Zwanger maar geen ideaal huis...Midden in de stad.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ann80, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Wat zijn we blij veel sneller dan verwacht zwanger mogen worden.

Mijn vriends huis staat al een tijd te koop maar die hebben we gelukkig even lkkr kunnen verhuren in de tussentijd en we wonen heerlijk in mijn huis al een tijd.

Een leuk huis met een extra kamer en groot balkon etc etc. Was mijn droomhuis zo midden in het leven samen met mijn lover...
    Alleen het zit echt midden in de stad. Hier is echt zeker tot een uur of negen leven op straat op sommige avonden en nu ik zwanger ben denk ik inneens "owww jeee"

Ik ben zelf opgegroeid in een boerengehucht zonder zelfs maar een politiebureau :D

Nu wordt me verteld daar helemaal niet druk over te maken aangezien baby's wennen aan de omgeving waar ze leven en dat als normaal zien...

Heeft iemand ervaring ...?

Liefs,
    de toch inneens verdwaalde boerendochter ;););)

2. Bri

Bri Niet meer actief

Voor een kleine baby maakt het echt helemaal niks uit waar z'n wiegje staat; als jij maar in de buurt bent!
    Lawaai wennen ze snel aan. Ik woon niet in het centrum of zo, maar in een grote, drukke vinexwijk, maar hier sjezen vaak genoeg sirenes voorbij (brandweer, politie, ambu) of er is ander geluid van buiten. Merkt die kleine helemaal niks van, hij slaapt er gewoon doorheen.
    Tegen de tijd dat ze zelf buiten gaan spelen wordt het waarschijnlijk wel wat anders, maar voor nu is het perfect.
    M'n nichtje is echt midden in de stad opgegroeid. Als kind (6-14, zo ongeveer) vond ze dat niet leuk omdat ze nooit zelf naar buiten mocht, maar als kleintje had ze er geen last van en als puber vond ze het juist weer fantastisch.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik woon wel in een rustige buurt maar sta rustig naast haar bedje te stofzuigen als ze slaapt of zet lekker een muziekje op als ze in de box ligt. En soms als mijn man thuis komt begint mijn hond keihard te blaffen. Ze wordt nooit wakker van die geluiden dus ik denk niet dat het een probleem is hoor! Is toch juist wel lekker midden in de stad! Ik ben zelf ook in de stad opgegroeid en vond het best lekker. Wij gingen gewoon in het weekend naar het bos of naar een speeltuin in de buurt.

4. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Nou wij zitten een beetje met het zelfde probleem, nu wonen wij dan niet midden in de stad.
    Maar wij wonen dan in een flat op 3 hoog, zonder lift, dat zou dus betekenen dat ik elke keer 5 trappen omlaag en omhoog moet, moeten dus ook maar even kijken hoe we dat allemaal gaan doen.. Ook als het kleintje er eenmaal is natuurlijk..

5. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    babys hebben echt alleen jou nodig!!
    Maakt niks uit waar dat bedje staat..
    Wij wonen klein en de kleine komt bij ons op de slaapkamer nog een klein commode erbij en de kamer staat bomvol. Zoon heeft wel eigen slaapkamer maar is 9 dus om daar een baby bij te zetten..
    Heb me er bij neergelegd. VErhuizen doen we voordat de kleine 2 is hebben we afgesproken en tot die tijd ach een beetje behelpen..

6. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    Hier nog 1 met 5 trappen zonder lift,
    Vraag me ook af hoe ik het ga doen met de wagen enz..:(

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dat komt vast allemaal goed! Als je de ruimte maar hebt... dan is het voornaamste. Een baby raakt snel gewend aan extra geluiden.. zo zei onze kraamverzorgster dat het totaal geen probleem was om te gaan stofzuigen boven, terwijl onze dochter sliep..

Succes!

8. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Die van mij was al gewend aan het geroezemoes omdat hij niet beter wist vanaf zijn geboorte! Ik zou me niet druk maken hoor! waarschijnlijk kan hij straks in een boerengehucht niet meer slapen maar heeft juist geluidjes nodig :D

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik zou me er ook niet druk om maken. Misschien idd als ze buiten willen gaan spelen maar de eerste jaren is dat toch prachtig!?

De dames die elke dag 5 trappen op moeten, respect...
    Ik geef het je te doen als je 40 weken zwanger bent of met de kinderwagen!? Dan zou ik voor mezelf gaan verhuizen, niet eens zo zeer voor de baby...

