Heb altijd zo harde buiken die echt pijnlijk aanvoelen, en het is ook vaak dat het met 1 harde plek in mijn buik begint. Diezelfde plek heb ik ook last van als ik me wil omdraaien in mijn bed, dan doet het daar echt heel veel pijn. Ik kan de gyn niet bereiken in het weekend. Echt rottig, ik heb er ook enkel een nummer van in een 'medisch centrum' waar ze enkele dagen per week zit. Je krijgt dan een heel vervelende stem 'voor dr X druk 1, voor dr Y druk 2' enz... Hoe moet dat dan als je gaat bevallen? Kan je haar dan gewoon niet bereiken? Pff toen ik een vroedvrouw had bij mn dochter kon ik tenminste raad vragen aan iemand, nu zit ik hier me zorgen te maken.
ik denk dat het wel kan hoor.. als je je te druk maakt dan kan je baarmoeder strak gaan aanvoelen.. dus je kan het beter wat rustiger aandoen dat voelt heel wat prettiger...
Inderdaad, maar zoveel mogelijk rust nemen voor de zekerheid, en dan na het weekend toch maar even een telefoontje plegen. Succes ermee hoor! Kreeg het zelf rond 16 weken nogal veel, en heb mezelf toen een iets ander tempo aangemeten en daarna voelde ik het weinig meer. Inmiddels wel weer veel meer, maar ja, ben intussen ook alweer een stuk verder, dus nu vind ik het niet eng meer.
en misschien even een plasje wegbrengen maandag? ik kreeg door mn blaasontsteking veel harde buiken, wel een aantal weken later, maar toch.
Yep dit kan. Ik heb ze al vanaf week 12. Als je ze als pijnlijk ervaart en ze zijn er veel, even melden bij de vk. Ik word bijna elke controle gecontroleerd van binnen om te kijken of alles nog dicht is. groetjes
Ja ik heb geen vk, enkel een gyn. Vroedvrouwen weigeren mij te begeleiden als ik in het ziekenhuis hier vlakbij wil bevallen. Hypocriet eigenlijk he? Ik dacht altijd dat je in Belgie meer keuze had, niet dus.