Buik wel/niet gezakt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Strandbal, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hallo dames

Ik ben nu 38,3 weken zwanger en loop dus op het einde. En nu zit iedereen constant mijn buik te bestuderen of hij al gezakt is. Volgens de 1 zit 'ie nog hoog, volgens de ander is 'ie al wat gezakt.
    Nu ben ik misschien een domme gans, maar zegt dat een gezakte buik?
    Ze zit al ingedaald en vast dus dan zit ze toch al helemaal beneden?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als de baby al ingedaald is neem ik aan dat je buik gezakt is..

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dit ja :) bij mij zie je duidelijk verschil!

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #4 Strandbal, 8 jun 2015
    Laatst bewerkt: 8 jun 2015
    Dan doen mensen denk ik gewoon eigenwijs. Vorige week bij de vk had ik een vraag over als je vliezen breken en de baby niet is ingedaald. Toen zei ze dat de baby al weken ingedaald is. Toen heeft ze ook gevoeld en zei ze dat ze ook al keurig vast zit.

Nu word ik dus dagelijks bekeken en zit mijn buik volgens een aantal mensen nog hoog. Dan zeg ik dat ze al helemaal is ingedaald en vast zit en dan hoor ik ja maar je buik zit nog wel hoog. Die discussie ga ik dus al niet meer aan omdat iedereen het beter weet.

Ik heb net in de spiegel gekeken en mijn buik is nog gewoon hetzelfde...

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het zegt ook helemaal niks. Bij mij was ze al wekenlang ingedaald en vast, buik is niet gezakt, wat ik ook duidelijk zie op mijn buikfoto's. :D

6. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Mijn buik is ook nooit gezakt. Ze lag al vrij vroeg in goede positie en met 36 weken vast. Al mijn foto's zien er qua vorm hetzelfde uit alleen steeds iets groter 😉
    Dus heel goed dat je mensen gewoon laat praten!

7. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Mensen hebben altijd wat te zeggen. Volgens hun zou het zo zijn dat als je buik laag hangt, dat de bevalling snel begint. Maar die uitspraken zijn helemaal nergens op gebaseerd. Laat ze maar lekker kletsen.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb net in de spiegel gekeken en mijn buik is nog gewoon hetzelfde. Nouja ik zie het wel, heel lang zal het sowieso niet meer duren. Maar vind wel vreselijk irritant dat mensen steeds zitten te bekijken en denken te weten wanneer ik zal bevallen.

9. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Het is ook vreselijk irritant!:x

10. mila85

mila85 Lid

13 feb 2014
    95
    14
    8
    NULL
    NULL
    Herkenbaar..vroeg me ook al af wat het kindje moest doen om m'n buik te laten zakken.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bij mij is mijn buik dan wel gezakt bij het indalen en bij het voorwerk wat ik ook al twee weken heb, zakt hij ook nog steeds verder. Ik voel het zelf ook bij zitten en zeker bij het autorijden, mijn buik rust dan op mijn bovenbenen, niet heel comfortabel. Nu zegt tegen mij dus elke wildvreemde dat ik eruit zie alsof ik elk moment kan bevallen, en ik hoop dat ze gelijk hebben, want mijn uitrekendatum is pas 24 juni. Ik heb ook het idee dat mijn eerste zwangerschap mijn buik lang niet zo laag zat en die is er toch ook echt uitgekomen hoor ;), dus waarschijnlijk zegt het niets. Vanwege het evt starten van de bevalling met het breken van je vliezen, is het wel fijn dat de baby is ingedaald, verder zou ik proberen de opmerkingen te negeren....

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Mijn eerste kind is nooit ingedaald maar los daarvan zit mijn buik altijd hoog. Vanaf dag een dij ik uit direct onder mijn ribben. Niet onderin. Slappe band tussen de hoge rechte buikspieren en relatief strakke lage buikspieren ofzo. Op zich wel mooi, als het eenmaal groeit, dat dan weer wel.

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier tot het einde toe (bevallen met 41 weken) moeten horen dat mijn buik zo hoog zat dus dat ze nog lang niet zou komen... grootste onzin wat mij betreft. Ligt helemaal aan de ligging en grootte van je kindje. Dl lag helemaal ingedaald maar was ook 52 cm en 4200 gram.

Deel Deze Pagina