Buik vijf weken na keizersnede weer opgezet.

Discussion in 'Na de bevalling' started by Novastar, Apr 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo dames.
    Vijf weken geleden ben ik bevallen van een prachtigs zoon. Na een pittige bevalling werd het alsnog een keizersnede. Ook bleek ik na te lang te heftige weeën een scheur in mijn baarmoeder te hebben. Een paar dagen na de bevalling was mijn buik zo goed als plat, al had ik wel een hangbuikje omdat de uitgerekte huid op het litteken bleef hangen. Dat laatste lijkt iets minder te worden maar mijn buik lijkt ook weer dikker te zijn. Mijn man zag dit ook. Ook heb ik weer wat licht bloedverlies terwijl dit na twee weken zo goed als over was (ik vloeide nog wel wat wondvocht). Ik heb nog wel wat pijn maar het is niet erger geworden. Verder voel ik me goed. Herkent iemand dit?

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Heb je toevallig de afgelopen dagen weer iets meer gedaan, zwaarder getild bijvoorbeeld?
    Ik heb tot 3 maanden erna wel vaker meer zwelling en pijn gehad als ik te veel gedaan had.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wel wat meer gelopen, ik wil echt graag mijn conditie weer terug. Wel gewoon wandelen. En mijn baby wordt echt razendsnel zwaarder, dat merk ik echt met tillen! Ik voel ook dat mijn onderbuik wat hard is. Misschien mijn baarmoeder?

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Geïrriteerd littekenweefsel denk ik, echt rustig aan proberen te doen en als je het niet vertrouwd even contact opnemen met de huisarts.
    De huid voelt niet warmer? Of ziet er niet roder uit? Anders is het misschien zelfs ontstoken.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het litteken zelf is wel rood maar het voelt niet alsof het ontstoken is. Woensdag moet ik op nacontrole, dan zal ik even goed na laten kijken. Ik heb het idee dat er aan de hechtingen binnenin misschien iets mis is. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Share This Page