Hoi mede mama's-to-be! Gisteren was ik bij de vk en mijn buik is te groot. Hij loopt nu ongeveer 3 weken voor. Niet zozeer de baby volgens mij, dat vond ze moeilijk te bepalen, maar echt de groei van mijn buik. Ik krijg nu binnenkort een groei-echo om alles te checken. Wat kan ik hiervan verwachten? Moet er dan ook nog bloed geprikt worden of urine gecheckt? Hoe ging het bij jullie en was er ook echt reden tot zorg? Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Liefs!
Ik kreeg een groeiecho om te kijken of de baby niet te klein was omdat mijn bloeddruk wat aan de hoge kant was.......... Ik heb alleen een echo gehad.....ze gaan dan kijken hoe groot de kleine is en bij mij hebben ze ook nagekeken of ik genoeg vruchtwater enz had. Nou kreeg ik mijn echo's met 34 en met 36 weken
Met 28 weken hebben ze bij mij een groeiecho gemaakt... kindje werd weer helemaal opgemeten, er werd gekeken of er voldoende vruchtwater was etc. Ik had een hele leuke gynaecoloog en vertelde vanalles en ze liet nog heel uitgebreid het gezichtje e.d. zien, dus ik vond het wel leuk eigenlijk Heb ook wel eens gehoord dat iemand op zwangerschapssuiker moest prikken, omdat de baby ineens hard gegroeid was... dus dat zou misschien ook nog kunnen?? Ik zou me in elk geval niet te druk maken, misschien had je buik of beeb even een groeispurt!
Ik had dat ook en daarnaast kon de vk mijn kindje niet goed voelen omdat ik een vrij stevige buik heb (heeft overigens niet te maken met een dikke buik of niet, maar dat terzijde). Net een echo gehad en alles is prima. Kindje loopt ietwat voor op schema, maar niks zorgwekkendst. Flinke plens vruchtwater maar alles gewoon prima. Groeiecho doen ze al vrij snel hoor, dus niet te druk om maken. Waarschijnlijk had mijn buik de vorige keer bij de vk net een groeispurtje gemaakt ofzo.
loop je bij meriam en corien? Corien doet de groeiecho's zelf.. duurt een half uurtje! Heb het ook gehad alleen met 34 weken... als t te groot is laat ze de gyn er nog eens na kijken.
Bij de eerste ook een groeiecho gehad. Kindje was keurig op schema. Ze meten alles even (bij de kleine), hoofdje, beentjes en de machine rekent uit hoe groot ie ongeveer is. Niet te druk om maken hoor!
Hey! Ja ik loop idd bij Meriam en Corien. Gisteren Corien gezien en i.v.m. drukte was het niet mogelijk. Daarnaast vond ze hem zo groot dat het haar zinvol leek om de gyn toch even mee te laten kijken, dus tja... Wel fijn dat het meestal gewoon goed is! Jullie geruststellende woorden doen me goed Enne: beter een keer teveel gecheckt dan te weinig, toch?
Hoi, Ik heb bij de eerste zw een paar groei echo's gehad ivm een grote buik. Uiteindelijk lag de kleine ook een paar weken voor en ben ik met 38 weken ingeleid. Ik heb de groei echo als heel prettig ervaren. Even een extra controle en indien nodig wordt er dan ingegrepen. Succes! x Roosje
Corien is overal erg voorzichtig mee! Gelukkig!! Mij heeft ze toen ook optijd doorgestuurd anders had ik met de ambu naar het zkh gemoeten. ( bij de bevalling ) Met de groei echo neemt ze echt de tijd voor je! En als ie echt te groot is moet je vragen naar dhr muijserts in het ziekenhuis rivierenland! Dit is echt een goede gyn!!!
Ja het is idd fijn dat ze naar de voorzichtige kant leunen, liever niet teveel risico! Bevalt me sowieso heel goed daar, dus dat scheelt. Ik moet dinsdag naar het zkh, dus dan gaan we het zien. Volgens mij gaat Corien niet eerst zelf kijken bij mij, maar meteen de gynaecoloog. Ach, dat maakt me ook niet zoveel uit, als het met de kleine maar goed gaat @ roosje: is er bij jou nog een oorzaak vastgesteld van het voorlopen op de groei? Of was het gewoon toeval? Was je kindje bij de bevalling ook erg groot?
dat had ik ook bij de laatste controle bij de gynacoloog. me buik loopt zo 2 a 3 weken voor. ik krijg 5 januari een groei echo de gynacoloog vertelde dat het niks is om je druk over te maken. ze gaan tijdens de echo alleen de baby opmeten en het vruchtwater bekijken.
