Ik heb me lang ingehouden om dit topic te openen maar, who cares, het is toch virtueel. Ik kan het niet begrijpen. Mijn postuur is altijd hetzelfde en ook altijd gebleven. Ietwat stevige benen, slanke armen, platte buik. Die platte buik, dat werd een iets minder platte buik na mijn pubertijd, rond mijn 16e (ik ben nu bijna 22). Een klein beetje vet, ik maakte me er niet druk om, geef daar niet zo om. Vorig jaar precies begonnen mijn vriend en ik aan onze reis tot een wondertje, zo gezegd. Ik heb veel fake zwangerschapskwalen gehad, pff, teveel om op te noemen en weet hoe ik mezelf helemaal gek kan maken. Ook deze maand hoopte ik dat het raak was, hoewel ik geen kwalen had, en na 3 dagen overtijd werd ik helaas weer ongesteld. Een dagje een beetje somber... maar weer door. Nu heb ik vandaag een paar foto's gemaakt samen met mijn vriend. We keken ze zojuist terug en we riepen zowat tegelijk hetzelfde uit. 'Heb je een baby?' zei mijn vriend. Hij schrok en keek me aan, lachte en wilde al in de verdediging schieten, 'nee, je bent niet te dik!', haha. Nee, ik was niet beledigd... want ik zag hetzelfde. Een buik... Mijn buik valt me al zo'n 3 maanden op. Hij wordt steeds voller, ronder, als ik van bovenaf kijk staat hij helemaal naar voren. Hij voelt zo stevig aan en als ik lig blijft er gewoon een bolletje op staan zegmaar. Ik kan hem niet meer inhouden - zoals ik een paar maanden geleden nog wel kon - en toen ik hem vergeleek met een foto van de buik van mijn moeder, toen ze zwanger was van mij, ziet hij er exact zo uit. Ik kreeg echt even een schok door mijn lichaam. Nu weet ik het, er zijn veel vrouwen - en daar val ik onder - die zichzelf een zwangerschap onbewust aanpraten... na een jaar ben ook ik zo'n ervaringsdeskundige, zegmaar. Toch blijft het in mijn hoofd spelen, want ik wilde dit topic vorige maand ook al aanmaken. Toen mijn vriend vandaag deze opmerking maakte besloot ik het eruit te gooien.... hier waar het ''anoniem'' kan, en ik hoop niet voor gek verklaard te worden. Ik lees veel over vrouwen die gewoon ongesteld blijven, de eerste maanden. Geen echte menstruatie, maar bloed verliezen. Hoeveel vrouwen hier is dit overkomen? Is dit echt vaker dan het lijkt? Of zoek ik het nou op? En ja, wat nou als ik zo iemand ben? Dat kunnen jullie niet bepalen, natuurlijk... maar ik zou graag met iemand praten die dit ook eens heeft meegemaakt of zo voelt, of hier twijfels over heeft. En, last, but not least: mocht ik uitsluitsel willen... hoe doe ik dat dan? Ik woon niet in Nederland - en ook niet in de buurt - maar stel dat ik er wel woonde, zou je dan zomaar een echo kunnen laten maken? Wat gebeurde er met de vrouwen die dit wel overkomen is? Kom je er dan zomaar ineens achter wanneer je denkt: nu ben ik wel ECHT dik, of word je plots ineens niet meer ongesteld? Bedankt in ieder geval voor het lezen, ben benieuwd of iemand me er iets over kan vertellen. Boor me niet de grond in alsjeblieft, ik weet dat het hysterisch overkomt misschien, maar ik woon niet zo dichtbij Nederland, mijn familie en vrienden, en dan wil je soms even je ei kwijt of raad. Ik hoef niet te horen of ik zwanger ben of niet... Laat me maar gewoon even mijn twijfels delen! Liefs
Geen reden om je de grond in te boren hoor! Zo gemeen zijn we hier nou ook weer niet Weet niet waar je woont, maar heb je geen echocentrum in de buurt? Dan weet je gelijk hoe of wat!
Wow lijkt me ook wel vreemd zoiets.... Ik heb geen idee, test is negatief?? Ik zou naar de huisarts gaan en t verhaal uitleggen.
Hoi meiske, Vreselijk he elke maand die onzekerheid! Ik vroeg mij af of je wel al een zwangerschapstest had gedaan!? Of ga je uit van je menstruatie? Ik durf je niet te zeggen hoe en waar je in het buitenland voor een echo moet zijn, maar dat moet vast wel kunnen. Kosten voor een simpele echo hier zijn tussen de 25 en 40 euro. Hoop voor jou dat je mee kan doen aan het programma: I didn't know I was pregnant
Misschien kun je eens googlen op je woonplaats en echo centrum. heb je al een test gedaan? Sommige zwangeren worden idd gewoon ongesteld dus het zou zeker kunnen. heb zelf helaas ook sinds een paar maanden een "ronde" buik wat ik herken van mn dochter. Maar de testen blijven negatief en krijg iedetr maand netjes mn ei... snap de twijfel dus zeker maar horr helaas nog niet zwanger
Dat is wel wazig ja! Ik bedoel ik heb ook een buikje maar bij mij is het slap en zit het rondom m'n middel (te veel lekker eten en drinken haha) kan ook niet helemaal opmaken uit je verhaal of je nu al een test hebt gedaan? Zo niet zou ik om te beginnen morgen meteen een test doen! En mocht deze nou geen uitsluitsel bieden dan gewoon idd een echo laten maken (gezien je dit al 3 maanden hebt voor hetzelfde geld reageren die testen niet meer omdat je hcg al te hoog is) spannend wel hoor kan me voorstellen dat je hier over loopt te malen! Laat je t hier even weten?
