Buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pookie, 26 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    dit is echt onzin hoor. hij is helemaal niet verplicht, hoe kom je daar nou toch bij?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over dat vocht uit je borsten, hoeft niets te betekenen. Ik heb het ook gehad, toen ik stopte met de pil. Nu ben ik zwanger en heb ik het niet.... Maar wel even naar de huisarts gaan daarvoor. Ik heb bloed laten prikken en de huisarts heeft gevoeld, was niets aan de hand.

Liefs,
    Snoopy

3. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik weet niet of een huisarts het verplicht is om een patiënt door te sturen als hij/zij daarom vraagt. Maar ik vind wel dat huisartsen te snel zeggen: "Het gaat vanzelf wel weer over." Ze kijken vaak te oppervlakkig en zijn altijd wel erg optimistisch ingesteld waardoor sommige aandoeningen gewoon gemist worden.

@Snoopy: Bedankt voor je reactie. Gelukkig dat alles in orde is bij jou!
    En gefeliciteerd met je zwangerschap. ;)

4. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    wow wat een lekkere aanval becaatje!

moet jij maar eens opletten wat huisartsen wel niet voor je doen en hoe kom ik daar bij puuur ervaring!11

ik geloof niet dat bijna heel nl stress heeft hoor want dat is het eerste waar ze je klachten op gooien en laat je niet zien dat je je mannetje niet staat dan ga je ook naar huis met dat ha advies dat je stress hebt nou dank je vriendelijk als ik pookie was wist ik het wel.

ik laat niet met mijn lichaam spelen door een huisarts die denkt dat ie alles weet want dat weten ze niet!(niet allemaal)

5. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    waar betalen jullie dan ziekenzorg voor?

ik wil krijgen waar ik voor betaal jongens en als ik net als pookie een opgezette buik en vocht uit de borsten en noem maar op had nou sorry maar dan had ik hemel en aarde bewogen om een echo te krijgen.

en dit is geen aanval op pookie maar ik ben er alleen van overtuigd dat ha te laks zijn en niet alleen ik heb dat ervaren maar zo zijn er nog tig mensen.

en het enige advies van mijn kant is sta op je strepen.!

6. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik denk dat je wel gelijk hebt Rastagirl. Maar ik denk dat Beccaatje bedoelde te zeggen dat een HA niet verplicht is je door te sturen behalve als hij daar zelf ook het nut van in ziet. Daar zit ook wel wat in, want anders kan de HA elke dag wel 10 hypochonders doorsturen omdat ze daar om vragen.

Heb ik nog 1 vraagje: als ik zwanger zou zijn (ong. 14 weken dan) dan moet ik nu toch de baarmoeder kunnen voelen? Waar zou ik die kunnen voelen en wat voel je dan precies?

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Een paar cm onder je navel, zou je ieds hards moeten voelen.

jessica

8. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Is dat dan een soort randje?
    Ik voel namelijk wel boven mijn navel een soort verharde rand van links naar rechts.
    Onder mijn navel voelt het verder wel zacht aan.

9. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    dat is zo pookie maar het probleem is de huisartsen zien tegenwoordig nergens het nut meer van in.

en misschien kom ik fel over maar das niet to jullie maar ik heb wat betreft huisarten al zat achter de kiezen en geloof me het haar op me tanden zorgt er voor dat ik nu al netjes word geholpen door de assistente want ook die doen lekker uit de hoogte soms en ik word door de ha mooi doorgestuurd al is het maar voor mijn gemoedsrust ik betaal er verdorie 200 euro per maand voor dan wil ik ook wel wat trug of er nou wel een uitslag uit komt of niet!

10. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik ben het met je eens hoor Rastagirl. Zelf heb ik ook weinig vertrouwen in de huisartsen door eigen ervaringen. En ik vind ook dat ze te snel zeggen dat het vanzelf wel over gaat en dat ze soms doen alsof het allemaal niks voorstelt.

11. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    He meis,
    Hoe was ie bij de huisarts vandaag?
    Ben echt nieuwsgierig ;) . Ik hoop echt voor je dat je duidelijkheid krijgt.

Liefs Baukje.

12. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    He meis,
    Hoe was het bij de huisarts vandaag?
    Ben echt nieuwsgierig ;) . Ik hoop echt voor je dat je duidelijkheid krijgt.

Liefs Baukje.

13. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Dat voel ik eerlijk gezegd ook, net op mijn navel, eronder is het ook zacht. Maar ik denk dat als je baarmoeder al zo hoog zou zitten, het onder je navel ook harder zou moeten zijn? (Hebben we nu allemaal op onze buik zitten duwen ;) )

Ik hoop ook dat je al meer duidelijkheid hebt!

14. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Hoi,
    ik moet bloed laten prikken voor het prolactine gehalte. Hij denkt dat daar iets mis mee kan zijn. Wat dat verder voor eventuele gevolgen heeft heeft hij niet gezegd. Ik heb toen gevraag dof hij niet gelijk kon laten nakijken voor het HCG-hormoon. Ik moest maar wat urine meenemen zei hij. Ik ga dus mooi vragen of ze in het ziekenhuis dat niet uit het bloed kunnen halen. Dat is toch veel betrouwbaarder dan uit de urine?
    Hij zei dat ik niet zwanger kon zijn. Wat het dan wel was wist hij niet.
    Al me al dus weer een klein stapje verder, maar nog niet helemaal duidelijk.

Liefs Pookie

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0

16. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik ben er niet heen gegaan met de gedacht dat de HA verplicht is om mij door te sturen. Ik ben er wel met de gedachte heen gegaan dat er nu eindelijk wat moet gebeuren. In dit geval moet ik dus bloed laten prikken. En als ik niet gezegd had dat ik ook het HCG hormoon wil laten nakijken had ik qua zwangerschap nog niks meer geweten. Dus ik hoop volgende week snel een uitslag te hebben zodat er eventueel meerdere onderzoeken kunnen volgen of dat mijn gevoel bevestigd wordt.

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoop dat je dan eindelijk weet waar je aan toe bent, dan weet je teminste wat je hebt mocht je niet zwanger zijn!
    Zal aan je denken en suc6 meid.

jessica

18. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Dat hoop ik ook Jessica. Dank je wel!
    Ik hou jullie op de hoogte.

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ben je nou gewoon al 3 weken verder en weet je nog niks?

ben het dus echt wel met rastagirl eens dat ik dat niet zou pikken,anders fake je toch ff buikpijn en ga je naar de ehbo.

(als het niet gewoon lukt,dan maar vals)

20. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Das ook een goeie ruby ;)
    Ze zit maar in spanning, ben ik nu? ben ik niet?, wat heb ik dan!

jessica

Deel Deze Pagina