Babyshower, leuk, dubbelop of wat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabeBabe, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Vraagje,

een babyshower.... dat is dus voor de nog zwangere vrouw.
    dan organiseer je soort van high tea idee, met cadeaus enzo als verassing...

maar diezelfde vriendinnnen komen dan toch ook weer op kraamvisite lijkt me, is het dan de bedoeling dat je dus dubbelop met cadeaus doet...?

Vind dat een beetje gek eigenlijk... ik vind zo'n shower super! en lijkt me erg leuk als ik er eentje zou krijgen ofzo, en zit er aan te denken in februari eentje voor mijn vriendin te regelen, maar stel je voor ik regel dat... verplicht ik dan de rest van haar vriendinnne ook om 2 x een cadeau te geven...? of moet ik daar verder niet zo over analyseren hahaha,

2. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Whahah jouw onderschrift :D

Ik denk dat als je echt vriendinnen bent je het niet erg vind om 2x een cadeau te moeten geven.
    En anders kan je ook gewoon een kleinigheidje geven bij de shower ofzo..

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind t onnodig. Het hoeft voor mij echt niet.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb de charme van een babyshower nooit begrepen, haha. :)

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik vind het vreselijk. Ik wilde het niet. Ik vind het overdreven om mensen hier toe te verplichten. Persoonlijk vind ik het inderdaad dubbel op.

Maar het is jouw feestje dus je kan er de draai aangeven die jij wilt! Zullen vast leuke ideeen op internet staan.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    ik heb er ooit eens 1 bijgewoond en vond het maar flauwekul allemaal. is niet aan mij besteed zulk gedoe. maar er zijn mensen die het juist wel geweldig vinden dus ja ieder zijn ding.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind babyshowers wel echt tof, dus ik zou het doen.

8. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Mijn vriendinnen hebben tijdens mijn zwangerschap een babyshower voor mij georganiseerd. Ik vond het wel super lief en leuk! Wij hadden ook nogal een stressvolle periode en een (zeer welkom) onverwachte zwangerschap. Door die babyshower had ik even een verwen en geniet momentje:)

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben bij 2 babyshowers geweest. Ik vind het niet nodig, maar het was hartstikke gezellig hoor. Eén vriendin heb ik een zelfgehaakte deken cadeau gegeven tijdens de shower, de andere had ik de deken eerder al gegeven en ik heb voor de babyshower een kleinigheidje voor haar gekocht. Met kraamvisite heb ik bij beiden geen cadeautje mee meegenomen.

10. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Die babyshowers vind ik persoonlijk erg overdreven. Ik heb 2x aangegeven dat ik het echt niet wou al die poppenkast.

Maar antwoord op je vraag, vind dat iedereen voorzich mag bepalen 2x een kado te doen of 1 als de baby geboren is.

11. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Zelf zou ik geen babyshower willen, maar ken dames die het juist erg waarderen. Toch het belangrijkste wat de aanstaande moeder er van vindt. :) Lekker doen als je denkt dat die vriendin het leuk vind!
    Wij hebben bij de babyshowe van een vriendin gewoon allemaal een klein bedrag in gelegt. Zo kun je een mooi kado kopen en wordt het niet te gek/duur. Voelt het misschien ook minder 'dubbel' aan. Kan je na de geboorte altijd nog een persoonlijk kraamkado kopen.

12. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik heb er nog nooit 1 gehad voor mezelf dus ik zou het wel leuk vinden als ik zou worden verrast :)

13. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik zou het echt niet willen!!!

ruim 3 jaar geleden was het nog niet zo hip als nu gelukkig!

14. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Mijn zusje wilde graag een babyshower voor mij organiseren. Ze vindt het zelf namelijk heel leuk :D
    Ik wilde dat niet idd omdat ik dan het gevoel had dat mensen twee keer met kado' s moesten komen. En het was nou niet zo dat we tieners met geldproblemen zijn ofzo. We konden alles prima zelf bekostigen.

Maar ik heb haar beloofd om voor haar een knalparty te regelen als het zover is, omdat zij het zo leuk vindt ;)

En je hoeft het niet duur te maken. Een flesje babybubbels en/of iets lekkers voor de moeder is toch voldoende? En dan met kraamvisite de rest van het kado...

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Het kan toch ook zonder cadeaus? Hier al paar gehad waarbij we de activiteit voor de moeder betaalde en het eten en drinken maar verder geen cadeaus gaven.
    laatste keer workshop gedaan met high tea, in de workshop pimpte je kledinghangertjes,rompertjes,haarlokdoosjes etc en ondertussen lekker high tea'en. Zo heb je zelf een leuke middag en de as mama ook. En die paad euro meer voelde ik niet hoor!

16. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    babyshower...ik vind het verschrikkelijk

17. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Mijn zusje wilde graag een babyshower voor mij organiseren. Ze vindt het zelf namelijk heel leuk :D
    Ik wilde dat niet idd omdat ik dan het gevoel had dat mensen twee keer met kado' s moesten komen. En het was nou niet zo dat we tieners met geldproblemen zijn ofzo. We konden alles prima zelf bekostigen.

Maar ik heb haar beloofd om voor haar een knalparty te regelen als het zover is, omdat zij het zo leuk vindt ;)

En je hoeft het niet duur te maken. Een flesje babybubbels en/of iets lekkers voor de moeder is toch voldoende? En dan met kraamvisite de rest van het kado...

18. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Oeps, verkeerde toets..:D:D

19. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    +2

Veel te commercieel allemaal!
    Weer iets dat is "overgewaaid"

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nou ik weet dus nog niet zo goed wat ik ervan vind, vind het wel leuk en gezellig, alleen dat 'dubbel' idee staat me dan tegen inderdaad haha,

maar goed, misschien als je allemaal 5 euro inlegt en mooie luiertas koopt voor 60 euro en dan high tea 10 pp dan is het gewoon een gezellige high tea met 1 leuk cadeau, dan kun je bij de kraamvisite altijd nog iets anders geven...

Deel Deze Pagina