Buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pookie, 26 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @Pookie, das mooi zal voor je :thumup:

@Sandra, wordt je ook weer niet wijzer van :(

Meiden denk nog aan jullie hoor (en Baukje)
    Van mij ook een dikke knuffel!

jessica

2. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Knap dat je het aangedurfd hebt! Hopelijk weet je donderdag en ten laatste vrijdag meer! Ik hou dit topic in de gaten ;)

Al twee dagen verschrikkelijke diarree, alles wat ik eet loopt er gewoon onmiddelijk door :( Maar mocht het nu nog eens een goed teken zijn... ;)

3. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    He Pookie,

Tof dat je bloed geprikt hebt en nu maar afwachten. Moet je nu nog wel voor een echo?
    Moet je na gaan hoe lang zo'n procedure kan duren, je bent nu al een paar weekjes onder weg. Lang hoor, vooral als alles onzeker is. Nou hopelijk vrijdag meer nieuws.

@ Jessica: fijn dat je zo betrokken bent, vind ik echt tof van je. Ik leef ook met jou mee hoor :D . Hoe gaat het nu allemaal?

@ Speeters: zijn jullie nog steeds voor het echie bezig? Als het zo is, hoop ik voor je dat je niet voor niets diarree hebt. Ik hoop het voor je!

Ik draai mijn duimen blauw voor jullie ;) .

Liefs Baukje.

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    @Sandra, beterschap meis ;)

@Baukje, graag gedaan!
    Ben erg moe, bloedgeprikt, maar geen uitslag gehad dus zal wel goed zijn dan?
    Moet vrijdag middag naar de HA, voor m'n handen (vingers en gewrichten) en heb er blaasjes en velletjes op, en het jeukt :(
    Had het bij mijn eerste ook maar niet die velletjes, dus maar even afwachten.

jessica

5. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    He Jessica,
    Wat vervelend zeg. Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat je tijdens je zwangerschap eczeem kunt krijgen. Lijkt het daar dan op? Jeuk, velletjes en bultjes, klinkt als eczeem. Maar ik ben natuurlijk geen dokter ;) . Als dat zo is heb je kans dat het na je zwangerschap weer weg gaat. Nou, daar hopen we dan maar op toch?
    En van je gewrichten, dat is wel apart. Wat voel je dan als ik vragen mag? Zijn ze stijf en dik in de ochtend? Nou hoop niet dat het iets ergs is.
    Succes morgen in ieder geval. Kan je gelijk vragen naar de uitslag ;) .

Liefs Baukje.

6. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Belde ik vanmiddag de huisarts voor de uitslag: is ie op vakantie! :x
    Ik heb de vervangende huisarts gebeld: die heeft de uitslag ook niet en de assistente zei dat het ziekenhuis ook geen uitslagen aan patiënten geeft.
    Nu moet ik tot maandag wachten voor de uitslag! Grrr!
    Maar het is in ieder geval maar 3 daagjes extra wachten en niet 2 weken ofzo.

Jessica, hoe gaat het nu? Heb je al de uitslag van het bloedonderzoek? Ik ben heel benieuwd. Hoop dat je je snel wat minder vermoeid voelt! Succes meid!

7. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik las op een ander topic al van je uitslag Jessica, echt vervelend! Hopelijk ben je er snel vanaf! Helpt zinkzalf niet? Ik heb er wel eens last van als het heel erg warm is en ik iets gedaan heb waarbij mijn handen nogal vochtig waren, maar alle geluk ging het altijd snel weg.

Nou Pookie, het zit je echt niet mee.. En de huisarts had je gezegd vandaag/morgen te bellen? Goh, nu zitten wij ook nog enkele dagen langer in spanning ;)

Hoe gaat het met jouw buik Baukje?

Lieve groetjes!
    Sandra

8. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    jemig pookie wat een gedoe joh!
    veel succes met wachten

9. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    @Pookie, jee dat is lekker zeg :( ben ook benieuwd!

@sandra, en pookie, heb speciale zalf gekregen waar geen hormonen inzitten.
    Hij zei dat het kwam door het weer (blaasjes en de velletjes) dan is het bloedheet en dan weer koud (regen).
    En dat andere komt echt door de zwangerschap, ze zijn dan echt verkrammt en als ik ze beweeg is het erg pijnlijk.
    Heb ergens gelezen dat polsbandjes ook schijnen te helpen dus....

Maar kan ook gelijk mijn voeten insmeren, ook velletjes en branderig :(

En deze creme kan ik smeren zoveel ik wil!

