Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, anders wil ik hem wel verplaatsen. Begin maart heb ik een miskraam gehad. Deze heeft lang geduurd. Op 8 april nog een curettage gehad en op vrijdag 19 april een controle echo: schoon. 20 april een menstruatie (dit kon ik herkennen aan de hoeveelheid bloed etc). Daarna gestart met ovulatietesten. Op 8 mei had ik dan ook mijn eisprong. Die dag wat lichtroze met afvegen, donderdags ook. De dagen daarna werd het bruin/donkerrood/helderrood. Soms met mini stolseltjes er in, soms niet. Het is alleen bij afvegen en heel soms wat drupjes in een inlegkruisje. Het weekend voor nod gestart met zwangerschapstesten. En ja hoor: een lijntje. Deze liepen steeds beter op. Met 3.5/3.6 weken zat mijn hcg op 45. Dus zwanger! Clear blue gaf afgelopen zaterdag met 4.2/4.3 aan 2-3 weken. Klopt precies bij dit termijn. Toch zit dat bloedverlies sinds de eisprong mij niet lekker? De gyn wil niet kijken, want ja, nieuwe zwangerschap, dus nieuw verwijsbrief nodig. Bij de vk pas een afspraak staan met 7.1 weken. Heeft iemand hier ervaring mee en dat het toch goed is gegaan?
Wat fijn dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd! We hebben samen nog geschreven in een topic over miskramen in maart/april. Misschien 'ken' je me nog. Tijdens mijn eerste twee zwangerschappen had ik de eerst 10-12 weken last van bloedverlies. Vooral bruin bloed. Beide zwangerschappen verliepen goed. Maar leuk is dat bloedverlies zeker niet. Het maakt erg onzeker, zeker met jou voorgeschiedenis. Ik denk dat er veel voorbeelden zijn van bloedverlies in het begin van de zwangerschap, de ene keer is er niets aan de hand en de ander keer wordt het wel een miskraam. En bij mijn laatste zwangerschap had ik geen bloedverlies, en dat werd een MA. Als ik jou was zou ik contact opnemen met je verloskundige. Misschien kan zij een doorverwijzing regelen, of een vroege echo.
Lief dat je reageert! De gyn zei: je bent opnieuw zwanger, dus we hebben een nieuwe verwijzing nodig. De vk deed eerst moeilijk om een afspraak in te plannen. Toen ik zei dat ik het bloedverlies had voor de innesteling, en toch oplopende testen, wilde ze me wel inplannen. Vorige week hcg laten prikken, morgen mag ik weer. Vandaag nog een mega knaller van een test met middag urine.
Wat vervelend dat ze zo moeilijk doen! Fijn dat je wel hcg kan laten prikken. Dan weet je zeker of daar een goede oploop in zit. Veel sterkte de komende dagen en weken. Het lijkt mij geweldig om weer zwanger te zijn, maar die onzekerheid...
Ja.. probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar dat bloedverlies vanaf eisprong maakt me zo onzeker. Zou het zo ‘nutteloos’ vinden als het weer mis is. Zijn al zo veel tijd kwijt na de laatste miskraam. Ik hoop dat jij ook snel weer zwanger mag zijn! Weet jij waar her bloedverlies vandaan kwam bij je twee zwangerschappen?
Dat nutteloze gevoel herken ik erg. Weer mis, weer alles voor niks, weer opnieuw wachten en wachten en wachten. Ik duim voor je dat het nu eindelijk goed mag gaan. Bij de eerste twee is nooit ontdekt waar het bloedverlies vandaan kwam. De verloskundige deed toen nog geen vroege echo's dus ik moest wachten tot 11 weken zwangerschap. Tegen die tijd was er beide keren een gewone, gezonde zwangerschap te zien.
Oh! Had je ook mini stolseltjes? Net zoals bij een menstruatie? Ik heb een echo met 7.1 weken. Wilde absoluut niet eerder. Er moet dan een hartje te zien zijn.. vind het dood eng!
Ja, had geloof ik ook stolseltjes. Ik weet het niet meer zo goed. Op een gegeven moment ben ik het gaan negeren, niet kijken in de wc, niet kijken op het toiletpapier. Ik moest nog zo lang wachten op een echo en er was toch niets aan te doen. De ene dag was het ook meer dan een andere dag, soms was het een paar dagen weg en daarna begon het weer. Nu ik er zo weer aan terug denk, was echt niet leuk Hopelijk zie je over een paar weken een mooi hartje kloppen!
Herkenbaar! Geeft me dan toch een beetje hoop dat je gezonde kids gekregen hebt ondanks het bloedverlies. Ben jij al weer hersteld van je miskraam?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb deze zwangerschap tm 18 weken bloed verloren met af en toe wat stolsels. Soms bruin, soms rood bloed.. bij mij kwam dit door de dosering bloedverdunners. Toen die is aangepast rond de 18 weken geen bloedverlies meer gehad. Maar wat maakt je dat onzeker hè , vooral als je meerdere miskramen al hebt gehad. Ik duim dat alles goed zit bij je!
Bij mij is zeurderige buikpijn juist een goed teken. Dan groeit de baarmoeder. Bij mijn spontane miskramen voelde de buikpijn echt anders en dat zou ik niet omschrijven als zeurderig. Heel spannend! Ik duim voor je. Nog even aftellen tot 13 juni, maar wat er ook gebeurd je kan het toch niet veranderen.
Goed hoor Wel een baal-week. Vorige week een positieve test, maar dezelfde dag toch ongesteld geworden. We gaan dapper door Ben jij vandaag nog enigzins kalm doorgekomen?
Ja denk dat het ook meer het groeien was. Gisteren bloed geprikt met 4.6 weken en mijn hcg was 1092. Netjes dus. Wel mijn zorgen nog een keer geuit over het bloedverlies. Huisarts heeft de gyn gebeld en ik krijg voor volgende week een echo. Kijken of de zwangerschap op de goede plek zit en om te zien waar het bloedverlies vandaan komt.