Ik woon in Hongarije, ik spreek de taal nog niet want ik woon er pas sinds kort... dus ik zou echt me god niet weten waar ik terecht moet Ik heb geen test gedaan deze en vorige maand, de maand daarvoor wel, maar die was negatief. Dat was de zoveelste negatieve test waardoor ik besloot nu even een tijd niet te testen en eens gewoon uit te gaan van mijn menstruatie inderdaad. Maar nu ga ik daar ook aan twijfelen. Ik kan me niet voorstellen dat de test positief kan zijn, als mijn menstruatie nog doorzet. Want dat betekent dat ik te weinig HCG aanmaak, toch? Zal er dan ook niet te weinig HCG zijn voor een thuistest? Ik weet bijna zeker dat hij niet positief zal zijn, maar ik zal mijn laatste test morgenochtend toch doen. Geen reden om die te laten liggen, natuurlijk. Het is inderdaad echt zo onzeker, steeds schipperen tussen 'ik hou mezelf voor de gek' en 'nee... ik ben toch niet gek?!'
Dankjulliewel trouwens voor deze lieve en behulpzame reacties! Dat doet echt supergoed... was bang dat ik mezelf echt hysterisch over deed komen. Dankjulliewel.
Dat was dus ook mijn gedachtengang... Hoe komt zo iemand er achter? Als ik Google blijkt het dus echt wel vaker voor te komen, ben echt heel benieuwd of er hier iemand is die hier ervaring mee heeft.
Wel gek inderdaad dat als je ligt nog een bolletje ziet! Voel je dan ook een beetje een harde bol, beetje tennisbal idee? Het kunnen natuurlijk ook je darmen zijn, die kunnen ook wat harder aanvoelen, maar dan voel je niet die tennisbal, als je begrijpt wat ik bedoel Een pretecho kun je altijd laten maken. Of een zwangerschapstest doen? Die kun je volgens mij overal wel krijgen? Als je echt al een buikje hebt en zwanger zou zijn, zul je ook een streepje op de test zien. Ik zou toch even langs je huisarts gaan, en vragen om een echo of test, al is het maar ter geruststelling. Mij is wel eens gevraagd of ik zwanger was maar het waren toch echt mijn darmen en twee kilootjes eraan na een vakantie. Die vond toen ook dat ik een 'zwanger buikje' had. Was dus niet zo haha. Succes!
Meid, ik zou n testje wagen eerst en anders een dokter bellen. Neem aan dat je wel iemand hebt daar die de taal spreek?? Succes en ben erg benieuwd hoe t allemaal gaat.
@Ijsthee het voelt als een balletje aan, inderdaad, maar heb geen ervaring met opgezette darmen. Ik heb verder geen last in mijn buik of darmen, op wat gerommel na en veel moeten plassen. Jullie hebben me overtuigd, morgen eerst testen, en dan zie ik verder. Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte. Bedankt allemaal
Wat gek! Ben ook benieuwd wat je morgen test. Ook als de test negatief is zou ik misschien even naar de huisarts (ze zullen ook daar hopelijk een huisarts hebben die Engels spreekt?) gaan met je verhaal, kijken wat het dan is. Succes ermee!
Misschien is het een schijnzwangerschap? (Ik roep maar wat) Maar als je echt 3 maanden zou zijm, weet ik niet of een zwangerschapstest positief uit zal vallen omdat het hcg uit je bloed verdwijnt. Volgens mij gebeurt dat na 12 weken. Maar kan Heek goed wat je zegt hoor! Ik heb zulke rare verhalen gezien op TLC (I didn't knew I was pregnant) Allen een echo of arts kan je uit sleutel geven. Sterkte!
Je HCG blijft zelfs na je zwangerschap nog wel.... T zakt alleen wat na de piek.... en blijft wat meer gelijk.
Volgens mij is het zo dat het hcg op een gegeven moment zo hoog wordt dat het niet meer door een thuis test kan worden gemeten en dat ie dus negatief is daardoor (zelf nooit meegemaakt overigens)
Test is negatief... Helaas kan ik niet wijzer worden uit online info over een echocentrum in mijn buurt. Wel weet ik een dokter in mijn dorp te liggen, ik kan me vast wel verstaanbaar maken met handen en voeten (en mijn buik ) We gaan er morgen maar eens langs, ik ben benieuwd...
Nee hoor. Godzijdank heb je de gehele zwangerschap HCG in je lichaam. Het verdwijnt niet. Het stijgt op een gegeven moment alleen niet meer. De hele zwangerschap test je dus positief. Alleen een dikkere buik maakt je nog niet zwanger.Dat kan ook op darmproblemen duiden bijvoorbeeld. Negatieve testen en gewoon ongesteld dan ben je in verreweg de meeste gevallen niet zwanger. Ongesteld zijn en zwanger en negatief testen is echt zeldzaam. Daardoor kom je die verhalen juist ook op internet tegen. Sommige vrouwen willen zo graag zwanger zijn, dat ze van alles gaan opvallen (dikkere buik) en hopen ondanks negatieve testen en ongesteldheid toch zwanger te zijn. Laat een bloedtest doen of een echo maken. Mijn gevoel zegt echter dat je niet zwanger bent. Sorry voor mijn eerlijke mening.