lage placenta en dwarsligger 30 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mcm78, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Iemand ervaring?
    Ik ben zo goed als 30 weken, en bij de 20 weken echo had ik een 'marginal placenta' (zoals ze dat hier in Canada noemden) oftewel een placenta die op het randje maar net niet over de bmm lag. Bij een echo bij 26 weken lag de placenta nog steeds laag (maar hij werd niet meer marginaal genoemd, dus hij zal iets omhoog gekomen zijn). De baby lag overdwars. Mijn zoontje lag in volkomen stuit, en die hebben ze bij 35 weken gedraaid, maar ik vraag me nu af of dat bij een laagliggende placenta ook kan? Misschien kan deze baby door die placenta wel niet met haar hoofd naar beneden draaien? Krijg als het goed is over een week of anderhalf nog weer een echo om te kijken waar de placenta ligt, en ik weet dat de baby nog wel wat tijd heeft om te draaien, maar vroeg me gewoon af of er dames met dezelfde ervaring zijn.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik denk dat het alleen kan als de placenta opgeschoven is. Hier mocht ik niet natuurlijk bevallen als de placenta niet genoeg opgeschoven was. Dus dan ook geen draaipoging.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Hoi mcm! ;) Wat ben je al weer ver in je zwangerschap! Hoe gaat het met de harde buiken?

Bij mij lag de placenta over de bmm en dat verhinderde het indalen. Ik kan me dus voorstellen dat het bij een laagliggende placenta lastiger is voor een kindje om met het koppie naar beneden te gaan liggen en in te dalen, maar zeker weten doe ik het niet. Lijkt me een vraag voor je gyn. Sowieso eerst maar eens een paar weken afwachten, want hij kan natuurlijk zelf nog anders gaan liggen en dan is een draaipoging niet nodig.

4. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie antwoorden!

Frannie: ja, dat zeiden ze hier ook, als de placenta niet opschuift wordt het geen natuurlijke bevalling. Heb morgen controle bij ha, en dan maakt ze ook een afspraak voor een echo om de placenta te checken. Dus je hebt waarschijnlijk gelijk, dat is stap 1. Daarna maar eens kijken of ze haar kunnen draaien, indien nodig.

Janna: ha gezellie, kom ik je weer tegen :) Gaat idd hard met de zwschap hier. Hoe is het met jou? Je hebt gelijk hoor, moet ook gewoon rustig afwachten, maar soms wil ik het gewoon NU weten, haha! Mrs ongeduld... ;) Maar goed, misschien krijgt ons meisje idd wel gewoon de geest en gaat ze gewoon goed liggen in de komende weken. En zal morgen bij de controle bij de ha eens vragen of de placenta een probleem kan zijn bij het goed gaan liggen.

Deel Deze Pagina