25wkn Bloedprop verloren en giga steken in ribben..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NoessePoes, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    #1 NoessePoes, 30 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2010
    Hoi, Ik ben net naar het ziekenhuis geweest omdat ik vanmorgen een grote bloedprop ben verloren en heel veel pijn in mijn bovenbuik ik heb toen de huisarts gebeld en daar mocht ik gelijk komen.
    Die heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis.
    Daar hebben ze naar de baby gekeken en die doet het hartstikke goed heel beweeglijk, goed vruchtwater, placenta ligt er wel voor maar niet te ver naar beneden etc. dat zag er allemaal hardstikke goed uit.
    Dus uiteindelijk heeft de gynocoloog ook even een inwendig onderzoek gedaan met zo'n vogelbek heeftie een uitstrijkje genomen waarna de baarmoeder mond flink ging bloeden. Dus gelijk de uitslag baarmoeder mond in overgevoelig(was al wel bekend voor de zwangerschap maar in de 25 weken zwangerschap nooit geen last van gehad) maarja okee... maar de pijn in mijn bovenbuik (beetje bij m'n ribben) kon daar niet vandaan komen... dus toch maar weer bloedprikken (is de 3e x in 2weken) Nu kon ik net nog bellen voor de uitslag van het bloed maar die is goed zeggen ze (zoals elke week) Maar de pijn in mijn buik wordt alleen maar erger ik zie gewoon dubbel en moet overgeven van de pijn.. Nu zei de Gyn. neem maar een rennie.. en kan je goed naar de toilet qua ontlasting... nou dat gaat prima... maar ik wordt hier zo naar van ik heb zo'n pijn dat moet toch ergens vandaan komen... en een rennie vind ik zooo raar want ik heb geen maagzuur en rennie's slik ik wel vaker met een opgeblazen gevoel maar zo voelt dat nou echt niet...

Schoonmoeders was mee naar de gyn. en die zegt van "Met de baby is toch alles goed" dus je hoeft je nergens druk om te maken.... Maar hallo die pijn is fijn... pfff heb nu al 2 weken die pijn in mijn ribben en het wordt steeds erger het begon met m'n rechter rib... en nu straalt het naar heel mijn buik, zij en rug uit... ik weet t gewoon niet meer hoor...
    Ook zei de gyn... dat hij niet aan HELPP denkt omdat ik nog zo vroeg in mijn zwangerschap ben.. maar ik heb wel dikke vingers en voeten en ze slapen constant.... dus schoonmoeders zegt je zal het je wel verbeelden het zal wel gewoon de baby zijn die daar ligt... nou ik denk het niet voel de baby van links naar rechts en boven naar beneden goed bewegen maar de pijn in mijn ribben is constant!!
    Oja bloeddruk is soms te hoog en soms te laag dus schommelt heel erg!

Sorry Damens voor mijn lange verhaal maar ik moest het ff kwijt hoop dat iemand MIJ begrijpt... heb op dit moment het gevoel dat ik me eigen aanstel niemand wil me geloven:x

2. mamamei

mamamei Actief lid

10 mrt 2010
    115
    0
    0
    omgeving dordrecht
    Laat morgen anders even je bloeddruk controleren bij de huisarts.. geef hier ook je klachten aan misschien weet hij wat het zou kunnen zijn.. Verder mag paracetamol gewoon tijdens de zwangerschap of helpt een warme kruik. Weet het verder ook niet zo.. Veel succes in ieder geval en rot dat je je niet sereus genomen voelt..

3. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi Mamamei,

Dank je voor je reactie! ik pak elke keer een lekkere warme kruik tegen me aan maar dat helpt maar ffies... jammer genoeg.. Maar als ik bij de huisarts mijn bloeddruk laat meten dat zegt hij toch dat ik weer naar het ziekenhuis moet want de huisarts neemt mij juist wel serieus! maar ja ik wacht het gewoon af... en probeer gewoon met paracetamols de pijn te onderdrukken!
    Ik weet t anders ook niet meer... pfff haha zit er ff helemaal door heen sorry hoor...

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als ik 1 ding heb geleerd in de afgelopen 9 jaar is dat je MOET AANDRINGEN bij het ziekenhuis!!! Ga af op je eigen gevoel!!

