Lieve allemaal, Ik heb voor mijn neus de ditalitale Clear Blue Test liggen waar heel duidelijk Zwanger staat! Ik ga om 8 uur de huisarts bellen. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed hoe het nu verder gaat. Moet je naar de huisarts? Doet de huisarts meteen een bloedtest? Na hoeveel weken ga je naar de verloskundige (hoe kies je die uit, etc) Kortom: veel vragen. Ik merk vooral aan mijzelf dat ik tegen mijzelf : ik ben zwanger, nog niet durf te zeggen. Ik wil eerst bevestiging van mijn huisarts. Of gebeurt dat niet altijd? Ik hoop dat jullie mij willen helpen. Bedankt! Liefs Marleen
Gefeliciteerd ! Huisarts hoeft tegenwoordig niet altijd meer. Het ligt meer aan waar je woont. Een vriendin van mij woont in een dorp en daar gaan ze wel naar de huisarts, die je doorverwijst naar de verloskundige. Het verschilt dus per gebied. Zelfs ben ik gewoon naar de VK gegaan, afspraak meegekregen voor een intake en ook voor een echo. Bij mij gebeurd het pas met ongeveer 11 weken. Dat verschilt dus per persoon. Je mag altijd naar de huisarts gaan, kun je ook wat informatie halen. Veel succes
Bedankt! Kletstante: heb je naar de verloskundige gebeld zodra je een positieve test had? Test zij dan ook nog een keer? Of zoek ik de bevestiging die je normaal niet vraagt/krijgt? (ik hoor soms schrijven over een bloedtest bij de HA)
ik heb de ha toen gebeld en kreeg alleen te horen gefeliciteerd! moest zelf afspraak maken met in mijn geval de gynocoloog. ik denk zelf dat je even een verloskundige praktijd moet bellen en daar meer info vragen.
ik heb niet de HA eerst gebled. Gewoon rechtstreeks naar de VK en die belde terug voor een afspraak wanneer. Je moet dan wel informatie halen over bloed prikken etc. Ook de huisarts is handig even op de hoogte te stellen. Bij de intake gesprek gaat het over informatie, wil je thuis bevallen, etc. Gewoon standaard.
Van harte gefeliciteerd! Je kan, als je je echt onzeker voelt altijd wel even naar de HA bellen en een potje ochtendurine brengen en het daar laten testen. Heeft niet echt veel meerwaarde want ze hebben dezelfde test. (bij mij was het daar ook een vaag streepje waarop de assistente doodleuk vertelde dat ik niet zwanger was.) De huisarts doet over het algemeen geen bloedtest om te bepalen dat je zwanger bent. Er moet wel bloed afgenomen worden om te bepalen wat je bloedgroep is en wat de risico's in je zwangerschap kunnen zijn ((hepatitis b, toxoplasmose, rubella, hiv etc) Je kan altijd de verloskundige bellen en alvast om aanvullende informatie vragen en meteen een afspraak maken voor een intake (meestal rond de 10- 12e week) Suc6 ermee!
Marleen, er wordt niet nog eens getest hoor.... Ja, door Moeders voor Moeders als je je daar voor opgeeft (zou ik wel doen, want zo kan je vrouwen die moeilijk zwanger worden helpen). Ik heb de verloskundige wel snel gebeld (bij 5,5 week). Zij wilde de zwangeren toch al met 7 weken zien, dus ik had meteen een afspraak voor de week erop.
