Grote billen? Groot hoofd?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door valentijn1980, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Hoi iedereen,

Ik kom net bij de vk vandaan en die kon niet helemaal voelen of zn hoofd nou boven of beneden lag. Ik kreeg even snel een echo om te kijken en hij lag al met zn hoofd beneden.
    De vorige keer was het ook al zo. Die mevrouw kon uiteindelijk wel voelen dat zn hoofd beneden lag.
    Nu maak ik me natuurlijk meteen zorgen.
    Is zn hoofd niet te klein of te groot?
    Zijn zn benen niet te groot of zn billen niet te groot?
    Oftewel zijn zn verhoudingen wel helemaal goed.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Bedankt voor de antwoorden

2. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Volgens mij zijn de verhoudingen altijd ongeveer gelijk van het hoofd en het kontje. Dit is vaak moeilijk te voelen van buitenaf. Dit is normaal.
    Ik kan bij mij heel goed het kindje voelen en ik weet alleen zeker dat het zn hoofdje is als ik het heen en weer kan wiebelen, dat lukt niet met zn kontje.

3. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hihi, 27 jaar geleden kon de verloskundige het verschil bij mijn moeder ook niet voelen. Toen kreeg ze een echo (en dat was in die tijd bijzonder) om te kijken of mijn billen of mijn hoofd nu beneden lag. Dus waarschijnlijk verschilt de grootte niet veel?!

4. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Stom he dat je je meteen zo'n zorgen maakt. Ze kijken dan ook nog eens zo ernstig, omdat ze natuurlijk goed moeten voelen.

5. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor! Maar die zorgen herken ik wel hoor. Ik ben ook een piekeraar mbt de baby. :( Je bent zo machteloos hè, alleen maar hopen dat die kleine het goed doet in je buik.
    En als je je zorgen blijft maken; bel je verloskundige en leg het even voor. Zij kan je vast geruststellen!

6. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik vroeg ook al aan haar of dit wel vaker zo is. Dat was heel vaak zei ze. En ik vroeg of hij er wel helemaal normaal uitzag. Ze zei: Alles was op de 20 weken echo normaal, dus ik ga er vanuit dat het allemaal goed is. Als ze iets raars had gezien had ze het wel gezegd neem ik aan.
    Ik had vantevoren nooit verwacht dat ik me zo druk kon maken. Ik zou zoooooo blij zijn als ik hem levend en wel in mn armen heb. Dat alles goed werkt enz.

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Bij hoeveel weken is het normaal dan, dat ze het kunnen voelen...Want bij mij kunnen ze het nog niet voelen, terwijl ze bij me nicht wel kunnen...En we lopen gelijk....

8. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Bij mij hebben ze drie weken geleden gevoeld en vandaag. Eerder konden ze bij mij ook nog neits voelen. Maar dan maakt het ook nog neit zoveel uit, omdat ze dan nog goed kunnen draaien.

9. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Het ligt eraan hoe het kindje ligt, welke houding en hoe goed het te voelen is van buiten af. Dat verschilt pp natuurlijk enorm. Ligt je placenta voor, dan is het ook weer anders.
    Bij mij is het echt heel makkelijk te voelen, heb een hele dunne buikwand denk ik. Je kan hem ook goed zien bewegen, je herkent de contouren helemaal en dat kon al heel vroeg.
    Denk dat het heel erg verschilt pp.

Deel Deze Pagina