Als jij voelt dat er iets gewoon niet goed is, dan moet je dit zeker blijven aangeven en je niet laten afschepen met dat het wel over gaat en dat je maar rennies of paracetamol moet gaan slikken !!!

Laten ze je dan voor een bepaalde tijd aan een bloeddrukmachine leggen. Die meet je bloeddruk om de zoveel tijd!

Beter TEVEEEL controle, dan 1x te weinig!!!!

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Meid, vraag gewoon een second opinion aan (kan via je huisarts) en BLIJF hierop aandringen. Hallo, jij weet toch zeker zelf wel wat er hoe voelt en dat het niet is wat ze zeggen???!!
    Trouwens, straks is het wel iets ergs en dan ben je maar wat blij dat je er op tijd bij bent (i.p.v. dat je straks spijt krijgt dat je het niet hebt laten onderzoeken en misschien er wel nog iets aan had kunnen doen).

Op je strepen staan. Hup!

6. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi AstridD1 en Doosje77,

Dank jullie voor de reacties ga morgen zeker even terug naar de huisarts want ik voel me zo naar... ik vind het idd gewoon raar dat ze met een paar rennies gerust willen stellen ik weet tochzelf wel dat het geen maagzuur of opgeblazen gevoel is... Het is gewoon pijn... maar ik dacht dat je juist naar een Gyn. wordt gestuurd dat die er zo goed naar kijken en je klachten serieus nemen nou niet dus... Jammer eigenlijk dat je zelf zo goed aan moet dringen...
    Nu is het ook nog zo dat ik morgen naar het UWV moet omdat ik thuis ben wegens de zwangerschap nu maak ik me misschien daar ook wel een beetje druk om maar t lijkt me niet dat daar die bijna ondraagelijke pijn in m'n ribben vandaan komt of kan dat wel?? Heb namelijk een groot conflict met mijn baas dus met hem valt niet te praten..

7. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hai,

Kan het niet je blinde darm zijn??
    Toen ik zwanger was van de eerste en de huisarts deed toen nog de verloskundige zorg hier in de buurt had hij ook een zwangere dame (28 wk) in zijn praktijk met onverklaarbare pijn in haar buik rechts onder haar ribben. Wat bleek? Door haar zwangerschap was haar hele darm dus ook haar blinde darm verschoven! Uiteindelijk met spoed geopereerd en de rest van haar zwangerschap uitgelopen met goed gevolg!
    Weer naar de huisarts gaan en vertrouwen op je eigen gevoel!
    Suc6

wup

8. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Dank je wel Wuppie maar blindendarm ontsteking komt toch wel uit een bloedonderzoek?? Want er is vandaag een uitgebreidt bloedonderzoek gedaan??

9. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Mijn schoonzusje is met 25 weken zwangerschap opgenomen met verdenking op zwangerschapsvergiftiging (uiteindelijk met 33 weken bevallen) dus het kan wel hoor. Laat je niet afschepen en neem toch weer contact op met gyn, want het klinkt niet goed meid. Ik wil je niet bang maken, maar je kan het beter te vaak checken dan een keer te weinig.
    Wat is je bloedduk (of heb ik dat ergens wel kunnen lezen?)

10. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi Linda2,

Mijn bloeddruk is heel erg schommelend het ene moment 140/90 en het andere moment 100/55... dus het is niet constant hoog maar soms ook veelste laag...
    Ja ik ga morgen in iedergeval weer even met de huisarts contact opnemen... vind het echt wel vreemd dat ik zo afgescheept wordt en ze doen net nu dat er niets uit die bloedonderzoek is gekomen dat de pijn ook weg moet zijn nou niet dus... ik heb nu ook gewoon verschrikkelijk veel pijn lig stile en heb een warme kruik tegen m'n ribben aan maar het helpt weinig...

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Gffr joh, even vloeken op je schoonmoeder met der met de baby is toch alles goed, je bent geen wandelende baarmoeder!
    Hup er achteraan, zolang met zoveel pijn rondlopen is helemaal niet goed en ook al heeft het niets met de baby te maken, de pijn en ongemakken en stress waar jij nu mee loopt heeft dat wel.

