Buik voelt aan alsof ik 40 weken zwanger ben..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door miekkie, 2 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ik ben 8,5/9 weken zwanger. Zoals ik mijn vorige topic geplaatst heb ik al een dikke buik en diverse kwaaltjes. Maar sinds vandaag….. Mijn buik voelt daadwerkelijk aan alsof ik al 40 weken zwanger ben! Ik herken het van mijn andere zwangerschappen toen ik op het eind liep en te veel deed. Een soort harde buiken gevoel en je erg belemmerd voelen in wat je kan. Ik moest alleen maar wat dingen in dozen uitzoeken vandaag en dat was kennelijk teveel…. Hoe kan dit toch? Wat moet ik hiermee?
     
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.214
    5.437
    113
    Ik had in het begin vooral dat m’n darmen vol lucht zaten telkens, daarvan kreeg ik ook zo’n enorme harde, dikke buik die echt in de weg zat.
     
  3. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.833
    2.658
    113
    Vrouw
    Bij twijfel gewoon naar de vk/ huisarts? Ben je via de natuurlijke weg zwanger geworden? OHSS kan geen optie zijn?
     
    WWJD vindt dit leuk.
  4. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Goeie dat je daaraan denkt. Wat ik zie is dat je, @miekkie, zwanger bent van een verse terugplaatsing na een punctie waarna je al wat klachten had. Ik zou dan aan de bel trekken bij de gynaecoloog ivm mogelijke complicaties oid hiervan.
     
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.214
    5.437
    113
    Ah inderdaad, dan zeker even bellen!
     
  6. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Oh echt?! Ik wist niet dat dit hier nog mee te maken kan hebben. Op de dag van de terugplaatsing is er nog een echo gedaan, toen zat er wel veel bloed en vocht in de eierstokken maar was volgens hen niet ongebruikelijk.
     
  7. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Had vandaag wel de verloskundige gebeld (maar zie nu jullie berichten pas) en zij zei op afstand: zijn je darmen. Niks aan te doen.
     
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.708
    7.778
    113
    Vrouw
    Hmm.. vind ik wel iets te makkelijk gezien het eerdere verloop. Kan prima zo zijn maar ik zou hiervoor zelf de gynaecoloog even benaderen.
     
  9. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    De verpleegkundige van de fertiliteitskliniek zei dat het nu met 9 weken zwangerschap geen OHSS meer kan zijn. En dat zij verder ook niks meer voor mij kunnen betekenen, omdat het nu overgedragen is aan de verloskundige in mijn eigen regio.
    Die durf ik nu eigenlijk niet meer te bellen, omdat ik bang ben als aansteller gezien te worden..
     
  10. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Hier ook heftige buikpijnen hoor in eerste trimester. Niet zoals ze omschrijven met lichte menstruatiekrampen of bandenpijn dat is anders. Wordt elke zwangerschap erger. Wordt in tweede trimester altijd veeeel minder. Ik zie het altijd maar als groei/darmen etc combi. Vervelend maar zonder andere symptomen kan je niet veel anders dan uitzitten. Hopelijk wordt het snel minder.
     
    evaleana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina