Buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pookie, 26 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Leve de hormoontjes! :D

Neen, verder niet echt klachten, toch niet specifieke die niet door andere dingen kunnen komen. Ach, het zal allemaal wel niets zijn, ik maak er me ook echt niet druk in eigenlijk, want ik heb examens te studeren :oops:

Maar ik hoop dat Pookie snel meer weet, wie weet brengt het voor mij ook wat duidelijkheid ;)

Om de hoeveel tijd krijg je nu een echo?

Een dikke knuf terug voor jullie allemaal! ;)

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @ Speeters, moet je ook niet doen, en indd als pookie meer weet wie weet maakt het dan het een en ander voor jou ook wat duidelijker ;)

Krijg met bijna 28 weken een echo (as donderdag) met 32 weken en met 36 weken.
    Dus om de 5 weken.

jessica

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    @Pookie; ik vergis me wrs met de fysio, daar heb je geen verwijsbrief meer voor nodig, sorry daarvoor :oops:

Bel een andere huisarts en leg uit dat je een second opinion wilt over klachten die je hebt.

wat je ook kan doen, is dat je naar de huisartsenpost of ehbo gaat met buikpijn die niet met paracetamol overgaat. als je dan daar bent en aan de beurt bent is je buikpijn bij de arts stukken minder maar je hebt wel nog steeds een opgezette buik, en vocht uit je tepels. Vertel er expliciet bij dat je regelmatige stoelgang hebt. Dan kijkt er tenminste iemand anders eens naar je.

4. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Poekie, ik vind het echt knap van je dat je naar de huisarts bent gegaan. Ik zou dat ook wel willen, maar durf het echt niet. Als klein kind heb ik een verstopping van mij darmen gehad, dus zou met die smoes naar de HA kunnen gaan.
    Het is echt geen pretje om elke ochtend met zo´n buik op te staan. Ik word er wel eens verdrietig van :cry: en er vervolgens weer mee naar bed te gaan. Sorry voor dat sentimentele gedoe, maar ik weet dat ik het aan jullie kwijt kan.
    En weet je wat het aller ergste eraan is? Zo graag zwanger willen zijn, dit mee maken en in mijn achterhoofd weet ik dat ik het echt niet ben. Whaaaaaaa! Oeh, dat voelt even lekker :D. Ach ja, relationeel loopt alles ook niet bepaalt op rolletjes, dus die kinderwens moet ik noodgedwongen ook nog uitstellen :( . Life sucks.
    Sorry meiden, haha, maar jullie luisteren zo lief en geven de beste adviezen. Moest het even kwijt.
    Liefs.

5. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik begrijp je heel erg goed Baukje! Vaak als ik even rustig in de zetel zit of in de douche sta, leg ik mijn hand op mijn buik, alsof in een kleintje daarbinnen wil begroeten, en de realiteit is erg hard als je dan steeds weer ongesteld bent of je kinderwens moet uitstellen (wat bij ons ook het geval is nu). Vooral die opgezette buik is zo confronterend... Mocht het een zwanger buikje zijn dan zouden we zo trots en blij zijn, maar die buik doet ons nu altijd denken aan wat we niet hebben...

Ik hoop dat jullie relatie snel weer vlotter gaat lopen, en dat je je kinderwens in vervulling kunt laten gaan! Vaak ben ik ook wel blij dat we nog even moeten wachten, maar langs de andere kant is er zo'n oergevoel, een verlangen, ...

Het is goed dat je het even van je kunt afschrijven! Het is allemaal zo verwarrend vaak, en hoe lief mannen vaak ook zijn, hiervan begrijpen ze meestal niet veel ;)

Op een dag gaan wij onze droom ook in vervulling zien gaan met een mooie test! En ondertussen worden we hier nog wat wijzer! Zeker met een 'ervaringsdeskundige' als Jessica in ons midden! ;)

Liefs,
    Sandra

6. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Sorry, er staat iets heel raars in mijn stukje hierboven. Ik zei: dus die kinderwens moet ik noodgedwongen ook nog uitstellen. Het staat er echt zo stom. Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik zo graag mama zou willen worden en dat mijn wens nog niet in vervulling mag gaan.
    Sorry sorry sorry!

7. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    He Sandra,
    Bedankt voor je snelle en lieve berichtje. Helaas moet ik je vertellen dat mijn relatie sinds gisteren over is :cry: . Wauw, wat voel ik me k*t. Kan wel janken. Ik doe mijn best om door te gaan. Pffffff.
    Het is een dubbel gevoel, aan de ene kant is het beter en aan de andere kant hou ik zo verschrikkelijk veel van hem en wil ik zo graag zijn kindje dragen :( . Maar goed, het is over. We gaan verder met ons leven.
    Meid, veel succes met zwanger worden, het is je gegund.
    Liefs Baukje.

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb dit topic een beetje zitten volgen, maar ik merk dat jullie allemaal heel graag zwanger willen worden en dat ook alle symptomen daarmee in verband worden gebracht. Ik kan me voorstellen dat sommige huisartsen dan ook terughoudend zijn als hij/zij het idee heeft dat zijn patient maar niet wil geloven dat ze zwanger is.