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

ik zou zeker een second opinion aanvragen in ieder geval bij een andere gyn en als je niet terug wilt naar een ander zkh!
    Het lijkt mij zeker niet normaal zo'n schommelende bloeddruk en de mate van pijn die jij beschrijft,veel succes!

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Die pijn in je ribben is ook wel normaal voor die termijn, volgens mij. EN de een zal dat als heel heftig beschrijven (ik ook, heb nachten gehuild) en de ander niet.
    Bij mij is het pas weg gegaan toen de beeb ingedaald was.. ineens was t weg. Maar het deed echt vreselijk zeer. Ik heb weken in het ziekenhuis gelegen en ook hier werd er niet echt naar gekeken. Ondanks ik gek werd van de pijn.
    Ik ben toen gaan googlen en toen kwam ik erachter dat meer vrouwen er last van hebben. Een overklaarbare helse pijn bij de ribben... Hier hielp ookj niets trouwens, een kruik nog t beste en dat hielp dan enkel als die bloedheet was.. dus misschien voor 10 minuten.

In ieder geval sterkte~!!!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jeetje wat vervelend! Ik werd een paar weken geleden verdacht van HELLP (met veel minder ernstige verschijnselen dan jou) en op verzoek van de vk is er toen met spoed op P19 bij mij getest, dat is een combinatie van allerlei bloedtesten. En daaraan kunnen ze meteen zien hoe of wat. Is er bij jou geen bloed getest? echt vervelend dat je gyn je niet serieus neemt

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oh meid wat vervelend...

ik had misschien t zelfde.. erge pijn boven in mijn buik.. net bij mijn ribben.. mijn huid werd doof op die plek en soms was t echt niet te harden.. .. bij mij zat een zenuw klem.. daar drukte de beeb op... tijdje later t zelfde bij mijn rug.. daar hielp flink duwen door manlief iets, maar weg ging t niet.. ik ging soms echt door de grond... direct na de bevalling was t over..wat een opluchting.. hier kwam de vk er zelf mee dat t waarschijnlijk een klem zittende zenuw was.. na de bevalling moest t weg zijn anders naar de ha ermee.. uiteraard is het wel onderzocht.. bloeddruk, bloed, echo.. etc.. kindje was in orde en ook bij mij was verder niets te ontdekken.. ik hoop bijna dat je t zelfde hebt.. erg pijnlijk en vervelend, maar niet gevaarlijk..

Wat al meer is gezegd.. NOOIT laten afschepen.. je eigen gevoel is zoooo bepalend.. als jij voelt dat het niet goed is en dat er met jezelf of je beebje echt iets aan de hand is dan klopt je gevoel 9 van de 10 x.. je zult niet de eerste zijn die gelijk krijgt

Hoe dan ook.... Hoop dat je je snel beter voelt..je moet nog even....

knuf

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

daarom sterven er in NL zoveel babies..... door dit soort ongein. een gevoel van een moeder is altijd het belangrijkst, laat je ALSJEBLIEFT niet afschepen.... rij desnoods naar een ander ziekenhuis en maak het erger dan dat het is, overdrijven is in deze wereld echt geen overbodige luxe.... huil, scheld, en zeg dat je onwel wordt..... beter teveel onderzoeken dan te weinig.. echt hoor, voor jezelf opkomen!

ik heb ook slechte ervaring in het ziekenhuis, weliswaar heel iets anders, mijn bevalling van mn eerste ging echt in een zeer rap tempo en ik smeekte de verpleegkundige in het ziekenhuis of ze de verloskundige wou bellen, die zou pas smiddags komen... maar dat kon niet want die had nog een bevalling, en het was mn eerste, zou vast niet zon vaart lopen, en rond een uur of 1 kwam ze deze kant op.....

maar mijn gevoel zei zo iets anders, hij komt eraan!

en om 1 uur was sam al geboren!

dus volg je gevoel, je hebt zon sterke intuïtie als je zwanger bent,

sterkte!!

