@Baukje: Ik ben gewoon aan de pil. Dus als het goed is heb ik geen eisprong. Elke stopweek heb ik wel een soort van bloeding gehad. De laatste 'bloeding' was vorige week: alleen maar bruinverlies. Plus de pijn in mijn rug is weggebleven! En de huisarts had gezegd dat als mijn menstruatie anders zou zijn dat ik dan weer contact op moest nemen. Dus dat heb ik gedaan. Normaal slik ik mijn laatste pil op vrijdag en dan word ik dinsdags ongesteld t/m vrijdags. En dan heb ik heel veel last van mijn rug en mijn bloedingen zijn dan van dinsdag t/m donderdag behoorlijk hevig. Gebruik jij een anticonceptiemiddel of ben je gestopt? En wordt jouw buik ook steeds dikker of is het vanaf maart redelijk constant? @Jessica: Ja he?! Ik vind het ook zo raar. Als het mijn darmen zijn moet het na 3 weken gezonde voeding en veel vezels en 2 liter drinken per dag toch juist verminderen en niet erger worden! @Moonique: Ik ga dus vrijdag naar de huisarts. Ik voel wel een soort van zachte bolling net iets boven mijn schaambeen. En een soort randje. Als dat mijn darmen niet zijn zou het dus betekenen dat.... dat mijn baarmoeder is?
Ik ben echt net van de pil af. Ik had dit dus ook al tijdens de pil. Het viel mij op dat mijn bloeding minder werd, bruinverlies en een beetje bloed, terwijl ik normaal altijd drie dagen bloed verlies en daarna 1 dag oud bloed en ook bijna geen buikpijn meer. Maar goed, misschien komt dat wel gewoon door de pil. Mijn buik is wel boller geworden nadat ik het voor het eerst zag en ook net boven het schaambot. Aangezien ik negatief getest had, begon ik me toch zorgen te maken. Momenteel sport ik niet, dus dat wordt dan wel weer tijd . Ik merk wel aan mezelf dat ik veranderd ben, zoals mega vergeetachtig en super snel emotioneel. Maar dat kan zoveel zijn natuurlijk. Ik probeer me er niet te veel meer mee bezig te houden. Negatief is negatief denk ik dan, dus moet me niet zo aanstellen. Neemt niet weg dat die bolle buik blijft . Laat je ff weten hoe het vrijdag bij de dokter was? Ben benieuwd. Liefs Baukje.
[quote="Pookie @Moonique: Ik ga dus vrijdag naar de huisarts. Ik voel wel een soort van zachte bolling net iets boven mijn schaambeen. En een soort randje. Als dat mijn darmen niet zijn zou het dus betekenen dat.... dat mijn baarmoeder is?[/quote] Als je 12 weken zwanger bent is het je baarmoeder die achter het schaambeen vandaan komt. Een zwangerschapstest of een echo kan aan tonen of je zwanger bent of niet.
hoi pookie ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. m`n buik werd steeds dikker en dikker. was ook gewoon aan de pil. als ik in bed lag op m`n buik was het net of er wat in m`n buik zat, ook was ik af en toe misselijk en dacht ik dat mijn borsten waren gegroeid. ik was heel bang dat ik zwanger zou zijn (wat toen nog niet in de planning lag) ik ging allemaal rare dingen denken, was ook een keer de pil vergeten en dan ga je helemaal twijfelen. ben hiervoor naar de dokter geweest, deze heeft aan m`n buik gevoeld en vertelde mij dat m`n darmen helemaal propvol waren. had zelf helemaal niet in de gaten dat ik al een hele tijd geen ontlasting had gehad. waarschijnlijk is dat zo gekomen doordat ik toen gestopt was met roken en daardoor m`n darmen en stofwisseling van slag was. maar ik had echt een giga buik, net een 15 weken buik! maargoed, dit was mijn verhaal, ben benieuwd wat de dokter bij jou zal zeggen! gr mayo
@Mayo: Bedankt voor jouw verhaal. Mijn huisarts heeft ook gevoeld aan mijn buik en ze zei dat ze wat ontlasting in de darmen voelde zitten. Ik ga regelmatig naar de wc voor een 'grote boodschap' (1 keer per dag). Dus ik heb voor mijn idee helemaal geen last van mijn stoelgang. Maar het kan dus uiteraard wel dat je buik zo blijft groeien door darmen die van slag zijn. @Moonique: Ik vind het lastig om precies uit te rekenen hoe ver ik kàn zijn, omdat ik gewoon aan de pil was. Maar volgens lilypie.com zou ik tussen de 13.1 weken en 13.5 weken zitten. @Baukje: Zelf heb ik ook nog andere symptomen naast wat ik al genoemd heb: ik ben erg moe (heb zelfs gistermiddag in bed gelegen ), ik moet wel 20 keer per dag plassen, als ik opsta krijg ik eventjes zwarte vlekken voor mijn ogen en een duizelig gevoel, enz. enz. Ben jij net gestopt met de pil omdat je zwanger wil worden? Zo ja, dan hoop ik dat het snel raak is!
