mvm-mevrouw zegt weinig kans op miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anne82, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Vanochtend de mvm-vrouw op bezoek gehad. Ze zei dat zo'n dikke streep zo vroeg in de zw.schap duidt op veel hcg. En dat ik daarom ook geen miskraam zal krijgen. Dat kun je als informatrice toch niet zeggen? Ik zei ook al, dat het natuurlijk niet zeker is. Maar dit blijft toch in je achterhoofd. Het is goed nieuws....maar is het echt waar?

Ze zei ook dat ik door de grote hoeveelheid hcg waarsch. zo misselijk ben. Lekker dan :( ....pfff

2. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Wat raar daar heb ik echt nog nooit van gehoord...
    Vind het een beetje raar dat ze dat zegt eigenlijk.

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Misschien is de kans kleiner maar dat hij niet anwezig is lijkt me niet. Misschien ben je wat verderzwangeren heb je daarom meer HCG hormoon in je lichaam. Dat je hierdoor erg misselijk bent klopt wel.

In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Denk ook niet dat ze zoiets met zoveel zekerheid kan zeggen..

5. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Nee hoor, ik had ook zo'n dikke streep die meteen erop stond. Die zs is helaas mis gegaan.. Ik vind het erg vreemd dat ze dat zegt.
    Hopelijk gaat het bij jou helemaal goed!

6. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik vond het ook al raar.....Niet echt netjes van haar. Maar goed...nu weet ik in ieder geval dat het nergens op slaat.

Thx voor jullie reacties.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Inderdaad slaat die reactie nergens op.
    Ik had de vorige zwangerschap echt een streep die het scherm afspatte, zo fel en dik. Maar die eindigde in een miskraam. Deze zwangerschap waren mijn testen minder fel van kleur en ben nu al een dikke 18 weken zwanger.
    Je kunt dus niks zeggen op basis van dat streepje, alleen dat het positief of negatief is natuurlijk.

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    waarschijnlijk bedoelde ze ermee dat doordat je al zon spattest hebt in begin van je zwangerschap.. dit een teken is dat vruchtje in elk geval goed is ingenesteld en dat op dat punt het risico is afgenomen dat het daardoor mis zou gaan. Kan natuurlijk altijd alsnog fout gaan om een andere reden, dat kan je niet uit het HCG opmaken.

Mijn HA zei me van de week nl het zelfde. Bij mijn vorige zwangerschappen die goed zijn verlopen was ik ook erg misselijk.. toen kreeg ik ook te horen zowel van HA als VK dat dat goed teken was en kans op miskraam kleiner was.

misschien dat ze het zeggen om mij goeie hoop te geven, maar voor mijn gevoel was het wel goed.

9. jootje03

jootje03 Lid

16 jul 2008
    36
    0
    0
    Leiden
    Misselijk zijn heeft vlgs. mij gewoon te maken met hoe je lijf reageert op het hcg.
    Niet of je wel of niet meer kans op miskraam hebt, vindt het een beetje broodje aap verhaal, maar is natuurlijk wel prettig om te horen als je erg misselijk bent ..... is voor een goed doel!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een dikke streep is normaal; er is dus HCG aangetroffen in de urine.
    Bij een vage streep is er minder HCG aangetroffen, wat meestal inhoudt dat je nog maar net zwanger bent of dat je de embryo voor de innesteling al kwijt bent geraakt.

Die streep zegt niets over de hoeveelheid HCG, die kan je niet meten, daarvoor zal je een bloedtest of uitgebreide urinetest bij het lab moeten doen om de waardes te achterhalen.

Er bestaat niet zoiets als "een beetje zwanger" of "heel erg zwanger". Je bent zwanger of niet en een dikke streep zegt niks over een potentiele miskraam!

Wsl heeft deze mevrouw je gerust willen stellen oid, maar het is gewoon een bakerpraatje dat je meteen naar het land der fabelen kan verwijzen!

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    zegt helaas niks,ging bij mij ook mis met een dikke streep (met 12 weken) ze zou zoiets niet moeten zeggen!

12. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Wat een onzin zeg. Mijn dikke, vette streep bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap..

13. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hier meerdere dikke vette positieve strepen, maar weinig echte misselijkheid hoor. :)

14. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    vind het raar dat ze zoiets zegt. Het zou kunnen dat je wat verder bent.
    maar zeggen hoe dikker de streep hoe kleiner de kans op een miskraam slaat nergens op.

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Onzin!
    3x een dikke streep en 3x mis!

16. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

ik had ook een dikke vette streep bij MvM...helaas is het kortgeleden ook hélemaal fout gegaan....

Maar jij GEFELICITEERD met je zwangerschap meis :D

Liefs Eleni

17. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik had anderhalf jaar geleden ook een dikke streep die er vrijwel onmiddelijk stond en het is ook misgegaan.

Deze keer was de streep lichter en ik ben nu al 15 weken ver.

Deel Deze Pagina