Ja, dr Wimmens of Willems o.i.d. Het ging me een beetje snel aan de telefoon . Corien heeft de afspraak voor me gemaakt, dus ik had niet zo veel te kiezen. Over het algemeen heb ik geen problemen met de gyns in het Rivierenland, dus dat scheelt. Bij mijn vorige bevalling had ik Vleugels, ook een aardige kerel!
het is natuurlijk wel fijn dat ze het zekere voor het onzekere nemen wat betreft de groei. zou me er zelf niet te veel zorgen over maken hoor. soms is de buik nu eenmaal wat groter dan bij anderen. Bij mijn dochter dachten ze ook dat ze te groot was (ivm mijn buik) en ze is met 41 weken geboren (2775 gr.) dus ze was juist erg klein! Als de baby maar gezond is toch! niet stressen en genieten van je extra echo zou ik zeggen
Met 27 weken liep mijn buik al paar weken voor. O.a. daarom met 30wk een groeiecho gehad. Deze was echter perfect. Kindje liep precies op schema. Buik was in tussentijd ook niet veel meer gegroeid. Ik denk zelf dat ik toen net een groeispurt heb gehad (haha nou ja baby eigenlijk) en daarom wat voorliep. Hoor en lees de laatste tijd ook heel vaak dat er een extra groeiecho gemaakt wordt zo rond de 30 wkn. Volgens mij zijn ze hier tegenwoordig wat makkelijker in dan voorheen. Natuurlijk alles om problemen vroegtijdig te kunnen ontdekken. Liever 10x teveel gecheckt dan 1x te weinig!
Ik heb in de tweede helft van mijn zwangerschap verschillende groeiecho's gehad. We hadden in het ziekenhuis niet altijd (lees bijna nooit) dezelfde verloskundige en iedere keer kwam weer de opmerking: zo wat een grote buik! Nou ben ik zelf klein, dus zo'n kindje moet ook ergens blijven he, maar goed, kom maar weer op met zo'n echo. Ik ben nog wel een keer extra geprikt om de bloedwaarden te controleren, maar daar was niets mis mee. Uiteindelijk is de kleine met 40 weken geboren en woog 3350 gram, zeker niet te zwaar dus. Ik zou zeggen geniet van het extra kijkmoment, komt vast goed.
Vandaag de groei-echo gehad en alles was prima. Meisje loopt een weekje voor, maar is geheel binnen de marge dus. Zou ook niet verwachten dat we een klein kindje zouden krijgen aangezien haar zusje met 36 weken al 2980 gram was. Alleen haar benen lopen 2 weken voor....zal ik haar alvast opgeven voor Benelux Next Topmodel? Had overigens wel een "flinke plens" vruchtwater. Maar ook weer alles binnen de marge, gewoon goed dus!
Fijn dat alles gewoon goed was! Hihi, en die lange benen, je kunt het proberen, toch? Wie weet beginnen ze binnenkort wel een 'Benelux Next Baby Model'..... ACh, lange benen voor een meisje is nooit erg, toch ? Hier juist kindjes met 'korte pootjes' en een groot hoofd. Bij Lucas was dat al zo en met de 20-wekenecho van deze spruit liep ook het hoofdje voor en de beentjes achter. Ben benieuwd wat er dinsdag uit komt!
Ook hier een groeiecho gehad. mn baarmoeder stond opeens zo erg hoog. de huisarts zei zelf al dat de kleine t waarschijnlijk niet was zo hij kon voelen, aar hij deed toch even een echo om te kijken hoe of wat. eerst moest ik nog bloed laten prikken, op suikergehalte. maar die was goed. verder meten ze veel na. de lengte van de benen, t hoofdje, buik enz.. vond t wel weer geweldig de kleine te zien, zo heel anders weer als een 20 wk echo.
Nou, vandaag de groei-echo gehad. Baby ligt idd een week of 2 voor qua groei, dus vandaag ook een dagcurve laten prikken voor de suiker. We wachten maar even af wat eruit komt! De echo vond ik trouwens niet heel bijzonder helaas, ff snel bolleke, buikje, beentjes, etc. meten. We stonden binnen 10 minuten weer buiten . Nouja, als het maar goed gaat met het kindje!