Buik voelt als voetbal

Discussie in 'Gezondheid' gestart door miepmiep83, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Sinds een paar dagen voelt mijn onderbuik (ter hoogte van mijn baarmoeder) niet meer soepel aan maar gespannen, zo hard als een voetbal. Af en toe trekt het wel weg, maar over het algemeen is mijn buik dus echt hard. Herkent iemand dit en moet ik me hier zorgen over maken? Ik ben nu ruim 16 weken zwanger.

2. ninaroos

ninaroos Lid

17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt als een harde buik. Je baarmoeder kan dan echt aanvoelen als een bal. Niet per definitie iets om je zorgen over te maken, maar het mag over het algemeen niet te lang duren en niet te vaak. Meestal zijn harde buiken het gevolg van te veel doen, maar toen ik zo 16-17 weken zwanger was had ik het mn bij een volle blaas. Even aanzien, blijft het langer aanhouden voor de zekerheid de vk even bellen.

Succes

3. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Klinkt als harde buiken. Misschien een beetje vroeg met 16 weken, maar klinkt er wel heel erg naar. Alleen als ik het zo lees heb je meer een harde dan een zachte buik? Harde buiken komen normaal gesproken af en toe en gaan weer. Anders morgen even bellen naar vk?

4. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Bedankt dames, ik zal morgen idd even de vk bellen

5. ninaroos

ninaroos Lid

17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    En.. wat zei de vk uiteindelijk?

6. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ik heb donderdag gebeld, ze stelde allerlei vragen:
    - druk geweest? (niet echt veel meer dan anders, hoewel, wel druk weekend gehad)
    - hard aan het groeien? (ja laatste 2 weken)
    - bloed-/slijmverlies? (nee)
    - ander eten/ontlasting? (nee)
    Ze gaf als tips om vandaag op mijn vrije dag niets te doen, dan zou het in de middag beter moeten zijn. Als dat niet zo is, moet ik weer bellen en dan komen ze langs. En lekker ontspannen in bad/douche, evt een warme kruik. Verder een weekend rustig aan doen (lastig, ik ben jarig dit weekend...)

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Mijn buik is ook al sinds ongeveer een week of 16 vrijwel constant hard. Mijn hele buik, zeg maar, idd net als een bal. Ik heb het nagevraagd bij de vk, maar zij zei dat een 'harde buik' plaatselijk is en na een paar tellen weer verdwijnt, wat bij mij dus niet is. Verder eigenlijk geen tips gehad, ik hoefde ook niet rustiger aan te doen.. Neem vaak 's avonds een warm bad, das de enige manier om mijn buik te ontspannen.

Edit; toevallig vind ik nog een topic hierover.. http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/352138-buik-wordt-vanaf-s-middags-hard-gespannen.html

Deel Deze Pagina