Op verzoek van de mods een apart topic over voorstellen... Ik zal wel als eerste gaan! Nou, ik ben nikky 20 jaartjes oud en zwanger van onze eerste beeb! Mijn vriend is 27 jaartjes jong. Ik zelf studeer nog, ik ga mijn studie ook gewoon afmaken. Ik zit nu in het 2e jaar van de SPH. Mijn vriend is manager bij de coolcat hier in enschede, ook hij doet hiernaast een duale studie, retail managment.... volgens mij was dat het wel zo'n beetje... groetjes en hoop dat meerdere van jullie volgen!
Ik ben Samira, ik ben 18. Ik werd zwanger op mijn 17e, waarna de vader van mijn kindje mij dumpte (na 1,5 een relatie te hebben gehad). Ik studeer/werk momenteel niet (na de havo deed ik de Pabo, maar daar ben ik mee gestopt), maar ben van plan een werk-studie te volgen bij de KNF (Klinische Neurofisiologie) afdeling in het ziekenhuis. Ook woon ik nu sinds (bijna) 2 maanden op mezelf. Groetjes,
Hallo, Ik ben even benieuwd of er meer alleenstaande tienermoeders (in spe) zijn. En wat jullie ervaringen zijn. Ik heb bijvoorbeeld erg vaak dat er toch wel vreemd op gereageerd wordt als iemand hoort dat ik de baby niet heb laten aborteren ondanks het feit dat mijn vriend mij dumpte. Je loopt als jonge/tiener moeder tegen heel veel vooroordelen aan, en dan zeker wanneer je er alleen voor staat. Enzerzijds wordt er absoluut geen rekening mee gehouden dat alles toch net iets lastiger gaat/is wanneer je alleen bent, en anderzijds vallen mensen soms haast om van de medelijden. Maar respect kom je weinig tot niet tegen. Het feit dat je jong en alleenstaand bent betekent voor veel mensen dat je DUS niet in staat bent om voor een kind te zorgen, geen liefde kunt geven, en het je allemaal niets interesseert. Maar als mensen nou eens zouden kijken naar wat een tiener/jonge moeder allemaal opgeeft voor haar kind, dan zouden ze toch anders denken. Zijn er nog meer alleenstaande tienermoeders? Heel veel liefs, Samira
ik ben Amber, trotse moeder van Sam, 19 jaar oud. Ik heb een relatie met een geweldige vriend van 19 die ik al 9 jaar ken, waarmee ik 7 jaar een relatie heb. we wonen nog bij mijn ouders in, en hopen zo snel mogelijk een eigen huisje te kunnen krijgen, ik doe een opleiding SPW3 kinderdagopvang en mijn vriend zit op de TU-DELFT bouwkunde.. groetjes
Ik ben Free-Willy, (nee zo heet ik niet in 't echt hoor ) en ben 20. Ik ben pas getrouwd met mijn mannetje, hij is 25. We kennen elkaar nu dik drie jaar en hebben in mei drie jaar een relatie. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding, SPW Woonbegeleiding. Ik heb namelijk net de laatste woorden voor mijn concept-scriptie getypt en verwacht binnen 3 weken geslaagd te zijn. Ik ben nog geen mama, maar in augustus stop ik met de pil, dus dan misschien wel heel snel (ik zou eventueel volgend jaar deze tijd hoogzwanger kunnen zijn ), maar ja, dat weet je natuurlijk nooit. Ik ben dus geen tienermoeder, maar vind het tof dat zoveel meiden al heel jong een kindje willen. Mijn man en ik willen zelf ook graag vroeg kinderen. Daarom lijkt het me leuk in dit hoekje ook mee te lezen en te kletsen.