Hi Pookie, De belangrijkste vraag is natuurlijk of je gemeenschap hebt gehad of gewoon tegen elkaar hebt gelegen en met elkaar "gespeeld" hebt. Je kunt dwars door de pil heen zwanger worden namelijk. Ook door tegen elkaar aan te liggen kunnen de zaadcellen van een man naar binnen zwemmen. Ook ik herken dit, alleen ik gebruik niet de pil, heb gemeenschap gehad en een kleine 2 maand geleden een miskraam gehad, toch blijft mijn buik doorgroeien en mijn borstomvang is ook redelijk gegroeid, tepelhof is donkerder enz. Het verschil is dat ik van mezelf stevig ben, maar ook bij mij steekt mijn onderbuik veel verder naar voren. Je kunt inderdaad altijd langs een huisarts gaan voor een bloedtest, maar een echo laten maken kun je ook zo doen, het ziekenhuis opbellen en je situatie uitleggen. Als het al je darmen zijn lijkt het me sterk dat er zoveel met je lichaam gebeurd maar het kan natuurlijk... Ik bedoel als je navel naar buiten komt zeilen sorry wist niet hoe ik het anders moest verwoorden, doet me dat sterk denken aan een zwangerschap.. Maar laat het voor de zekerheid even testen, ook als de bloesuitslag negatief uitslaat kun je altijd een echo aan vragen dan kunnen ze kijken wat er van binnen allemaal aan de hand is .. (dit adviseerde mijn eigen huisarts eergister ) Succes ermee!
Deetjuh, bedankt voor je reactie! Ten eerste wil ik je veel sterkte wensen met het verwerken van je miskraam. Hoe lang was je zwanger toen het mis ging? Wat vreemd dat je buik en borsten door blijven groeien. Of komt dit wel vaker voor na een MK? "Ook door tegen elkaar aan te liggen kunnen de zaadcellen van een man naar binnen zwemmen." ? Hoe bedoel je dat? Ik neem aan dat je bedoelt dat de geslachtsdelen dan wel contact hebben. Anders zou je een man hebben met superzaad. Maar om je vraag te beantwoorden: ik heb gemeenschap gehad. Omdat ik al vanaf mijn 15e aan de pil ben gebruiken wij geen condoom meer.
He Pookie, Ik ben eigenlijk in eerste instantie gestopt, omdat ik pigmentvlekken in mijn gezicht krijg. De HA herkende dit niet als dat dit van de pil zou kunnen komen (eerder van een zwangerschap ), dus op advies van hem gestopt. Maar ik zou ook heel graag mama willen worden hoor . Dus alles op zijn tijd. Ben ook wel blij dat ik ermee ben gestopt. Maar wat jij beschrijft is ook wel een beetje herkenbaar. Ik heb ook last van zwarte vlekken en duizelingen bij het opstaan. Maar pas net, nu ik gestopt ben met de pil. Dus zal daar wel van komen. Verder gelukkig geen problemen tot op heden. Zou je het erg vinden als je zwanger blijkt te zijn? Liefs Baukje.
Hoi Baukje, op zich zou ik het niet erg vinden als ik zwanger ben; het kindje is bij mij welkom. Echter... mijn vriend wil niks weten van kinderen. Hij is er gewoon nog niet aan toe om vader te worden. Hij wil later wel kinderen, maar op dit moment krijgt hij het nog spaans benauwd als hij aan kinderen denkt. Dus dat zou mijn eerste probleem zijn. Daar komt nog bij dat mijn woning niet geschikt is voor een baby. Dus daar zou ik een oplossing voor moeten vinden. Dan is er nog het financiële aspect: ik ben student. Dan weet je genoeg. En mijn vriend werkt wel, maar die heeft het ook niet breed. Plus mijn opleiding zou in de soep lopen... Al met al toch heel wat problemen, maar toch zou ik het kindje nooit laten aborteren! Wij hebben zelf besloten geen condooms meer te gebruiken omdat ik toch aan de pil was, dus zullen we de eventuele consequenties ook moeten dragen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik helemaal niet zwanger ben en dan is er niks aan het handje.
Ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest. Ze heeft aan mijn buik gevoeld en geluisterd en ze 'voelde niks vreemds'. Ze voelde wel nog steeds dat mijn darmen erg op de voorgrond liggen (dat was de vorige keer ook al zo). De huisarts denkt dus niet dat ik zwanger ben. Maar in hoeverre kan een huisarts dat eigenlijk voelen/horen? Op mijn vraag waarom mijn buik dan maar dikker werd kreeg ik het antwoord: "Dat kunnen nog steeds je darmen zijn of je bent gewoon wat aangekomen." Al met al ben ik dus vanmiddag niet zo veel wijzer geworden...
Hoi Pookie ! allereerst wat vervelend dat je voor je eigen gevoel geen echt antwoord hebt gehad. Ik weet niet hoe het werkt maar zou je geen echo kunnen eisen. lijkt mij wel een goed idee. ik moet zeggen dat ik zelf ook zo´n last heb van een opgezette buik kan zelfs mijn broeken niet meer aan en heb het ook al aan mijn huisarts gevraagd en die kon ook niks vinden. Ben wel gestopt met roken en heb hierdoor ook alle zwangerschapsverschijnselen al gehad elke maand wel een nieuwe en toch niet raak.. Het is super vervelend voor je meid maar de onzekerheid is nog erger ga gewoon terug en geef aan dat je aan dit antwoord niks hebt ! Succes en groetjes van Emma29
Dank je voor je lieve reactie Emma. Ik ga denk ik eerst zelf nog maar een testje wagen. Ik vind het toch zo vreemd he, dat darmen opeens zo op kunnen gaan zetten en steeds meer opgezet raken. Ik geloof gewoon niet dat dat zomaar gebeurd... En het kan best dat mijn darmen wat van slag waren, maar dan lijkt me dat ik nu toch verbetering moet zien. Hoe is het nu met jouw buik? Is het al wat minder geworden? Heeft het stoppen met roken geen invloed gehad?
He Pookie, Wat irritant voor je dat je geen duidelijk antwoord hebt gekregen. Er is niks vervelenders dan onzekerheid. Ik herken het helemaal. En vooral, omdat je met de pil nog gewoon kunt bloeden tijdens je stopweek. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt. Nadat ik getest had de laatste keer is er ook een knopje omgegaan haha. Die buik blijft bij mij ook, maar wil er voolopig even geen aandacht aan schenken (wie weet wordt het dan wel minder). He meid, succes met testen en laat je weten wat de uitslag is? Groetjes Baukje.
Hoi Pookie Nou helaas is het bij mij weer niet raak deze maand en ik had eigenlijk best goede hoop ik heb ook besloten om terug naar de dokter te gaan en ik wil ook een doorverwijzing het gaat me te lang duren en ik wil ook antwoorden op mijn vragen aangezien ik al 18 mnd gestopt ben met de prikpil zal dit geen probleem zijn maar om nu elke maand met zo veel klachten rond te lopen ben ik erg beu ! Stoppen met roken heeft zeker met mijn klachten te maken hoor vooral mijn gewicht hihi maar alles is ook zo extra lekker nu ! maar toch is er iets niet goed voor mijn gevoel en ik moet leren assertiever te worden en dus ga ik dit eerst vriendelijk vragen aan de huisarts en anders ga ik het eisen ! Ik en jij hebben n.l. rechten ! en ik wil nu wel eens een andwoord ze hebben al 3x alles onderzocht en 2x bloed geprikt en niks en ik stel me echt niet aan.. Meid ik hoop echt dat je test positief is want het lijkt me zo leuk om te lezen dat het wel zo is ! ik ga echt voor je duimen ... mocht het niet zo zijn hoop ik dat jij er ook voor gaat om een antwoord te krijgen ! al is het maar voor je nachtrust ! heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij
Nou daar heb je dus lekker veel aan NOT. Zou een doorverwijzing vragen voor het zh, voor een echo. Nee heb je ja kun je krijgen, dan weet je gewoon zeker dat je wel of niet zwanger bent (en heb je eindelijk duidelijkheid!) jessica
He meiden, allereerst moet ik echt even kwijt dat ik het super vindt dat jullie zo lief reageren! Dat doet me echt goed. Bedankt! @Baukje: Ik laat jullie natuurlijk de uitslag weten! En ik heb ook al een hele tijd er niet meer aan gedacht in de hoop dat het weg ging, maar helaas. @Emma: Wat vervelend dat het weer niet raak is! Heel goed dat je nu naar de huisarts gaat om een doorverwijzing te vragen. Laat je niet weg sturen met een onbevredigend antwoord, hoor! Succes bij de HA en hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! @Jessica: Zou ik dan via de HA een doorverwijzing kunnen vragen? Ik zou wel graag een echo willen, omdat ik dan écht zeker weet dat ik wel/niet zwanger ben.
pookie: ja hoor als je de situatie uitlegt dan moet hij je gewoon doorsturen dan weet je het zeker toch.... beter als deze onzekerheid steeds succes meid