zorgen maken of is dat nergens voor nodig..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Paardebloem, Jun 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paardebloem

Paardebloem Niet meer actief

Ik heb dus een paar katten uit de buurt die altijd hun behoeftes in mijn tuin doen. Vanochtend was ik dus bezig in de tuin met het opruimen van kattenpoep. Het was best wel veel.

Daarna ging even op internet wat informatie zoeken over zwangerschap en kwam ik dit tegen;

Naast roken en het drinken van alcohol, kan je nu ook beter geen kattenbak verschonen! In de ontlasting van katten kan een parasiet zitten die toxoplasmose veroorzaakt. Dit zit trouwens ook in rauw vlees zoals filet americain of tartaar, en is schadelijk voor je kindje. Als je in de tuin gaat werken, trek dan handschoenen aan, om te voorkomen dat je in aanraking komt met ontlasting van katten. Voor volwassenen is de parasiet onschadelijk, maar bij een ongeboren baby kan hij ernstige afwijkingen veroorzaken!!

Kan het nu al schade opleveren of maak ik me onterecht zorgen?

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou het zeker aankaarten bij de vk!

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Ik neem aan dat je het niet met je blote handen heb aangeraakt?

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

Jun 3, 2015
    454
    1
    0
    Met handschoenen aan kan het geen kwaad. Beter even vragen aan je vk wat het risico is en waar je evt op moet letten (wat voor klachten). Zal wel niet zo'n vaart lopen.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Vooral goed je handen wassen maar lijkt me dat je dat wel doet als je in de tuin gewerkt heb

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Als je gewoon handschoenen aandoet en daarna je handen wast is er niks aan de hand.

7. Paardebloem

Paardebloem Niet meer actief

Ik heb het uiteraard niet met mijn blote handen aangeraakt, maar heb het weggeschept.

Vanwege een aandoening loop ik bij een arts onder controle en die had toen tegen mij gezegd mocht ik zwanger raken dat ik dan ook hij hun onder controle val. Maar had al doorgegeven aan hen dat ik zwanger ben ivm medicijngebruik maar heb nog niks gehoord en nu is de polikliniek ook al gesloten.

Dus weet niet echt bij wie ik aan de bel moet trekken..

8. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Nou als je het niet rechtstreeks heb aangeraakt valt het wel mee denk ik. Kaart het anders ff aan bij de huisarts dan weet je zeker.

9. runstar

runstar Actief lid

Nov 9, 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het hebt weggeschept heb je er niet met je handen aangezeten, als je daarna gewoon je handen hebt gewassen, is er niks aan de hand. Heb je groenten of fruit in je tuin dan altijd goed wassen. Voor de zekerheid volgende keer ook handschoenen aan doen, en na afloop ook weer handen wassen.

Share This Page