Hou jullie weer in de gaten hoor ;)

jessica

10. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Nu vertrek ik maandag net op vakantie, moet ik nog langer wachten om te weten wat je bloedtest als resultaat had. Misschien kan ik tussendoor toch eens komen kijken, maar dan moet je het resultaat zéker posten hoor! ;)

Ook vervelend als iedere arts een andere oorzaak geeft aan die blaasjes op je handen! Maar zolang het zalfje maar helpt?! Hopelijk ben je er snel vanaf. Wat voor polsbandjes zouden kunnen helpen? Heb je last van CTS (tintelingen) of zijn je handen opgezwollen door het vocht?

Ik geraak maar niet van de diarree af, nu al enkele weken. Als ik terug ben uit vakantie (en alle stress is voorbij), en het is nog altijd hetzelfde dan ga ik toch ook maar eens langs de dokter. De zwelling van mijn buik is al veel beter, hij is niet zo monsterlijk meer, maar ik ben veel afgevallen en toch heb ik vanaf 's ochtends al een buikje. Ik denk dat mijn darmen echt helemaal in de war zijn en daar moet snel een oplossing voor komen ivm vochtverlies. Bovendien is mijn pil nu ook niet meer heel veilig denk ik, met al die diarree en altijd extra voorzorgen nemen is ook niet zo fijn ;)

Hoe gaat het met jou Jessica, en met je dochtertjes?

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    @Sandra, moet je even boven jou bericht kijken ;)

Dat is ook niet goed, zolang diaree :(
    En als je op vakantie nog diaree hebt, zo ik daar even naar een arts gaan, want dan verlies je te veel vocht!
    En indd de pil is niet veilig met diaree.
    Sterkte meis, en in iedergeval een fijne vakantie ;)

Met m'n meiden is alles goed, Zara worde de 12de alweer 2jaar ;)
    En met de kleine meid in m'n buik, is ook alles goed, beweegt flink, en kan nu moeilijk m'n plas ophouden...dus iedere keer rennen naar de wc.

jessica

12. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Hey dames,

nou ik heb eindelijk de uitslag:
    - HCG negatief
    - Prolactine licht verhoogd
    De norm van het prolactinegehalte is 30, ik heb een gehalte van 32.
    Volgende maand moet ik weer bloedprikken om te kijken hoe het gehalte dan is. Ben erg benieuwd. Ik weet nu in ieder geval iets meer.

Bedankt allemaal voor jullie steun! Als ik meer weet volgende maand dan post ik hier natuurlijk weer. ;)

Liefs Pookie

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Hey pookie ;)

Wat houd prolactine in :oops: ?

jessica

14. Niet meer actief

dat vroeg ik me ook af? wat kan dat kwaad?

15. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Hier geen verandering!

@ Pookie: wat fijn dat je nu eindelijk meer weet zeg. Maar wat houdt prolactine in? Heeft het iets met je buikje te maken?
    Nou, in ieder geval mooi dat er al meer duidelijkheid is. Hoe voel je je nu, nu je weet dat je niet zwanger bent?

Baukje.

16. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Prolactine is een hormoon die zorgt voor de melkproductie. Als je prolactinegehalte te hoog is kan dat duiden op een adenoom (goedaardig gezwel) in de hypofyse, een te trage schildklierwerking of iets met de bijnieren. Meestal wordt er een scan gemaakt van de hypofyse om te kijken of er een gezwel zit of dat ie vergroot is. Maar bij mij is het gehalte niet schrikbarend hoog, dus wachten we nog een maand af om te kijken hoe het zich ontwikkeld.
    Ik voel me wel opgelucht nu ik weet dat ik niet zwanger ben. Aan de ene kant wel jammer (was toch wel leuk geweest zo'n babytje :D), maar ik weet nu waar ik aan toe ben en dat is wel een fijn gevoel.

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Jee :( hopelijk is het niets!
    En indd nu weet je teminste waar je aan toe bent.
    Hou ons op de hoogte ;)

jessica

18. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Wauw, dat lijkt me best heftig om te horen zeg! :eek:
    Maar als het echt goedaardig is, dan 'valt' het nog mee. Nou meid, sterkte ermee.

Baukje.

19. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik heb het eindelijk aangedurfd: ik ben naar de HA gegaan! Hij vermoed endometriose, IBS, ziekte van Crohn, ... of iets dergelijks. Ik heb een doorverwijzing voor een echo gekregen dus zal nog even moeten bellen voor een afspraak. Hopelijk komt er nu wat duidelijkheid.

Hoe gaat het met jou Baukje?

20. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Jee San das niet niks zeg :(
    Heb gister, of de dag ervoor :( een programma op tv gezien over de ziekte van crohn (en endometriose)....
    Sterkte meid!
    je kan me trouwens ook pben!

Jessica

Deel Deze Pagina