Hoi ik ben Chantal ben 18 jaar en mijn vriend is 26! Wij hebben aankomend september 3 jaar een relatie en sinds november 2005 een kindje Giovanna waar we helemaal dol op zijn Wij wonen in een huurhuis een 1gezins woning en we werken beide fulltime ( vriend 40uur ik 30uur) Giovanna blijft dan bij me moeder
hoi hoi, ik ben silvia, 20 jaar en moeder van evy van bijna 4 maanden oud, ik en mijn vriend zijn nog bij elkaar hij is 21 en samen wonen we bij mijn ouders.. (wat overigens niet helemaal werkt) maargoed, tussen ons gaat het niet altijd even lekker, dat komt doordat mijn vriend eigenlijk nog niet aan toe is om vader te zijn, en hij neemt dan ook zijn verantwoordlijkheden niet echt.. Tsja ik blijf hopen.. enne ja dat was het wel zo'n beetje leuk dat hier een topic voor geopend is !
Ik beschouw mezelf niet als tienermoeder... maar gewoon als een (bewust) jonge moeder. Ik was 20 toen ik de eerste kreeg en 21 toen ik de tweede kreeg. Erg jong dus en ben daar erg blij mee en heb nogsteeds geen spijt van mn keuze. Ik heb een dochter van 21 maand en een zoontje van bijna 3 mnd. Ik ben thuisblijfmam zolang ze nog echt klein zijn en daarna ga ik weer werken. Tussendoor help ik mn man met de boekhouding van z'n eigen bedrijf. Eigenlijk heb ik geen ander leven dan een 30 jarige mama, mn enige verschil is mn leeftijd.
Hier nog een jonge mama, Ik ben esther, 18 jaar en mijn zoontje Mika is nu bijna 4 maandjes. Ik ben momenteel nog lekker thuis om te genieten van mijn mannetje, het is wel de bedoeling dat ik in september ga beginnen aan een opleiding. Mijn vriend is 25 en doet nu Hbo-communicatie. We wonen inmiddels al bijna twee jaar samen (juli), waarvan we de eerste anderhalf jaar knus op een studentenkamer zaten, maar nu zitten we er gelukkig wat ruimer bij! @Samira; Ik ben dan niet alleenstaand, wil toch graag even reageren. De vooroordelen die mensen hebben over jonge moeders stoor ik me persoonlijk niet zo heel erg aan. Voornamelijk omdat de vooroordelen vaak verdwijnen wanneer mensen me beter leren kennen. En wanneer het mensen zijn die me niet beter leren kennen omdat ik niet zoveel met ze te maken heb stoort het me nóg minder, kan me er echt niet druk om maken. Zolang ík weet wat ik mijn zoontje te bieden heb en hoe gelukkig we met elkaar zijn, mag een ander erover denken wat hij/zij wil. Overal zijn nou eenmaal wel vooroordelen over, en ik doe er zelf waarschijnlijk net zo hard aan mee. Heb jij nooit ergens een vooroordeel over? ''Maar als mensen nou eens zouden kijken naar wat een tiener/jonge moeder allemaal opgeeft voor haar kind, dan zouden ze toch anders denken.'' Ik heb geen enkel moment het gevoel gehad dat ik wat heb opgegeven voor mijn kind. Natuurlijk verandert je leven, maar het wordt er echt niet minder om. Het tegenovergestelde juist, mijn leven is er zoveel rijker op geworden. Er zijn wel dingen die je minder makkelijk kan doen, maar dat kost me geen tot weinig moeite. Ik verkies trouwens ook de term 'jonge moeder' boven 'tienermoeder', op de een of andere manier heeft dat woord toch niet zo'n positieve lading. Liefs esther
hihih je bent volgens de thoerie tienermoeder tot 23 jaar! ik doe sph en ga dit jaar stage lopen met tiener moeders dus heb me er ff in verdiept! Maar ik vind het sowieso niet zo heel vriendelijk klinken zeg maar. Ik vind jonge moeder is positiever...
@ Esther: Ik ben het wel helemaal met jou eens. En ik vind het ook heel mooi dat je zegt dat je niet het gevoel hebt er iets voor op te hebben gegeven. Ik helaas wel, maar inderdaad wordt je leven werl "verrijkt" als je een kind hebt. Ook ik vind de term "jonge moeder" een heel stuk beter klinken dan tienermoeder. Aan het woord tienermoeder kleeft zoiets negatiefs.