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Toen ik opeens zwanger raakte woonden mijn man en ik ook midden in de stad in een achterstandwijk. we hadden maar 2 kamers dus mijn zoontje sliep de eerste 6 maanden bij ons in de slaapkamer. Het ging allemaal prima,je kindje heeft dat helemaal niet door hoor,die wil alleen zn mama in de buurt. wij gingen na een halfjaar verhuizen en hadden een koophuis,ik liep soms 2 uur in de sneeuw met de kinderwagen omdat de makelaar met nieuwe mensen langskwam (we hadden ook geen auto)
    Nu kijk ik er met een romantisch gevoel op terug hoor!

11. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Ik neem aan dat je ook een berging (schuur) hebt enzo? Misschien dat je daar dan gewoon de kinderwagen e.d neer kan zetten.
    Denk dat ik dat hier ook maar moet gaan doen. We hebben wel gekeken hoelang het zou duren om een ander huisje te krijgen. Maar voor huren zit je ook al ongeveer 15 a 16 maanden te wachten op een huisje als het niet langer is. En voor kopen hebben wij op dit moment nog niet zo heel veel geld voor, Of we moeten natuurlijk vandaag de Jackpot winnen haha;) Dan gaan we namelijk gelijk verhuizen hahaha!

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb sinds een paar weken ervaring! :D

Wij wonen midden in de stad, kroegen om de hoek, veel winkels, enz. 's Nachts als de kroegen dichtgaan vinden mensen het leuk om lekker op straat te brullen of ruzie te maken of te zingen: blijkbaar moet je luidruchtig zijn als je dronken bent (was ik ook ooit zo??? :)). Nou, de kleine is zich nergens van bewust hoor, die slaapt heerlijk door!

En wij hebben een oud huis met trappen en misschien niet de handigste indeling, maar ook daar vind je wel een oplossing voor... Zo hebben wij de reiswieg boven staan en het onderstel hangt beneden aan de trap en anders is er ook nog iets als een draagdoek. Het zou alleen lastig kunnen zijn als je net bevallen bent en je hebt last van je hechtingen ofzo, maar dat had ik ook niet.

Echt, het lost zich altijd vanzelf wel op en wij genieten zo van dit huis en de omgeving, ik zou doodongelukkig worden in een Vinexwijk en ik denk dat de kleine daar meer last van zou hebben dan van de geluiden van buiten in dit huis...

13. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Wat fijn om te lezen!!!

:):):)

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij wonen dan wel niet in een grote stad. Maar wel in een kleine woning van 85 m2 met 2 slaapkamers. Onze zoon komt eerst bij ons op de slaapkamer en over 2 jaar gaan ze samen in een stapelbed. Kan prima hoor. Ik woon 1 hoog dus zijn maar 2 trappen maar toch hebben we er rekening mee gehouden met het aanschaffen van de wagen. Hij moest klein opklapbaar zijn en de bak moest makkelijk omhoog te tillen zijn zodat de kleine lekker verder kon slapen. Daarom hebben wij toen voor de bugaboo gekozen.

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Wij hebben de eerste 2 jaar van het leventje van mijn dochter ook midden in de stad gewoond, waar ook leven was tot minimaal 10 uur. Mijn dochter sliep in het kamertje voor, dus aan de drukke straatkant waar trams en auto's doorheen reden, en zeker elk half uur een ambulance maar geen kick vanuit haar hoor! Ze was er volledig aan gewend, nu wonen we iets rustiger en ik kan bij wijze van een bom afsteken naast haar hoofd maar ze word niet wakker!
    Mijn zoontje daarintegen woont hier vanaf zijn geboorte en hij slaapt echt een stuk lichter dan mijn dochter!

Wij zijn uiteindelijk wel verhuisd omdat wij wel graag buiten wilden spelen met onze dochter zonder de angst dat ze direct onder een tram liep!

16. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    nee ik zou me ook niet drukmaken hoor meid lekker blijven zitten en genieten van je zwangere buik wat iedereen zegt een babytje is tevreden als zijn mama er is wij als ouders willen een mooi kamertje leuke kinderwagen die kleintjes hebben het benul er niet eens van als mama en papa er maar zijn en veel liefde hebben of dat nou in de stad is of op het platteland;)

Deel Deze Pagina