> 4 maanden later nog inwendig last

Discussion in 'Na de bevalling' started by Nijntje01, Jul 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Iets meer dan 4 maanden geleden ben ik bevallen, na 2 uur te hebben geperst. Ben wat uitgescheurd, dus kreeg een aantal hechtingen in- en uitwendig.

De tijd daarna heb ik super veel pijn gehad en het herstel duurde best lang. Ik ben bij een bekken fysio geweest en had last van mijn bekkenbodemspieren. Hier heb ik toen oefeningen voor gekregen.

Nu heb ik nog steeds last van bepaalde spieren maar het ergste is, dat ik inwendig ook nog last heb. Na een tijdje lopen en/of staan bijv. krijg ik pijn.
    Ik krijg zelfs nog geen tampon naar binnen. Het doet pijn. Met een spiegel zie ik ook iets huidskleurig zitten vanbinnen. En ik voel stug/hard weefsel, zal wel littekenweefsel zijn (dit is niet dat wat ik vanbinnen zie zitten).

Herkennen jullie dit?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Het kan zijn dat er wat wild vlees is gaan groeien bij je.

Heb ik ook gehad. Was toen wel uitwendig.
    Verder zit er op mijn litteken (knip) ook best veel littekenweefsel.
    Kreeg het advies van vk om perineum olie er op te smeren.
    Nog niet gehaald..... :p

Geef je bv? Dit kan ook een beetje de pijn veroorzaken met tampon inbrengen. Omdat je vagina niet vochtig genoeg is dan.

3. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Jee, vervelend zeg. Ik ben zelf gehecht na een knip. Na 2 maanden was de pijn wel weg. Zou het kunnen dat de hechtingen bij jou te strak zijn gezet? Ik zou er eens naar laten kijken als ik jou was. Misschien kunnen ze er wat aan doen.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Meisje93, ik ben al 3 maanden gestopt met de bv.
    Een olie smeren op het harde weefsel kan ik misschien nog wel proberen.

Essie3, bekkenfysio heeft inwendig onderzoek gedaan en zei dat het litteken er goed uit zag. Denk dus niet te strak.

5. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,961
    1,463
    113
    Female
    Noord-Holland
    Heel herkenbaar, zoals je kunt zien ben ik 6 maanden geleden bevallen. Was een klein beetje ingescheurd. Seks/tampon is pijnlijk. Ben al bij huisarts geweest, zit littekenweefsel en dat kost tijd..Ze kon niet precies zeggen hoelang:( gelukkig gaat het met de maand wat beter.

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Erg herkenbaar! Ik heb tot 4 maanden na de bevalling (vacuum en dus een knip), nog bij de gyn gelopen. Ben daarnaar doorverwezen door mn verloskundige, omdat ik nog steeds pijn had. Ze hebben toen littekenweefsel weggebrand. Na 3 weken moest ik weer terug en toen hebben ze nog wat weggebrand omdat ik nog steeds last had. Na die keer nog een keer voor de zekerheid terug gegaan omdat ik nig wel wat voelde maar niet meer zo hevig. Dat is gelukkig toen eindelijk vanzelf over gegaan.
    Ik zou je dus écht aanraden om er door een gyn nog naar te laten kijken, want wellicht kunnen ze bij jou ook nog wat weghalen! Sterkte!!

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,648
    5,690
    113
    4 maanden geleden en de knip doet nog steeds zeer bij seks! Word beter maar om nou te zeggen lekker...

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Misschien is je blaas of baarmoeder verzakt?

Ik had dit ook, maar moest eerst oefeningen doen en als het na tien weken nog niet over was terug naar de huisarts.

9. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    ik heb er nu last van (10weken geleden bevallen) heb knip gehad en ben ingescheurd, erg veel hechtingen maar dus ook nog best veel last vooral na lang staan en lopen enz. ga morgen bekken fysio bellen op aanraden van de vk. hoop dat het helpt

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik bleef mn last houden van een zwaar, vol gevoel van onderen als ik lang stond of liep. Niet echt pijn, maar wel drukkend en vervelend. Ik had ook een soort uitstulping van binnen.
    Bleek een voor-en achterwandverzakking te zijn. Ik heb 99min geperst en met vacuumpomp bevallen. Ik draag nu een ondersteuningsring van binnen. Helpt iets tegen het drukgevoel, maar niet superveel.

Share This Page