HELP!! Ik ben de wanhoop nabij. In het begin van de zwangerschap sliep ik slecht tot niet rond de 9 10 weken was dit over en heb er 3 weken van mogen genieten. Maar sinds 2 weken slaap ik gewoon echt niet .. Heb van alles geprobeerd een rust gevend liedje, warme melk, rust gevende thee niks lijkt te helpen.. Vorige week was ik meer dan kapot en heb ik n hele nacht liggen huilen. Ik wil zooooooo graag slapen maar het lukt gewoon niet .. De verloskundige zegt Ja het hoort erbij ja dat zal best wel maar een mens heeft slaap nodig. Ben overdag een lijkbleke zombie, en vergeet alles. Voor me humeur is het zeker niet goed maar ja wat is er aan te doen? Heb al op google gekeken maar daar staat ook weinig op. Denk dat ik toch maar eens de huisarts moet bellen. Ben er zo spuugzat van :x. Hebben jullie dit ook? of gehad?
jeetje Tante, wat vervelend!! kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent nu! ik heb het niet gehad, uitgezonderd van een nachtje hier of daar... ik zou inderdaad even de HA bellen! de vk's doen toch bijna niets! zeggen bij alles het hoort er bij, ook al weet je zelf dat het niet normaal is hoe het gaat... STERKTE!
Ik heb t ook gehad, maar het is wel waar wat de vk zegt, het hoort erbij.. Ik heb echt tot 16/17 weken zwangerschap amper geslapen en deed gewoon veel rusten op de bank enzo... En opeens van de een op de andere dag was t over en kon ik slapen voor 10! Misschien mag je wel die Melatonine ofzo, omdat t een lichaamseigen stof is? Zou gewoon even de HA bellen.
Oh zo herkenbaar. Vannacht was bij mij dan ook de wanhoop nabij. Heb echt liggen janken als een klein kind. Ben zo verschrikkelijk moe, en juist dan zou je verwachten dat als je eenmaal in bed ligt, als een enorm blok in slaap zou vallen om vervolgens een halve winterslaap te houden. Helaas, ik lig te draaien, ga er nog maar eens uit om naar de wc te gaan, lig ik er net 5 minuten in, begint maag te knorren dattie honger heeft enz. enz. enz. Heb het afgelope nacht half 6 zien worden. AAAAAARG dacht ik bij mezelf. Heb vanmorgen dus om kwart over 7 mijn werk maar gebeld dat dit hem dus ook niet gaat worden vandaag. Moet even aan mezelf denken, want ben ook nog is zo'n iemand die alsmaar door gaat en niet op zichzelf let. Nu zit ik dus lekker op de bank met laptop op schoot. Af en toe werp ik een blik in de spiegel en valt me op dat casper het spookje niets is bij mijn verschijning hihi. Maar meiden, wat moet je hier nou mee. Ik geloof best dat dit er allemaal bij hoort, maar ik moet nog 7 weken werken. Hoe moet ik dat ooit volhouden als je 's nachts niet voldoende slaap krijgt?
Heel herkenbaar. Het enige wat ik van de ha mag nemen is Sedinal. Is op basis van kruiden, mag tijdens de zwangerschap, maar is helemaal niet sterk. Hij twijfelde eraan als het iets zou doen voor mij... Mijn zus en vader hebben er niks aan, dus ben ik ze eigenlijk niet gaan halen... Sterkte!
Ik heb van mijn vk wel een slaapmiddel gekregen tijdens mijn zwangerschap, maar dat was na lang zeuren en pas in de 37 week. Ik sliep ook niet meer vanwege maagzuur...Probeerde s'middags wel eens een uurtje op de bank te pakken...dit ging redelijk. Toen ik het slaapmiddel kreeg voor 5 dagen, heb ik het maar 1 nacht gebruikt, vond het doodeng, want het is net alsof je een mokkerslag hebt gekregen, je bent echt gewoon out...kon me niet eens meer herrineren dat ik naar bed ben gegaan. En ik had nog een kleintje liggen, en was bijna uitgerekend, was heel bang dat ik niet wakker zou worden....
Zo te zien ben ik niet de enige gelukkig, en zijn er wel middeltjes maar bar weinig. De huisarts geeft niet thuis dus morgen ochtend maar proberen te bellen. Ik kan ook niet heel de dag lang uit de bank gaan hangen, want volg op dit moment 2 dagen school (maandag en dinsdag) en de rest stage van 8 tot 5, maar dan moet ik beide keren een dik uur reizen eer ik er ben en dus ook weer terug ben!! Ik moet nog maar tot begin februari en dan kan ik gaan chillen, maar pff ik weet niet hoe ik het vol moet houden. IN het begin dacht ik ook echt nou als dit t is, enkeld moe en dan niet kunnen slapen dan ben ik blij.. Maaar ondertussen wil ik toch echt wel eens een nacht doorhalen.. als je zooo moe bent en je niet in slaap kan komen dat is gewoon een ware HEL. Ben het echt zat zo dat is er uit. Vanavond maar vroeg op bed en kijken of ik kan slapen deste eerder is het morgen tijd om te bellen.
o meid jeheb t zelfde als mij.. ik slaap ook niet meer. t is een obsessie geworden ook voor me. ik heb temazepam vd huisarts gekregen voor bij te tanken. t werkt wel want je slaapt zo, maar de volgende dag ben je niet echt uitgerust.. jij denkt ook waarschijnlijk de hele dag: ooohh als ik vanavond maar slaap, en dat is al fout.. slaap je niet in of niet door?
