Je haar verfen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Teddie, Jan 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Teddie

Teddie Bekend lid

Aug 3, 2006
    771
    0
    0
    Ik laat mijn haar groeien en om het nog wat leuker te maken wil ik graag een leuk kleurtje in mijn haar.
    Ik heb het in het verleden wel geverfd en heb nu weer mijn eigen haar kleur.
    Maar ik heb gelezen dat je tijdens je zwangerschap beter geen permanente haarkleur kan nemen omdat daar een middel in zit wat niet goed kan zijn voor het ongeboren kind.
    Is dit waar en wat kan ik wel in mijn haar doen en wat beter niet?
    Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Doei Teddy.

2. Hoi Teddy,

Toevallig dat ik er net iets over lees op dit forum; Gezondheid / een aantal gezonde tips.
    Hier word het afgeraden om je haar te verven tijdens de zwangerschap.
    Hoop dat je hier wat mee kunt.

Liefs 8) Sunny 8)

3. Teddie

Teddie Bekend lid

Aug 3, 2006
    771
    0
    0
    Sunny bedankt vor je antwoord.
    Ik kijk niet zo vaak op het forum gezondheid dus ik heb het niet gelezen.
    Wel jammer maar ja ik heb ook een krul tang en ga daar wat mee doen want mijn haar is wel zo dat ik al wat krullen kan zetten.

Doei Teddy.

4. lover

lover Bekend lid

Jun 12, 2006
    851
    0
    0
    tegen mij zeiden ze toen dat ik het beter niet kon doen want de kleur kon anders uitvallen of niet goed pakken.
    Heb net mijn twee kleuren er uit laten knippen dus een korte koppie nu
    brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr was het kleuren ff zat.

Lover

5. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb tijdens mn zwangerschap mn haar geverft met henna. Dus van t droge stofje wat je met kokend water moet mengen en dan heb je na n heleboel ellende en smerigheid mooi rood haar. Om de kleur intenser te maken kan je rode wijn of azijn door t mengsel doen.

6. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Ik heb mijn haar wel laten verven. De kapper zei dat het van de GGD ( is dit de goede afkorting) mag en geen kwaad kan. Wel hou de kleur minder goed vast en gaat er snel weer uit lijkt het wel.

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik heb mijn haar ook gewoon tijdens mijn zwangerschappen laten verven...

en kon geen kwaad enige wat kan gebeuren is dat de kleur niet zolang blijft zitten als het normaal zou blijven (glans) ivm je hormoonhuishouding, maar tis niet gevaarlijk of wat dan ook voor de ongeboren vrucht....

en wat erin zit is lang niet meer datgene wat er vroeger inzat...

succes

8. Niet meer actief

mijn vk zei dat t kon. mn kapster ook...

Alleen de kleur kan door hormonen anders uitvallen

9. taatje

taatje Fanatiek lid

Oct 14, 2005
    2,136
    0
    0
    Roosendaal
    Bij mij hetzelfde verhaal! De kleur heeft wel goed uitgepakt bij mij :p

10. sancho

sancho Actief lid

Apr 13, 2006
    391
    0
    0
    Hey,

Ik heb de vraag ook aan mijn vk gesteld, alleen gaat het bij mij om blonderen dit is 'nog anders dan verven. Het verven mag gewoon en het blonderen ook, wel adviseerde ze te wachten tot na de 16de week.

Toen ik laatst naar de kapper ging heb ik het ook even aan hem gevraagd die zei dat de middeltjes die je bij de drogist haalt nog wel schadelijke stoffen bevatten. De produkten die kappers tegenwoordig gebruiken niet meer.

Veel liefs Sancho

11. Lieltje

Lieltje Lid

Aug 6, 2006
    63
    0
    0
    je kunt gewoon idd tijdens je zwangerschap je haren verven hoor.
    En het klopt ook dat de kleur iets anders uitvalt of pakt.

12. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

May 1, 2006
    663
    0
    0
    hier een kapster
    wij verven ook gewoon, en het is niet echt schadelijk meer. het kan idd wel ietsje anders uitpakken dan dat je gewent bent.

Ook als kapster verf ik meer dan dagelijks,
    en blijf dit ook zeker doen als ik zwanger ben.

succes

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heb 2 weken terug m'n haar geverft van Nutrice (cappucino) maar het is inderdaad anders uitgevallen!
    Het heeft nu meer een rode gloed :( in plaats van donker bruin (cappucino).
    Ach ja door de hormoontjes he ;)

jessica

14. gerianne

gerianne Niet meer actief

mijn vk zei dat t kon. mn kapster ook...

Alleen de kleur kan door hormonen anders uitvallen

15. borsatofan

borsatofan Actief lid

Oct 8, 2006
    382
    0
    0
    mijn schoonzusje is kapster, en zei zegt dat het gewoon kan (ook blonderen) ze is zelf nu zwanger van haar 2e en ze blondeert haar haar nog steeds, niks aan de hand, misschien hangt het van de kapper af, welke vloeistoffen ze gebruiken (mijn kapper is wel een "dure kapper" zeg maar). Ik zou gewoon aan je vaste kapster vragen, die kan je wel adviseren.

16. caroline27

caroline27 Actief lid

Jan 3, 2006
    365
    0
    0
    Hier nog een kapster! Het kan echt geen kwaad dit is achterhaald verhaal. Vroeger was er blondering die stuifde als je hem ging mengen. Tegenwoordig zijn ze dus stuifvrij en je kunt ze dus gewoon veilig gebruiken. De arbo adviseerd wel om als kapster de verf te laten mengen door een collega want als je de kleurstof en de waterstofperoxide mengt dan oxideert hij en dan komt er een (chemisch) luchtje uit. Ik heb mijn hele zwangerschap mijn haar geverfd en dus ook een paar keer per dag mijn klanten. Wat betreft het kleurresultaat , hij kan iets anders uitpakken maar komt echt heel weinig voor en idd laat het de kapper doen want die weet waar die mee bezig is en geen thuiskleuringen gebruiken. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en gerustgesteld zijn !

17. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    1,079
    0
    0
    Ik verf mijn haar ook gewoon de hele zwangerschap. Ik heb het gevraagd aan zowel de kapster als de vk. Kan geen kwaad. Alleen de kleur kan inderdaad een beetje anders uitvallen. bij mij is dit niet gebeurd

18. MomToBe

MomToBe Actief lid

Dec 18, 2006
    310
    0
    0
    Ik heb mijn haar ook gewoon geverfd.... heb begrepen dat alleen de kleur anders kan uitvallen door de hormonen, maar dat het verder geen kwaad kan....

Share This Page