Te weinig vruchtwater

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zonnetje23, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje23

30 mei 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik kom net op controle vandaan bij de VK en nu heeft ze geconstateerd dat ik iets te weinig vruchtwater heb.
    Het moest 8.0 zijn en ik heb 7.9.
    Nu heb ik vrijdag een uitgebreide echo maar je begrijpt dat ik nu natuurlijk best wel ongerust ben.
    Van schrik heb ik eigenlijk niet zoveel gevraagd aan mijn eigen VK. Ik hoop dat 1 van jullie mij antwoord wilt geven.
    Is het heel erg dat ik 7.9 heb of valt deze percentage nog mee? En wat betekent het voor het kindje dat er te weinig vruchtwater zit?
    Kan het eventueel ook een moment opname zijn?
    En wat als het vruchtwater zo blijft moet ik dan vaker op controle?
    Ben echt zo bezorgd dat er wat met die kleine is.. En tot vrijdag wachten duurt nog best lang.

Hoop dat ik antwoord krijg.
    Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het is inderdaad een moment opname, zeker met dit kleine verschil van te weinig. Is de blaas goed gevuld dan heb je altijd minder vruchtwater dan als de blaas net leeg is.
    Die kleine heeft hier geen last van want het is net onder wat het moet zijn.
    Blijkt het echt te weinig te zijn, zullen ze dit vaker controleren.
    En voor jou is het belangrijk om te letten op het leven van die kleine.

Groetjes Ineke

3. Zonnetje23

30 mei 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, stelt me aardig gerust!
    Na zo'n bezoek bij de VK ga je toch googlen en dan kom je de meest verontrustende dingen tegen.

Groetjes

Deel Deze Pagina