Heb je zelf een idee waarom je niet kunt slapen? Ik heb namelijk ook veel moeite met slapen en bij mij kwam het omdat ik niet insliep omdat ik de juiste houding niet kon vinden en omdat ik last had van rusteloze benen ( aldoor de drang om ze te bewegen). Ik werd er ook helemaal moedeloos van. Nu heb ik sinds twee dagen een voedingskussen. Het uiteinde leg ik tussen mijn benen, het middengedeelte een beetje onder mijn buik en mijn hoofd op het bovenste gedeelte. Ook spoel ik voor het slapen gaan mijn benen afwisselend af met warm en koud water. Tsja, het is even een gedoe....maar ik heb nu al twee nachten doorgeslapen!!! Wat een verademing! Ik hoop dat je een oplossing vindt meid, want het is inderdaad heel erg vervelend!
Ik heb werkelijk geen id hoe het komt. Ik slaap al standaart met een handdoek tussen me benen, en vannacht een hoofdkussen. Rustelose benen had ik in het begin wel indd maar dan ging ik naar de andere kant vant bed en was het klaar. Maar in de zwangerschap tis gewoon een drama. Eerst wil het inslapen niet, en dan lig ik eindelijk wat te dutten en dan ben ik weer wakker nog geen half uur later. Ik blijf wel gewoon liggen dat ik toch rust krijg maar heb ondertussen elk nerfje in het plafond wel bekeken.. En ik denk indd smorgens als ik er uitga al als ik vanavond maar slaap. Ben toch wel heel blij dat ik niet de enige ben.
Ik zit beetje met hetzelfde probleem maar ben al een stuk verder in de zwangerschap en heb ook nog een zoontje van 1,5 rondlopen... Maar krijg er niks voor, je kindje krijgt die slaapmiddelen namelijk ook binnen en dat is niet de bedoeling. Pas als ik echt helemaal op het einde loop willen ze je eventueel wel een keer een pilletje geven, maar niet standaart elke dag, want dan zou je kindje na de geboorte moeten afkikken.... Waarom slaap je niet, heb je je dat al afgevraagd? Lig je niet lekker? Pieker je over dingen? Probeer daar eens over na te denkken en dan de oorzaak weg te nemen. Tip van mijn gyn was om smiddags even een extra dutje te doen... (daar kon ik het ook mee doen )
dat heb ik me allang afgevraagd, ik heb geen flauw id.. Nou lekkere gyn dan.. Ik hoef ook geen pilletje ofzo voor elke dag, gewoon 1 nacht slapen is wat ik graag wil. Nogmaals smiddags kan ik nit gaan liggen omdat ik school en stage doe.
ik heb het met tijden, zo slaap ik als een os, en zo wordt ik 10 keer wakker, door het zuur, onrustige benen, mijn draai niet kunnen vinden, of mijn benen doen zeer, bij helpt het altijd als ik even een lekkere warme douche heb genomen, en dan een beker warme melk, doet ook wonderen.
Ik slaap zelf redelijk maar door prive omstandigheden heb ik erg veel dingen om over te piekeren. Wat ik dan ook erg doe, vooral s avonds. Van mezelf wordt ik dan ook niet echt rustig omdat ik me van alles in mn hoofd ga halen. In overleg met verloskundige en apotheek slik ik op zo'n moment: valeriaanextract (zonder recept te verkrijgen en bij apotheek te halen, eigen merk: Sandoz) Hier staat duidelijk in de bijsluiter dat het geen kwaad kan voor het ongeboren kindje. Tuurlijk kan je hier niet dagelijks een aantal van nemen maar misschien dat het wat is, voor het slapen gaan? Dat je wat rustiger ligt?? Ik wordt er wel wat rustiger van, en in mijn geval kan ik dan weer wat beter relativeren. Soms zijn die hormonen niet bepaald leuk!! haha Ik hoop dat je er wat aan hebt!!
Ik heb vanmorgen de Ha gebeld, en die zei ja we mogen niks voor schrijven. Maar bij de drogist is een goedje met Melotonine?? waar je rustig van in slaap valt en goed uitgerust wakker word. Nou wij meteen naar Etos en bij het balkje zwangerschap gezocht, daar stond Ymea dag en nacht en daar zitten alelmaal kruiden extracten in maar halaluja wat een prijzen zeg.. maar goed, wie niet waagt wie niet wint, smorgens 1 witte capsule voor de dag en voor de nacht een blauwe capsule. Heb meteen een witte genomen maar voel nu nog maar weinig verschil maar goed t zal ook wel ff wennen moeten denk ik. vannacht kijken of de blauwe helpt .
ga er in ieder geval niet op zitten wachten tot iets werkt, want dan lukt t niet. ik heb zelfs een keer met een slaappil gehad dat ik ging wachten tot ie werkte, maar dan werk je t alleen maar tegen.. geloof er in!! denk: zo vanavond ga ik eindelijk eens even lekker slapen!!!suc6.. kan je nagaan hoe dokters verschillen trouwens.. ik krijg gewoon een hele doos temazepam mee voor noodgevallen.. probeer ze niet te nemen, maar zo af en toe eens bijtanken is echt niet verkeerd voor je..
Wow, ik heb gister overdag de dag dag capsule genomen, en gisteravond was ik zo rustig, heb gewoon tot half elf kunnen zitten msnen (dat is een unicum), ik ging naar bed met de cloe, als ik niet kan slapen neem ik hem. Heb nog ff criminal intent gezien toen kwam hubbie op bed, die ging medical exsaminers (ofzo) zien. Ik ben in slaap gevallen en ben pas net weer wakker .. Heb echt heeeeeeeerlijk geslapen.. **************Vreugde dansje***************