En dat is ook echt zo, hiervoor een mk gehad, en bij deze kleine meid word de groei in de gaten gehouden, omdat er in plaats van 3, maar 2 bloedvaten in de navelstreng zitten...... Moet de 21ste weer naar het zh naar de gyn, dan weer met 32 weken, 36 weken. Dus het belangrijkste is echt dat het gezond is! Jep we hebben al een mooie naam bedacht
Oh jee, 2 bloedvaten. Is de kans er dan dat je kindje minder voeding binnen kan krijgen? Of is het om een andere reden 'gevaarlijk'? Gelukkig krijg je goede controle. Lijkt me wel heel geruststellend om elke keer te weten dat alles nog goed gaat. Ben benieuwd naar de naam. Dan moeten we nog even 13 weken wachten denk ik, of niet?
ja ja Weet alleen dat echt de groei in de gaten wordt gehouden. In het Erasmus zei ze dat de nieren goed waren, en dr blaas was goed gevuld en dronk en plaste ook goed. Normaal schijnt er dan ook ieds te zijn met de nieren... Maar maak me verder geen zorgen, kan iedere keer weer even koekeloeren naar mn meisje jessica
Hahaha, inderdaad! Dat lijkt me echt super om je kindje zo in je buik te zien. Goed zo dat je je verder geen zorgen maakt. Zorgen brengen toch spanningen met zich mee wat voor de zwangerschap misschien ook niet zo goed is.
Nee daarom Had met de 20 weken echo namelijk ook gehoord dat er zwarte vlekjes (cystes) in de hersenen zaten..... Daarom moest ik in eerste instantie naar het erasmus, toen kwamen ze ook achter die 2 bloedvaten. Die zwarte vlekjes zaten gevuld met vocht en verdwijnt meestal weer met een week of 30 (waarom vertellen ze het dan) schijnt vaker voor te komen, maar de techniek van tegenwoordig zien zoveel. Mijn vk zei ook mischien heeft je dochter het ook wel gehad, en misschien mijn kinderen ook wel! Op de laaste echo waren de ''cystes'' al weer een heel stuk kleiner dus wie weet zijn ze donderdag wel helemaal weg..... Wat een verhaal he
Hopelijk zijn ze inderdaad donderdag al helemaal weg! Al komt het nog voor, ik denk dat je toch ongerust blijft tot je zeker bent dat alles in orde is! En die extra echo's zijn natuurlijk mooi meegenomen
Gelukkig wel, en omdat ze al een stuk kleiner zijn.... Nee maak me geen zorgen meer, m'n vk zeiden ook al dat ik gewoon thuis mag bevallen! En indd mag vaak naar mn kleintje kijken, das normaal maar 2x, met de termijn echo en met de 20 weken echo!
Hi allemaal, Nog even over dat opgeblazen buiken gevoel. Ik heb ook nog steeds een extreem bolle buik. Ben dus nu met de pil gestopt en heb mooi op tijd mijn menstruatie gehad, maar...die buik blijft gewoon. Terwijl ik een dikke maand terug toch echt negatief testte. Ben nu begonnen met activia, hoop zo dat het helpt, want het voelt echt zooo vreselijk. Alsof ik op knappen sta. Ik hoef maar een flink glas drinken achterover te slaan en mijn buik voelt als pffffffff . 's Ochtends is ie nu ook gewoon mega, ziet er ook niet uit. Dan denk ik: had het maar eenr reden dat ie zo was, wist ik het maar! Maar misschien komt het allemaal omdat ik TE graag zwanger wil zijn. @ Pookie, ik ben echt benieuwd wat er bij jou uitkomt. @ Speeters, je hebt echt een behoorlijk buikje. Lijkt wel wat op de mijne. Echt gek om te lezen dat er meer meiden zijn die dit mee maken. Liefs Baukje.
hahah ff overnieuw ik heb mij spiraaltjuh laten verwijderen op 4 juni en 2 dagen daarna lichte bloeding gehad en nu sinds gisteren last van mij onderbuik ..vanmorgen kei misselijk en kon niks binnen houden ... we hebben ook om de twee dagen gemeenschap gehad .. maar omdat ik spiraaltjuh had wist ik nie hoe of wat mij cyclus is ... ?
Ik heb even op internet gezocht op gynaecologen in mijn woonplaats. Maar voor een eerste afspraak heb je een verwijzing nodig van de huisarts. Dus gaat helaas niet op. Ik kan het altijd proberen, maar geen verwijzing zal wel geen echo betekenen.
ik zal het ff voor je navragen, maar volgens mij is er geen verwijzing meer nodig. Ik meen sinds januarie vorig jaar dat dat is afgeschaft. Maar ik kijk het nog eens goed na, maar zal ten vroegste voor vanavond zijn. groetjes
Dat is inderdaad wel moeilijk om dan te weten wanneer je overtijd bent! Weet je nog hoe je cyclus voorheen was? In ieder geval kan je toch beter nog even wachten met testen. Maar ik weet er niet zoveel van en ik denk dat er ook weinig mensen hier in dit topic op jouw berichtje zullen reageren (omdat het een ander onderwerp is), misschien kun je beter zelf nog even een topic openen bij 'zwanger worden' Ik hoop alvast dat het de eerste ronde raak is voor jou! Ik weet ook niet of er zoiets als 'ontspiralen' bestaat, maar vraag het even in een apart onderwerp, hopelijk krijg je dan meer react!e Succes!