Misschien moet je het over een andere boeg gooien. Er bestaat namelijk een kans dat jullie klachten ergens anders van komen dan louter of zwangerschap of een moeilijke stoelgang. En daar moet een arts je serieus in nemen. Dus.... vraag een algeheel bloedonderzoek aan waar je op alle belangrijke bloedwaarden wordt getest.
    Een opgezette buik kan heel onschuldig zijn, maar ook een symptoom van iets anders (ik heb het ook meegemaakt dat mijn buik van de 1 op de andere dag opzwol... bleek later een acuut geval van spastische darm te zijn waardoor ik heel erg sterk reageerde op voedingsmiddelen)

Sterkte!

9. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    @Appeltje: Ja, spastische darm is inderdaad ook mogelijk! Ik heb van die buik niet zoveel last, het is met dit onderwerp te lezen dat ik graag meepraat, maar eigenlijk ben ik er niet echt mee bezig persoonlijk. Na de examens was ik al eens van plan om langs de huisarts te gaan, maar nu heb ik daar spijtig genoeg geen tijd voor :( (Heel af en toe een minuutje vrije tijd voor een berichtje op dit forum ;) )
    Heel lief dat je zo'n uitgebreid en diplomatisch berichtje post! Daar hebben we echt iets aan! Het is inderdaad zo dat je na een tijdje aan alles begint te twijfelen. In ieder geval weet ik 100% zeker dat ik niet zwanger ben (gewoon omdat we de laatste tijd anticonceptie gebruikt hebben), en ik vermoed dat ik ook wat last heb van een spastische darm. Maar het nadeel is dat die bolle buiken (ook al is het door darmproblemen) associaties oproepen die spijtig genoeg doen verlangen naar...
    ;)

@ Baukje: Zo had ik je berichtje idd al begrepen. Goh, dat is wel rot voor je! Zeker als je hem zo graag ziet! Maar misschien is het een geluk dat je niet al zwanger was, en hij je dan verlaten zou hebben tijdens je zwangerschap. Maar echt rot voor je :( *Dikke knuffel* Zo maar eventjes van de ene dag op de andere verder gaan met je leven is ook niet mogelijk, neem maar gerust even de tijd om goed te huilen! Ik vind het zo erg voor je! Hopelijk gaat het een beetje met je!
    Als je zegt dat het langs één kant beter is, had je het dan een beetje verwacht? Maar dat maakt het natuurlijk niet echt gemakkerlijker...

10. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    @Baukje, jee meid :( Kl*te ! Kop op he ;)

@Sandra, jou tijd komt hopelijk ook snel!
    En bedankt voor je lieve woorden, als je(jullie) ergens mee zitten kan je me altijd een pb sturen!
    Als je tijd hebt echt naar de ha gaan...

@pookie, weet je al ieds?

jessica

11. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    @Baukje: Meid, wat is dat nou? Wat vreselijk! Hou de moed er in he?! Sterkte!

Ik ben volgens mij weer ongesteld geworden. Ben 3 weken geleden helemaal gestopt met de pil. En nu dus weer 'ongesteld'. Maar wel vreemd, geen rugklachten, geen buikpijn, geen rood... Dus even afwachten verder. Mijn buik is nog steeds mega, veranderd niks aan. Ook nog steeds 'melk' uit mijn borsten (voornamelijk de linker)...
    Ik heb nog geen bloed laten prikken. Ik ben erg druk geweest vandaag en toen ik er uiteindelijk aan dacht was ik al te laat. (Er zijn in het ziekenhuis in mijn woonplaats bepaalde tijden waarop je terecht kan voor bloedprikken.)

12. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi Pookie,

Ik heb al wel gehoord dat die klachten bij het ontpillen kunnen horen, maar dat brengt natuurlijk ook niet veel meer duidelijkheid :( Mocht je nu gewoon ongi geworden zijn, dan wist je tenminste meer... Hopelijk kun je morgen wel terecht in het ziekenhuis voor een bloedonderzoek! We duimen voor je!

13. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Haha, nee dat klopt. Ontpillen en zwangerschap lijken qua klachten wel op elkaar, dus dat is lastig te onderscheiden.
    Ik kan vandaag helaas geen bloed laten prikken. Ik heb school van 12 tot 21 uur. En helaas kan er 's ochtends niemand met me mee (ik ga niet alleen, want ik ben 1 keer niet goed geworden en dat zit nu elke keer in mijn hoofd). Nu probeer ik voor morgen iemand te charteren. ;)

14. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Zeker doen :)

Mag ik je vragen wat voor opleiding je volgt? Hoe lang moet je nog? Waren jullie van plan om tijdens je studie voor een kindje te gaan? Dat denken wij namelijk ook te doen, in het laatste jaar, omdat je dan nog meer vrije tijd hebt, meer mogelijkheid om eens thuis te blijven als je ziek bent en zelfstudie te doen. Alleen moeten we financieël nog even afwachten vermits mijn man net aan een nieuwe opleiding begonnen is.
    @Jessica: ik las op jullie site van Zara (leuke site trouwens, met al die foto's!) dan jullie ook getrouwd zijn als je 20 was? Leuk, wij ook :D
    Mehmet ziet er een héél lieve papa uit, en een trotse! ;) Woont jouw schoonfamilie ook in Nederland? Ik kan me voorstellen dat het anders wel jammer is omdat je hen niet vaak ziet, en Zara ook niet. Maar dan kun je natuurlijk wel op reis naar Turkije ;)

Lieve groetjes allemaal!