liefs Muis

17. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden, bedankt voor jullie reacties, ik ben vandaag bij het UWV geweest omdat ik inmiddels niet meer werk maar dat niet alleen door de zwangerschap maar ook psychische klachten door een werkconflict... maar de arts van het UWV deelde mede dat ik echt goed moest laten onderzoeken nogmaals door de gyn. want ik had weer een te hoge bloeddruk 145/95 en dat was pas vanmiddag... en ik hield ook veel vocht vast volgens hem... en nu hebben we vanavond een 4d echo laten maken wat overigens super leuk was.. maar die verloskundige zei ook al van ik zal het toch maar even onderzoeken niet om me bang te maken maar steken in m'n ribben , een te hoge bloeddruk en vocht vasthouden, hoofdpijn enzovoorts zijn WEL serieuse klachten die niet afgescheept kunnen worden met NEEM MAAAR EEN RENNIE pfff... dus morgen ga ik echt weer naar de huisarts....
    IDD een hele hete kruik verzacht hooguit 10 minuutjes de pijn dan moet je weer opstaan om die kruik opnieuw te vullen (als manlief slaapt) en voordat die pijn dan weer weg zakt is de kruik alweer koud... PFFFFF...

WELTRUSTE meiden!!

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

meissie alstjeblieft, stap in de auto en rij naar het ziekenhuis, als je al zo lang met die klachten loopt zou ik niet nog een nacht wachten...... het is niet niks als je wel HELPP hebt, denk aan je kindje in je buik........ straks gebeurd er wel iets en heb je spijt dat je niet eerder bent gegaan.. huisartsen post is gewoon open.... ik meen het echt ik zou er nu als de donder heen rijden als ik jou was, heel erg overdrijven en zeggen dat je echt veel pijn hebt en het niet meer volhoudt zo.... laat ze je maar onderzoeken.... beloof je dat nou? het gaat om je gezondheid en die van de kleine he!!!!!!!!

knuffel

19. muis26

muis26 Fanatiek lid

Wanneer krijg je het HELLP-syndroom/pre-eclampsie?
    Zwangerschapshypertensie, pre-eclampsie, eclampsie en HELLP-syndroom treden meestal op na de twintigste zwangerschapsweek en kunnen zowel geleidelijk als heel acuut ontstaan tijdens de zwangerschap

het algemeen kunnen de navolgende klachten/symptonen gepaard gaan met pre-eclampsie/HELLP-syndroom: - eiwit in de urine
    - hoge bloeddruk
    - vocht vasthouden, sterke gewichtstoename
    - bandgevoel (om hoofd en/of buik)
    - misselijkheid/veel braken
    - concentratieproblemen
    - hoofdpijn/sterretjes zien
    - pijn in de bovenbuik of onder de borst
    - pijn in de bovenrug of tussen de schouderbladen
    - tintelingen (in de vingers)

Is opname in het ziekenhuis noodzakelijk?
    Ernstige vormen van pre-eclampsie en het HELLP-syndroom, kunnen voor moeder en kind levensbedreigend zijn en vereisen een opname in het ziekenhuis. In sommige, (zeer) ernstige, gevallen is zelfs opname op de intensive care noodzakelijk.
    Wat doen de artsen?
    Aan de hand van diverse onderzoeken (bloeddruk, CTG, echo’s, bloedonderzoek, e.d.) zullen de artsen voortdurend een afweging moeten maken tussen de belangen van de zieke moeder en die van de baby.
    Zijn er risico´s voor de baby?
    Soms moet worden besloten de zwangerschap voortijdig te beëindigen om het leven van de moeder niet verder in gevaar te brengen, want alleen na het beëindigen van de zwangerschap kun je van pre-eclampsie of het HELLP-syndroom herstellen. Het kindje is dan echter nog niet altijd klaar om geboren te worden en dit kan diverse complicaties met zich meebrengen. In ernstige gevallen kan de baby overlijden. Soms wordt de bevalling ingeleid, vaak krijg je een keizersnede. Ook in de baarmoeder kan het kind door de diverse complicaties van pre-eclampsie/HELLP-syndroom het moeilijk krijgen. Dit kan in uitzonderlijke gevallen zelfs leiden tot prenatale sterfte.

20. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik wil je echt niet bang maken hoor, maar ik heb gewoon heel erg sterk het gevoel dat je moet gaan..... en dat die arts weer zon lul is die zijn dag niet heeft..... maar misschien trekt dit je wel over de drempel als je dit leest.......

Deel Deze Pagina