echt niet, tja..dan misschien maar stoppen met werken, maar dat doe ik liever niet.

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik werk ook op een kinderdaverblijf en ik vind dit heel raar! Ze mogen gewoon niet zomaar het schema veranderen zonder eerst met ouders te overleggen.
    Iemand heeft het al gezegd maar bij ons krijgen ouders van die speciale bakjes. Thuis doen ze daar de gewenste hoeveelheid voeding in (desnoods dus met nutriton of wat dan ook erbij). Ze zetten erop hoeveel water erbij moet en klaar is kees.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Dat van die bakjes heb ik al voorgesteld, maar daar willen ze niet aan, omdat ze alle voedingen in huis hebben, dat vinden ze lastig. Ik haal hem daar maar gewoon zo snel mogelijk weg.

17. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    En Suus heb je al met de leidsters gepraat? Dit kan echt niet hoor. Ik werk zelf op de babygroep en zo iets heb ik nog nooit meegemaakt dat leidster zonder ovreleg gaan veranderen. Jij bent de baas, het kinderdagverblijf hoort de wensen van ouders na te leven en te respecteren. Wij hebben ook eigen voeding nutrilon en als de ouders iets anders willen dan nemen ze zo'n torentje mee. Wat staat er in het pedagogisch beleidsplan van het kinderdagverblijf bij voeding en zo? Mischien moet je die eens opvragen. Anders gewoon verder kijken als je er geen goed gevoel meer bij hebt.

Deel Deze Pagina