Sandra

15. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik zit nu in het 3e jaar, bijna 4e jaar.
    Wij zijn helemaal niet van plan om kinderen te krijgen tijdens mijn studie. We zijn uberhaput helemaal niet van plan om NU kinderen te krijgen. Ja, ik zou wel willen want ik zou graag een jonge moeder zijn :D , maar mijn vriend wil het nu absoluut nog niet. Hij wordt spontaan allergisch bij het woord 'baby'. :) Als ik per ongeluk zwanger zou raken zou ik het kindje houden. En mijn vriend weet dat ook en hij weet ook dat hij hier niks aan kan veranderen. Dus dan zal hij moeten wennen aan een leven als papa. ;) [/u]

16. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ik heb dit topic ook even zitten lezen en sluit me een beetje aan bij Appeltje.Een opgezette of bollere buik kan van zoveel andere dingen afhangen als van een zwangerschap!Ook vocht of wit uit tepels hoeft echt niet op een zwangerschap te duiden!Ik had er ook last van,vooral na het stoppen met de pil.Ik denk dat een aantal negatieve testen en een oordeel van een huisarts samen toch wel tot een juiste diagnose komen.
    Je zou inderdaad nog een bloedonderzoekje kunnen laten doen!Ik had ook zovaak verschillende symptomen,waarbij ik toch echt het idee had zwanger te zijn.Was ook verschillende keren ver overtijd en al dat soort dingen.Ik kan me dan ook wel de gedachtengang van velen voorstellen.Ik had ook vaak toch dat ik een test deed die dan negatief was en daar dan ook stevig aan twijfelde.Pas nu dat ik écht zwanger bent,zie ik het verschil met de testen en ook het gevoel en de dingen er omheen.
    Meiden,succes!

Pookie,denk dat een echo niet nodig is,maar misschien wel een bloedonderzoek.Misschien is je schildklier wel langzamer gaan werken of heb je inderdaad spastische darmen.Ze kunnen dan meteen het HCG bekijken.

17. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik moet ook voor een bloedonderzoek, Jee. ;)
    Het prolactinegehalte wordt dan bekeken.
    Ik begin ook steeds meer in te zien dat een zwangerschap niet de reden is van mijn buik. Maar dat betekent wel dat ik dus de reden ergens anders moet zoeken. Een tragere schildklierwerking heeft volgens mij ook invloed op prolactine.

18. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    @Jee (mooie foto van jullie twee in je album! ;)). Je hebt zeker gelijk! ik ben er zeker van dat ik niet zwanger ben maar het is wel zo dat die bolle buik confronterend is, mensen vragen je of je zwanger bent, terwijl je buik opgezet is door bijvoorbeeld je darmen. En dan is het wel leuk om er hier gewoon wat over te kunnen kletsen ;)

Pookie moet in ieder geval wel een bloedonderzoek laten doen idd ivm schildklierwerking e.d.. Het nadeel is wel dat een spastische darm daarmee niet te bevestigen is (of toch wel?) Ik denk dat Pookie ook wel nuchter is vermits ze zelf aangeeft dat dit best van ontpillen kan zijn, of van iets anders. Maar het is goed als ze wat meer duidelijkheid heeft, het kan iets heel onschuldig zijn, maar het moet toch even nagekeken worden!

Proficiat nog met je zwangerschap!

Liefs,
    Sandra

PS: Pookie en baukje, hoe gaat het nu met jullie?

19. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ah, je was met net voor Pookie ;), hoe gaat het nu met je?

20. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Hey meiden, jullie hebben flink geschreven :D

@Pookie, hoe gaat het nu met je?
    Heb gelezen dat je buik toch van ieds ander komt...
    Hoop dat je snel bloed kan prikken, dan weet wat je hebt.

@Sandra, jep we zijn al weer 5 jaar getrouwd ;) gaat erg hard.
    Mehmet is indd een hele trotse papa (van straks 2 meiden :D )
    M'n schoonfamilie wonen bijna allemal in Turkije, oom tantes neven en nichten wonen in duitsland, en 1 zus woont in frankrijk :)
    Als deze kleine meid er is gaan we weer naar turkije, vind het vooral erg voor m'n schoonmoeder en schonzus dat ze Zara niet zoveel zien (laatste keer was toen ze 6mnd was)
    Lang leven MSN en een webcam :D

Nou meiden hopelijk hebben snel een andwoord!

Groetjes jessica

Deel Deze Pagina