Zelf hou ik er niet van.. maar me vriendin loopt overtijd en ze wil wat weten.. Zou gewoon een lepeltje olijfolie ook kunnen helpen? Ze had veel verhalen gelezen dat bij veel mensen de wonderolie had geholpen.. Nu vroeg ze zich af als het ook met gewone olijfolie kon? En wie heeft ervaringen, met wonderolie..??
Ze zal meer last hebben van haar darmen door de olie, maar in principe doet het niets voor je ontsluiting hoor.... afwachten is het devies en idd evt laten strippen.
Niet doen.. Volgens mijn VK vorige zwangerschap: door (wonder)olie raken de darmen van mams actiever, als je baarmoeder mee gaat doen, kan de bevalling vroeg op gang komen. Maar door de onverwachte start is de kans groter dat de kleine in het vruchtwater poept. En dat is weer gevaarlijk. Helemaal als je wel start, en de kleine ontlasting krijgt, maar als het niet goed doorzet en je er na langere tijd pas achter komt..
Ja klopt zoiets las ik ook al op een andere site, wel raar omdat veel gyn of vk toch ook zeggen 2 eetlepels wonderolie.. Omdat als je een heel flesje leeg drinkt het gevaarlijk kan zijn. Ja ik vind het so wie so al niks hoor, het is wel iets wat bij je beeb terecht komt. Nouja olijfolie zou ook wel een goed laxeermiddel zijn en wat minder gevaarlijk denk ik.. omdat sommige mensen dat natuurlijk wel vaker nemen bij elke maaltijd misschien.. Maarja.. ik vind het so wie so al niks. Ze kan idd vragen als ze misschien gestript kan worden..