Katten en zelf de kattenbak verschonen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RozeWolkje, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ik heb 4 (binnen)katten; die heel af en toe naar buiten gaan (ik laat ze als het ware uit dus ik loop dan even met ze over het erf :) ) en 2 kattenbakken. Mijn vriend is veel weg en de kattenbakken moeten elke dag verschoond dus ik moet het wel zelf doen. Ik heb nu wel handschoenen aan en was mijn handen ook nog na afloop.
    Nou heb ik mijn hele leven al katten en ook een nestje gefokt (ik heb raskatten) en ik las dat met name de poepjes van jonge katten besmettelijk kunnen zijn dus wellicht ben ik al eens besmet geweest (en dan ben je immuum toch?).

Zijn er meer hier die gewoon zelf de kattenbak zijn blijven verschonen?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb het ook nog wel gedaan als mijn man er niet was hoor, was geen probleem zolang je handschoenen aan hebt en goed je handen wast, ik ben ook opgegroeid met katten en ook met nestjes, je doet niks verkeerd zo te lezen, dus het kan best maar als de mogelijkheid is dat iemand anders het doet dan hebben ze dat liever.

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb geen katten ( de buren wel :) ) maar als je handschoenen aantrekt, een schepje gebruikt en daarna goed je handen wast kan er denk ik vrij weinig verkeerd gaan. je zou een kattendrol op moeten eten om die bacterie op te lopen en neem aan dat je dat niet doet.

als je alleen bent vaak heb je verder weinig keus. oh ja als je het elke dag doet hebben de parasiet al helemaal geen kans om te overleven want dat gebeurt pas bij poep van 2 of 3 dagen oud.

gefeliciteerd verder met je zwangerschap

4. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Hihi nee ik eet ze niet op! :)
    Ik schep ook altijd alles met een schepje eruit, kom er dus al nooit aan met mijn handen.

Oh dan krijgen ze helemaal geen kans want ik verschoon de bak elke dag en 1 a 2 keer per maand nog eens de bak goed schoonmaken met chloor want ik vind het niks als die bak gaat stinken.

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik doe het ook zelf en mijn verloskundige weet dit ook en zegt ook: geen probleem, als je maar je handen goed wast.

6. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ik heb ook al heel lang 2 binnenkatten, heb me bij de huisarts laten testen op toxoplasmose en ik was er niet imuun voor, dus maakt m'n vriend nu altijd de kattenbakken schoon. Maar je kunt ook idd met handschoenen aan de bakken verschonen en daarna je handen goed wassen met bv anti-bactiriele zeep.

7. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik heb er 5 en doe de bakken zelf (nu en vorige zwangerschap)..handschoentjes aan en scheppen maar ;)

8. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Oh fijn dat er dames zijn die het ook lekker zelf doen. Voel ik me ook niet meer 'schuldig'.

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb het ook de hele zwangerschap zelf gedaan...
    Inderdaad ook met handschoentjes aan en daarna heel goed mijn handen wassen. En niks anders aanraken voordat mijn handen gewassen zijn.

10. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    hoi hoi
    ik heb 4 binnenkatten en 4 kattenbakken, manlief vindt het niks dat ik het zou doen, maar het gaat om de "oudere" en dus droge poep. Daar zitten de beestjes in, en die adem je in, dan krijg je er last van, of als het aan je handen komt en je raakt je voedsel er mee aan waardoor het besmet raakt, dus elke dag of om de dag is prima hoor!

11. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    hier ook eentje die ook nog zelf schept!
    2 binnenkatten, 2 bakken, al mijn hele leven katten ( mijn ouders hadden ook altijd katten dus!) en ja antibacterieele gel op mijn handen dan handschoenen aan en dan scheppen. dan handen wassen met handschoenen en dan zonder handschoenen en dan nog die gel....
    beetje te misschien maar het voelt lekker fris na die vieze drollen
    hahah
    en ja manlief doet dan altijd de kraan voor me open en doet er zeep op of mijn dochtertje dus als man er niet is
    maar mijn man doet het ook vaak en heb pas tegen hem gezegd dat hij het zo toch echt helemaal alleen moet gaan doen want zie mezelf straks met die hele dikke toeter nog voorover donderen tussen de drollen
    :) :confused:
    hahaha
    maar nee ik heb er in het begin wel misbruik van gemaakt hoor
    heel gemeen :evil: zei ik tegen me mannetje
    nee schat mag ik nou niet meer doen
    en tja hij wist toch niet precies hoe en waarom....hahahah
    oh ja zei hij 'vanwege de amoniak lucht he '
    ik braaf 'ja inderdaad daarom mag het nu niet '
    hahahaha :evil: :)

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik deed het eerst nog zelf, maar toen ging manlief zelf op onderzoek uit wat de gevolgen kunnen zijn, ik kreeg het stempel "eigenwijs" en ik mag niet eens in de buurt van die bak komen, beetje overdreven maar wel lief, hoewel ik qua huishouden nooit misbruik maak van wat ik wel en niet kan omdat ik het zelf altijd wil doen, *control freak* ik weet het :oops:

13. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Oh ja als ik straks tonnetje rond ben dan wordt het wel moeilijker, maar ik doe het toch maar liever zelf. Ik had mijn katten al voor we gingen samenwonen en het zijn echt mijn katten dus ik doe het ook het liefst zelf; gaat anders toch niet naar mijn zin. :oops: ;)

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn ouders fokken ook met katten en ik ben er mee opgegroeid. Ik verzorg ze daar dus ook regelmatig. Ik zal volgende week de vk even vragen wat ze er van vind. Anders vraag ik even of ze me wil laten tesetn op toxoplasmose. Kan me na al die jaren niet voorstellen dat ik het nog nooit gehad heb.

15. Niet meer actief

Ik heb ook een cattery en dus binnenkatten. Ik verschoon de 3 bakken hier in huis gewoon zelf, handschoentjes aan en goed de handen wassen.
    Tot nog toe geen problemen en ook geen besmetting (blijkt uit bloedonderzoek)
    In maart gaat een van mijn poezen bevallen en buiten een goede hygiene en dragen van handschoenen zal het allemaal wel goedkomen.
    Goed opletten is het belangrijkste, maar dat is eigenlijk met alles zo ;)

Liefs

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb ook gehoord dat als iemand anders het niet kan doen je het zelf mag doen als je wel handschoenen aantrekt en je handen naafloop goed wast. Volgens mij kan het dan geen kwaad.

17. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Nou, ik heb ook nog zo'n desinfecterende spray voor mijn handen gekocht dus handschoenen aan, wassen en desinfectant moet toch voldoende zijn.

Oh kan de vk een test doen?
    Dan ga ik dat gewoon voor de zekerheid ook even laten doen.

Deel Deze Pagina