Hoi Baukje, Je zit ook wel met iets vervelends Maar ik ben inderdaad erg blij dat er hier nog zijn die dat herkennen, en dat zelfs Jessica zo lief is om als zwangere vrouw mee te babbelen en raad te geven, super allemaal! Hopelijk heb je snel datzelfde buikje (en wat groter), maar dan wel om een reden die 9 maanden moet groeien! Misschien kunnen we hier onze eigen buikenparade beginnen ('Niet-zwangere-buiken-maar...) Zou je komende week al proberen een echo te laten maken Pookie? Ik heb iets vreemds opgemerkt (alweer ), weer iets waarvan ik me afvraag of het er altijd al geweest is, of dat het iets 'nieuw' is. Ik heb namelijk een donkere band rond mijn tepel zelf. Hier zie je een foto van een tepel op wikipedia, maar als dat normaal is, dan is het bij mij niet normaal . Ik heb een donkere band rond de rand van mijn tepel, echt heel vreemd. Ik heb het nog nooit opgemerkt, maar misschien zat die er altijd al ('t is nudat ik het prentje van wikipedia zie, dat ik begin te twijfelen of dat die donkere band errond wel normaal is) : @ Jessica: met die moderne techniek kunnen ze alle geluk heel veel zien en opsporen, maar ik denk dat ze je vaak ook onterecht ongerust maken, zoals met die cystjes bij je dochtertje. Hopelijk zijn ze donderdag al (bijna) helemaal weg! Krijg je dan ook iedere keer een afgedrukte echo mee, of kan je het laten opnemen?
Ik vind het fijn dat we hier gewoon kunnen praten over onze narigheden, terwijl we niet eens zeker zijn van onze situatie. Niemand die er raar over doet, echt heel erg prettig. Aan een ander zou ik dit nooit kwijt kunnen, mensen gaan toch al gauw denken dat je je aanstelt. We zijn waarschijnlijk nog lang niet uitgekletst over dit onderwerp (gelukkig maar ), maar ik wil alle lieve meiden die mee praten even bedanken voor het vertrouwen dat jullie geven. BEDANKT! Liefs Baukje.
@ Speeters en Baukje, graag gedaan hoor Mijn tepels waren in het begin van mijn zw ook zo, nu zijn ze natuurlijk groter en erg donker, maar indd van die bobbeltjes eromheen (of zoals jij het zegt die donkere band rond je tepel). Indd erg vreemd en dan je buikje.... Ze kunnen indd veel zien en soms is dat erg fijn, maar je vraagt je soms af van moeten ze wel alles vertellen? De echoscopiste zei jullie hoeven je geen zorgen te maken maar natuurlijk doe je dat, m'n man had ook al gevraagt van ja maar wat al het niet wegtrekt! En als het zowiezo met een week of 30 wegtrekt, kunnen ze dan niet gewoon standaard met 30 weken nog een echo maken? Want ze zeggen toch dat het erg vaak voorkomt! We krijgen iedere keer een echo foto mee dus dat is wel leuk. Pookie, laat het weten of je zonder verwijsbrief naar het zh kan. Baukje, ben ook beniewd wat het bij jou is! jessica
@Sangerdjan, zou het ook niet weten, weet wel dat het wel kan door een spiraaltje heen zwanger worden (was geloof ik ook een meisje bij het onderwerp ik ben zwanger) Maar zou je niet verder kunnen helpen jessica
@ Jessica: Is het dan ook mogelijk dat die cystjes niet wegtrekken? Ik zou oko niet graag in die onzekerheid zitten, zelfs al is het tamelijk 'onschuldig' en veel voorkomend. Ze zouden inderdaad beter rond 30 weken nog een echo maken dan. Het is goed dat ze de 'patiënten' in hun rechten respecteren en veel informatie geven, maar nodeloos ongerust maken is dan ook weer niet nodig, uiteindelijk zijn wij geen dokters en kunnen wij de situatie ook niet inschatten, waardoor we ons alleen maar meer (en onterecht) zorgen gaan maken. @Baukje: ik ben het helemaal met je eens! Echt fijn dat we hier gewoon wat kunnen babbelen, geen nare reacties, geen beschuldigingen van aanstellerij, ... En zelfs al blijkt het uiteindelijk allemaal niets te zijn, dan hebben we toch fijn steun aan elkaar gehad! @ Jessica: maar 't vreemde is dat ik geen band rond heel mijn tepelhof heb, maar rond de tepel zelf (Ik heb even een slecht bewerkte foto in mijn album gezet ) Op dat gewone prentje heeft heel die tepel dezelfde kleur, maar ik heb echt een donkere band rond de tepel zelf (nou wat zijn we weer openhartig ) Maar bedankt voor het vertrouwen allemaal! Zit ik zelfs de kleur van mijn tepels al te beschrijven
@ Speeters, weet eigelijk niet of het mogelijk is dat het niet wertrekt? En het is zeker goed dat ze veel info aan patienten geven, maar indd je wordt onnodig ongerust op dat moment. Zeker als ze de volgende keer zeggen, het is al een heel stuk kleiner dus waarschijnlijk donderdag of de weken daarop helemaal weg.... En jou tepel is erg ''vreemd'' verder geen klachten, behalve dan je buik en tepels? En meiden het forum is voor iedereen, dus beppen jullie maar lekker hoor, wij zitten ook vaak met vragen, dus stels ze gerust hoor En indd al blijkt het allemaal niets te zijn of ieds anders dan een zwangerschap, hebben we jullie toch aan kunnen horen en steun kunnen geven Hierbij nog een dikke knuf meiden! Hormoontjes?