Een oude buurvrouw gaat trouwen en wij zijn uitgenodigd om avond gast te zijn. Nu heb ik echt geen idee wat ik moet geven, mijn laatste 'echte ' bruiloft is minstens 10 jaar geleden. Het gaat dus om iemand die 4 jaar lang 5 deuren verder woonde, het is geen vriendin te noemen maar meer een kennis, kwamen alleen bij kinderverjaardagen bij elkaar over de vloer. Nu denk ik zelf aan een envelop met geld, maar met hoeveel dan?
Hmm ik ga altijd voor een cadeau en niet voor geld. Ze krijgen al genoeg geld juist leuk om iets concreets te krijgen (vond ik tenminste). Twee wijnglazen met in goudfolie namen en trouwdatum? Of leren sleutelhangers met trouwdatum erop voor auto?
Hier laatst ook zo iets. Bruiloft van mensen met wie ik verder weinig heb. Werk in tuincentrum en daar super mooie plantenbak op laten maken. Ze waren er super blij mee en was geloof 15 euro kwijt. Was dus niet standaart bak dir je kant en klaar koopt maar echt speciaal gemaakt
Oh dat vond ik dan weer totaal niet. Heb zoveel goedbedoelde cadeaus - zoals wijnglazen - ongebruikt in de kast liggen Wij waren echt het meest blij met geld. Dit zou ik dan ook aanraden om te geven
Wij geven tussen de 50 en 100 euro. Hangt af of we met z’n rweeen gaan en hoe goed we de mensen kennen. 50 euro ben je met z’n tweeën al zo kwijt met een avondje uit dus vind dat een mooi bedrag om te geven. Zijn het ook nog echte vrienden dan vind ik 100 euro een prima bedrag. Of ze moeten zelf aangeven dat ze een echt cadeau willen dan koop ik dat.
Ik zou swsgeld geven. Zelf verpak ik dat liever leuk. Ik hou niet zo van een envelopje onze standaard is 25 a 35 pp dus gaan ml en ik samen is het 50 tot 70 euro. Bij fam en goede vrienden is het meer.
50 euro lijkt me ook prima als je avondgast bent en niet een hele hechte band hebt, Persoonlijk vond ik geld veel prettiger om te krijgen dan de meeste kadoos, wij hebben het geld gebruikt om uitstapjes tijdens de huwelijksreis te maken zoals helicoptervlucht, catamaran etc. dit hadden we anders nooit kunnen doen en dit zijn blijvende herinneringen.
Als het meer kennissen zijn dan vrienden zou ik ook liever een kado doen dan geld. Hoeft het niet veel te kosten en ze weten niet wat je eraan hebt uitgegeven. Als je wel geld geeft als avondgast zou ik iets van 40 a 50 euro geven bij een bruiloft van iemand waar ik niet veel mee heb. Hier een beetje de "regel" (wat iedereen elkaar geeft dus het is heel stom over en weer schuiven) bij vrienden: Daggast €150 Avondgast €100 Kenissen (altijd avond nooit dag) max. € 50. Beste vrienden meer trouwens.
Staat er geen kadotip op de uitnodiging? Zo ja, zou ik zelf daar zo veel mogelijk rekening mee houden. En anders geld op een leuke manier. Wat hierboven ook al werd aangegeven, vaak krijg je goedbedoelde kados zoals wijnglazen etc, maar dan in tienvoud.
Echt geen cadeau’s (vind ik) een bruiloft is ontzettend duur dus al het geld is welkom lijkt me. (Of ze moeten echt om cadeaus gevraagd hebben natuurlijk) Een “normaal” bedrag als avondgast is €25,- pp
Met van die cliché gegraveerde glazen zou je ons ook echt niet blij maken... Geld is altijd goed. Cadeau kan ook heel leuk zijn, maar lastig te verzinnen als ik niets van personen weet.
Wij hebben de laatste keer een geldboompje gegeven. Een klein boompje/struikje kopen en daar wat briefjes van 5 in vouwen/knopen. Kan ook met losse euro’s
Nou daar zou ik juist helemaal niet blij van worden. Vind dat echt van die ‘wat moet je ermee’ kado’s. Omdat iemand anders graag origineel wil zijn. Dan zou ik liever geld krijgen zodat je van een leuk bedrag echt iets leuks kan kopen. Wat je wel graag wil hebben.