ik heb meteen de vk gebelt nadat ik een positieve test had en kon rond week 10 langkomen. als je geen verloskundige weet kun je je huisarts om een paar nummers vragen en kun je alsnog bellen. meestal krijg je meteen een termijn echo of een verwijsbrief voor een echo
Gefeliciteerd! Onwerkelijk he? Ik belde ook direct de huisarts en die vroeg doodleuk "waarom bel je?" Nou, misschien omdat ik nog nooit zwanger ben geweest en ik niet weet wat ik moet doen.........? Ik moest blijkbaar ook direct de vk bellen,maar wel pas rond de 7 weken, dit heb ik dan ook gedaan. Je mag volgens mij ook gewoon eerder bellen hoor, een afspraak maken kan altijd toch? ik heb toen met 9 weken een intake gehad waarin we o.a. informatie kregen over prenetale screening (nekplooimeting) en een doorverwijzing voor de eerste echo. Die kregen wij met 12 weken. wanneer je geen medische aanleiding hebt krijg je bij ons de eerste echo rond 12 weken. Succes, geniet ervan!
Lieve meiden, Ik heb net een nieuwe test gehaald (nu van Predictor) en die was negatief! Ik weet dat ze zeggen dat je echt 's ochtends moet testen, maar ik wilde het zeker weten. Nu word ik toch erg zenuwachtig! Ooh, had ik het nou maar niet gedaan en pas morgenochtend die test gedaan. Nu ga ik morgenochtend dus heel zenuwachtig zijn of die wel positief is. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat die digitale van Clear Blue onbetrouwbaar was. 99% betrouwbaar staat er op! xxx
Ik had 1 dag voor nod ook een negatieve test, ik heb toen 's avonds getest en ik had veel water gedronken. Dus het kan zijn dat je urine niet geconcentreerd genoeg was om het hcg hormoon eruit te pikken. Morgenochtend gewoon nog eens testen, een test geeft ook niet zomaar positief aan hoor!
inderdaad gewoon later nog eens testen, ik was te ongeduldig en daardoor was het ook nog niet echt duidelijk, daarbij had ik ook nog eens een test ertussen zitten die helemaal niets deed. Uiteindelijk wel zwanger en een duidelijke testuitslag. Kan vooral in die eerste periode heel veel uitmaken per dag en tijdstip hoeveel hcg hormoon je in je urine hebt. Succes ermee!
he meis predictor heeft een hoog hcg gehalte nodig dus vandaar dat ie nu nega is je bent nog maar net zwanger probeer er vanmiddag eens een met een van kruitvat eigen merk. denk dat je gewoon zwanger bent hoor.
Bedankt voor al jullie antwoorden. Als ik jullie niet had... Heb inmiddels de Huisarts en verloskundige gesproken naar aanleiding van jullie tips. Morgenochtend ga ik weer testen met clearblue of 'ie weer positief aangeeft. Toch maar weer met ochtendurine. Ik probeer de roze wolk toch maar even vast te houden, want denk zelf toch ook echt dat ik zwanger ben. Nogmaals bedankt! Liefs Marleen
hoi allemaal hier ook een 1e beginner ik heb net de huisarts gebeld om te vragen wat nu assistente heeft voor as donderdag afspraak gemaakt bij ha en hij zal ons doorsturen naar vk geloof ik. Maar het is echt raar mijn man en ik moesten bijkomen van de shock en toen zeiden we echt; eh.... en nu dan ?
Allereerst van harte! Ik heb contact gezocht met de vk toen ik een week of 6 of 7 zwanger was en mocht bij haar komen in week 8.
ik twijfel of ik nu 4 of 8 weken ben ... vorige maand maar 2/3 uur ongi en klachten nu al 6 weken ... zal dokter toch ook wel kunnen voelen ? nou ik zie het donderdag wel maar is wel extra spannend hoor
Helaas Emma29: de arts kan nog niets voelen in dit stadium, je zult een echo moeten afwachten, dan weet je zeker hoe oud Frummel is. Marleen123: een positieve test is heel betrouwbaar hoor! Veel betrouwbaarder dan een negatieve uitslag (sensitiviteit en specificiteit van een test om het technisch te maken). Er zijn genoeg meiden hier te vinden die negatief hebben getest en toch zwanger bleken. Ik heb nog niet gehoord van iemand die positief testte en NIET zwanger was. Dus voorzichtig gefeliciteerd allebei!