@goddess tear Dit was echter hun eigen vraag ( aanvraagster van dit onderwerp , zie onze site ) Maar kan altijd veranderd worden natuurlijk. Stuur maar een pbtje naar 1 van ons als jullie het veranderd willen hebben
Hey meiden, Ben rianne ben 19 jaar en mama van een zoontje van 13 maanden en in verwachting van de 2e. Ben ook een huismama en wil als de kids wat ouder zijn gaan werken, heb me havo afgemaakt vorig jaar. Me vriend is 21 bijna 22 en is op dit moment op uitzending dus ben nu een beetje alleen mama We zijn 3 jaar bij elkaar en gaan dit jaar nog trouwen als hij terug is. We wonen in een eensgezinswoning met onze kin d en ons hondje. Leuk zo'n aparte forum. liefs rian
Tienermoeder hoeft niet negatief te zijn, alleen het heeft een negatieve lading door het vooroordeel dat alle tienermoeders ongewild zwanger zijn, en dat is natuurlijk niet zo. Toch begrijp ik wel dat er jonge moeders zijn die zich om die reden geen tienermoeder willen noemen, ik denk dat ik dat zelf ook wel een beetje zou hebben.
Ik ben ook een "tienermoeder" althans ga ik hopelijk worden in november dan verwachten wij ons eerste kindje. Geheel gepland, me vriend is dan ook 28! We wonen al 3,5 jaar samen en hebben vorig jaar een huisje gekocht en ben toen ook met de pil gestopt. Helaas eerst een "miskraam" gehad en nu een heel gezond kindje volgens de gynocoloog! Gelukkig is iedereen in onze omgeving positief, ook omdat we al een hele tijd samen zijn en samen wonen. Ik werk fulltime en me vriend heeft een eigen zaak en werkt voornamelijk in de avond, ik zal dan ook fulltime blijven werken na de zwangerschap
Hoi hoi! Leuk zo'n forum! Ik ben nu 12 weken zwanger. Voor m'n vriend en mij was het echt een verassing! Natuurlijk een verassing waar we eerst wel beetje van schrokken, maar waar we nu echt ontzettend blij mee zijn! We zijn achter een huisje aangegaan, want we wonen allebei nog bij de ouders, maar dat is allemaal goed gekomen en dinsdag (1mei) krijgen we de sleutel! Dus dat is echt allemaal heeel snel gegaan! Donderdag 28 juni gaan we trouwen. Ook druk mee bezig! Maar wel heel leuk! Mijn vriend en ik zijn nu 4 jaar bij elkaar. Ik werk nu net sinds februari fulltime, maar kan hier als het goed is parttime blijven (3dgn in de week). Echt super bedrijf dus! Was echt super happy toen ik het hoorde. Ik had zelf wel gedacht dat ze me eruit zouden gooien, want dat hoor je tegenwoordig zoooveel! En omdat me contract maar tot augustus of september liep.... Maar wanneer zijn jullie allemaal uitgeteld? Ik ben zelf 10 november uitgeteld... Liefs Gerieke En trouwens allemaal gefeliciteerd en succes met jullie zwangerschap!
hallo ook iki mag hier dan meekletsen! ik ben 22, en was net 1 dag 22 toen ik beviel van mijn dochter KYANA... voor ons een zeer bewuste keuze, wij wonen dan ook al een tijdje samen en hebben allebei een baan en hebben inmiddels ruim 7 jaar een relatie! Ik werk in de vgz. Nou dat was het dan.... 8)
hey ! ik ben 16 jaar en nu 34 weken zwanger. was in het begin heel erg schrikken maar ben er nu wel blij mee . ik ben niet meer echt met de vader samen, maar woon wel bij hem en zn moeder. en we kunnen vaak nog wel goed met elkaar opschieten. hij was er in het begin helemaal nietm eens dat ik het wilde houden, maar is er gelukkig nu ook blij mee. (al voel ik me af en toe wel een beetje in de steek gelaten door 'm ) helaas ook af en toe wel negatieve reactie's op straat, en 'vrienden' die me hebben laten zitten. maar daar geef ik niet zoveel om. ik kan bijna niet wachten tot m'n kleine meisje er is ! groetjes