Kinderen met handicap

Discussie in 'Over deze site' gestart door Kalush, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Er zijn hier zoveel meiden die zwanger zijn of kinderen hebben, komt hier nooit iemand informatie zoeken over kinderen met een handicap?
    Je ziet of leest hier nooit van iemand dat ze een kindje hebben gekregen met het downsyndroom o.i.d.
    Is er nooit een vraag geweest om ook speciaal plekje voor hun hier te maken?

    Ik las laats een artikel over ouders met een kindje die een beperking had, toen dacht ik opeens van: Hé is er niemand op zwangerschapspagina die ook zo'n kindje hebben of krijgen.

    Het overlijden e.d is wel aan de orde, misschien is dit ook wel iets waar mensen behoefte aan hebben?

    Misschien is er ook wel geen behoefte aan hoor, dan kan dit bericht wel gewist worden, maar wilde het toch even aan jullie voorleggen.

    Groetjes Kalush
     
  2. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Het gaat hier over zóveel aspecten rond zwanger worden, zwangerschap, bevallen en de periode erna. En er zullen toch vast mensen zijn met een kindje met een beperking? Misschien kan daar dan idd ook een hoekje voor komen.
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Misschien moeten we even wachten tot de ouders van deze kinderen er behoefte aan krijgen?
    Er zijn vaker hoekjes gemaakt waar dan vervolgens geen gebruik van wordt gemaakt.
    Vandaar mijn reactie.
    Elmo
     
  4. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb zelf ooit eens een oproepje hier gedaan. Of er ouders waren, net als ik, waarvan het kindje niet gezond is geboren in de breedste zin van het woord. Er kwam 1 reactie. Blijkbaar komt het OF gelukkig niet vaak voor, OF zitten ze hier niet zoveel.
     
  5. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Misschien vinden de ouders van een kindje met een beperking het misschien te moeilijk op een forum als hier erover te praten omdat het idd erg weinig tot niet over word gesproken hier...
     
  6. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    misschien zijn daar al aparte forums voor?
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Vast wel!
    Voor bijna alles kan je wel een forum vinden volgens mij hoor... ;)
     
  8. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ja, dat zal ook best maar er zijn toch ook dames die zwanger zijn en hier hun verhalen vertellen e.d en dat ze er achterkomen dat hun kindje een handicap heeft?
    Dat iedereen al maanden meeleeft tijdens het zwanger worden.. en dat je op de 20 weken echo zoiets te horen krijgt.
    Zoiets bedoel ik eigenlijk.

    Hier komen zoveel vrouwen, tenminste het is een goed bezochte site neem ik aan, is er dan nooit iemand die zoiets meemaakt?
    Of gaan ze dan meteen verkassen naar een andere site?
     
  9. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Geen idee waar ze zitten....maar wat ik wel regelmatig meekrijg (hier en op een ander superleuk forum) is dat er toch zo nu en dan wel dames zijn die minder leuk nieuws te horen krijgen.

    Ik denk dat de behoefte er toch minder is. Ik zelf praat er ook niet vaak over. Alles gaat prima zoals het is. Natuurlijk zijn en heb je soms extra zorgen, maar voor mij is het normaal. Dat is ook de reden dat ik niet naar herkenning zoek. En wanneer ik behoefte heb aan een luisterend oor, zoek ik liever mensen in mijn nabije omgeving op.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Vandaar mijn eerdere reactie al:
    Als desbetreffende ouders daar behoefte aan hebben, dan is zo'n subforum zo geopend.
    Zoiets op voorhand doen blijkt gewoon niet te werken.
    Maar zeker bedankt voor het meedenken!
    Elmo
     

Deel Deze Pagina