Buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joanne92, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Hoi dames ben 15 weken zwAnger en heb nog echt maar een mini bolletje-buikje. Dit maakt me best onzeker soms of dat wel goed is?
    Ook heb ik een hele tijd geen onzekerheid gehad & gister begon iemand van ja wat als er met de 20wkn echo iets niet goed is. Bedankt.. daar ging ik weer, nu dus weer zwaar onzeker. Zaterdag mogen we ons kleintje weer zien + krijgen we het geslacht te weten maar mijn onzekerheid komt weer op & ik vergeet een beetje te genieten:(

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Bij de eerste krijg je vaak pas laat een buik (ik ben uitzondering op die regel, maar zie genoeg zwangeren om mij heen). Daarbij, als het kindje richting je rug ligt en je zelf sterke buikspieren hebt, kan het zelfs zijn dat je pas bij 6 a 7 maanden een buikje krijgt! De onzekerheid herken ik wel heel erg. Die is er nog steeds, zelfs nu ik de baby heel goed kan voelen. Ik schuif het maar af op de hormonen 😉. Vertrouw op je lichaam en de natuur. Dan kun je straks bij de echo ook echt genieten.

3. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Meid maak je niet druk, ik heb ook de 2de en deze zwangerschap ook weer pas laat gehad dat ik echt een zwangere buik kreeg, bij de 2de zag je met 20 weken nog nauwelijks iets, en deze x ook alleen maar als je het wist, ondertussen heeft mn buik een inhaal slagen ;). Ieder buikje groeit anders de ene heeft met 8 weken al een gigantische buik, de andere met 25 weken pas een bolletje, geniet ervan :)

4. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Helemaal niet druk maken!! Ik ben zwanger van de derde en had bij de eerste 2 pas rond de 25 weken positiekleding aan, daarvoor zag je echt nog niks en paste mijn strakke jeans nog prima! :)
    Nu ook nog heel plat, maar ben ook nog niet zo ver ;)

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik maakte me bij mijn eerste ook voortdurend zorgen over álles op die termijn! Komt ook gewoon door de hormonen en de spanning. Een klein bolletje is helemaal keurig voor 15 weken, zeker bij een eerste zwangerschap. Bij mij kon je bij de eerste op die termijn echt nog niks zien als je het niet wist hoor. Ik zag zelf wel verschil, maar de buitenwereld echt nog niet.
    En de twintig weken echo, ja, die is spannend. Gelukkig is hij bijna altijd goed, en ook als er iets afwijkends wordt gezien is dat meestal ook nog niet het einde van de wereld. De kans dat het écht slecht nieuws is is gelukkig heel klein.
    Misschien wordt je al een beetje gerustgesteld door de pretecho, die hielp bij mij bij de eerste heel goed. Had er eigenlijk geen gepland, maar de SEO was pas met 21 weken, en toen ik 18-19 weken was was ik zo bang en bezorgd of alles nog goed was dat ik er echt niet blij van werd. Toen de pretecho gedaan, en dat was een enorme geruststelling! Heel veel dingen die ze bij de SEO ook checken konden ze daar ook al iets van laten zien, natuurlijk is een pretecho geen medische echo, maar het gaf mij toen genoeg vertrouwen om weer wat van de zwangerschap te kunnen genieten.

Deze zwangerschap helemaal geen angsten gehad, kwam de echokamer voor de SEO heel vrolijk binnen, en toen werd er opeens - na heel veel 'dat ziet er keurig uit', 'netjes', 'mooi op schema', etc - iets afwijkends gezien aan het hartje. Schrikken! Gelukkig bleek het na twee vervolgonderzoeken storm in een glas water.

Angsten horen er helaas een beetje bij, maar weet dat ze ook hormonaal beïnvloed worden! Erover praten met je partner en de vk helpt.

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Zou je proberen niet druk te maken , ook al kan ik mij nog goed herinneren hoe ik was rond jou termijn. Geen klachten, geen buik...vond het verschrikkelijk want niks wees erop dat ik zwanger was. Mijn buik ging groeien bij 18 weken en bij 22 weken voelde ik zl pas voor het eerst. Meid probeer te genieten, ik heb zo spijt gehad dat mijn zwangerschap heb laten overschaduwen door onzekerheid.

7. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Bij mijn eerste paste ik tot 25 weken nog mijn normale spijkerbroeken en zag je met kleding vrijwel niets.
    Tot met 40 weken een 4000 gram baby gebaard!

Beide zwangerschappen kwam ik 6 kg aan (heb een slank postuur) en dat is echt gewoon prima!

8. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Bij de 20 wk echo dachten ze zelfs dat ik voor termijnbepaling kwam :D

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik was pas met 32weken zichtbaar zwanger...

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    normaal zie je pas rond de 20 weken bij de eerste. hier zie je snel wat, ben ook smal en klein en het is de 2e, dus dan groeit de baarmoeder véél harder dan bij de eerste keer. niet druk maken dus :)

11. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hier ook pas met 20 weken een beetje wat zichtbaar *kon ook gewoon nog van teveel snoepen zijn zo zag t uit. Heb tot t einde een bescheiden buik gehad, mensen schrokken als ik zei dat ik al 36 weken zwanger was. Dochter lag altijd prima op groei. Een buik zegt daar vrij weinig over.

12. MakeMeSmile

9 apr 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging in het begin heel hard, buik blies enorm op en bij 10 weken kon je toch echt al duidelijk zien dat ik zwanger was. Daarna heb ik heel lang stil gestaan en groeide m'n buik zeker 10 weken lang niet, althans niet zichtbaar aan de buitenkant want bij de controles bleek dat m'n baarmoeder en de kleine het gewoon prima deden ;) nu op het einde heb ik een klein bolletje en kan ik zelfs gewoon m'n teennagels nog lakken :D. Probeer het los te laten en te gaan genieten en vertrouw op je lijf en je kleine ukkie, iedere zwangerschap en iedere buik is anders.

13. samaa

samaa Niet meer actief

Rond die termijn zag je bij mij ook nog niet veel. Na de 20 weken begonnen mensen voorzichtig te vragen of ik in verwachting was, en nu kun je er niet meer omheen;)
    De een groeit snel, bij de ander duurt het wat langer, probeer niet onzeker te zijn, en lekker te genieten!

14. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij m'n eerste zag je het pas met 20 weken. Toen ook pas positiekleding gaan dragen. Nu 10 weken Zwanger en loop al ff in positie broeken! Tweede gaat veel sneller!

15. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Bedankt voor de antwoorden, stelt me een beetje gerust. Elk termijn maak ik me wel ergens druk ovet. Zaterdag de geslachtsbepaling.. Is slles nog goed blbl.
    Voel wel veel rare plopjes in me buik en dat vind ik wel leuk.
    Sommige meiden om me heen zijn 20 weken en hebben al een buik alsof ze moeten bevallen vanag 15 weken.. Dan ga ik twijfelen of alles wel goed groeit,want hoe past dat allemaal inndat kleine bolletje
    Stom.. Misschien de hormonen idd. Kan niet wachten tot zaterdag

Deel Deze Pagina