Zou een beeb in de buik huilen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door puzzcat24, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Mijn hubbie deed de stofzuiger aan waar ik bij stond en ik voelde dat onze kleine knul ineens wakker werd
    Dus vraag ik me af kan hij huilen als hij schrikt zonder zuurstof?
    Logisch gezien wel maar wat ik dan zo sneu vind is dat je hem niet kan troosten dan...

2. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ben ik ook wel erg benieuwd naar. Mijn zoontje zegt regelmatig tegen mij: Baby huilen. Kan me niet voorstellen dat het echt zo is, maar vind het wel raar dat hij dat tegen me zegt.

3. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Dat vroegen wij ons laatst ook al af haha

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    'k Heb eens ergens gelezen dat dat wel kan, maar wáár ik dat gelezen heb en hoe betrouwbaar dat is.......

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Lijkt me niet toch? Dan zou de baby allemaal vruchtwater in de longetjes krijgen doordat je snikt (Normaal veel lucht inademd als je huilt) of is dat een stomme gedachte van mij :D

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    tja das ook wat
    nu word ik ook nieuwsgierig
    zou echt niet weten of een beeb al kan huilen enzo

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het schijnt vanaf week 28 te kunnen, vond het zelf een afschuwelijk idee, omdat je niet kunt troosten!

8. Bij week 28 van mijn zwangerschapskalender staat.. wist je dat je baby zelfs al kan huilen?
    Schijnt zonder tranen te zijn hoor, maar de beweging wordt al wel gemaakt.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    oh echt waar? :$
    oggg dat vind ik dan echt zielig....
    je kunt ze dan ook niet troosten

10. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hallo allemaal,

leuk om te lezen dat ze dat ook al kunnen in je buik.
    Wat troosten betreft, ik denk dat je ze juist beter kan troosten. Ze zijn al dicht bij mama en als het kindje op eens beweegt leg ik altijd mijn hand op mijn buik. Naar mijn mening troost je het kindje dus eigenlijk automatisch. Oja en ik praat zelf ook regelmatig tegen het kindje in mijn buik.8) Is dat raar of doen andere dat ook?

gr Tanna

11. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Awww wat sneu...
    Ik had al zoiets door...
    Nu voel ik me even een slechte mama,dat we hun niet echt kunnen troosten...

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, dan ben ik ook raar, want ik praat ook heel veel tegen m'n beebje. ;)
    En ik denk dat troosten vooral iets emotioneels is en je dus wel degelijk je kindje kunt troosten als je 't gevoel hebt dat 't huilt. Gewoon met heel veel liefde over je buik aaien bijvoorbeeld...

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zong heel vaak een bepaald liedje voor mijn zoontje toen hij nog in de buik zat. als ik dat nu zing wordt hij rustig.

dus misschien raar, maar wel effectief ;)

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Jaja er is bewezen dat kinderen die bijvoorbeeld klassieke muziek hoorden tijdens de zwangerschap na de zwangerschap rustig werden bij de klanken van datzelfde stuk, dus zingen en praten tegen je baby is altijd goed!

Maar ik wist niet dat ze al konden huilen, ik werd er eigenlijk een beetje emotioneel van omdat je die fysiek de kleine kan troosten. Maar vertrouw er maar op dat dichtbij mama zijn, mijn hartslag, stem en bewegingen helpen...

15. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn eerste reactie was: neeeeee, natuurlijk niet! Kan nog geen lucht happen dus krijsen gaat niet, en tranen komen pas weken na de geboorte. Maar het kan dus wel. Wat een zielig idee... Maar ik geloof ook dat ik hem/haar wel kan troosten, juist door dichter bij te zijn dan ik later ooit nog zal kunnen. Jammer dat je niet weet wanneer je moet troosten, maar voor de zekerheid zal ik heeeeeel veel tegen m'n buik praten en nog meer aaien. (deed ik bij de 1e ook, gezellig man!)

16. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik zit me alleen af te vragen of ik dit had willen weten...

Praten tegen de kleine doe ik trouwens ook!

17. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ahhh wat onwijs zielig... huilen in de buik ahhh... zou je het kunnen merken als ze verdrietig zijn? Bij mijn zoon merkte ik wel flink vaak de hik op maar niet dat hij huilde.... ahhhh dit is echt zielig :)

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik had het daar een tijdje geleden met iemand over. Die zei juist dat baby's in de buik nog niet huilen. Want als ze dan huilen kun je ze nog niet echt helpen en leren ze het huilen op een gegeven moment af omdat het dan niet echt een functie heeft.

Toen ze het zei leek het me best logisch, maar misschien huilen ze in de buik juist wel om te oefenen?! Of is dat helemaal een gekke gedachte?

19. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    bizar.. het ziet er inderdaad uit alsof het kind aan het huilen is en waarom niet. Er is ook al aangetoond dat ze in de buik slepen (goed zichtbaar bij meerlingen), bij meerlingen ook ruzie maken (schijnbaar) en dromen. waarom dan niet huilen. Ik vind het alleen wel erg zielig!

Deel Deze Pagina