Dames, goedenavond... Even een vraagje om advies en tips want ik weet het ff niet... Ben zaterdag uitgerekend, en op wat gerommel na, vooral de laatste paar nachten, is het nog rustig. Gisteren nog op controle geweest bij ze vk en alles was goed. M'n bloeddruk was prima, beebs hartje klopte mooi en hij ligt ook prima. Nu heb ik vanaf een uur of 18.00 vandaag een enorm harde buik gehad. Net niet pijnlijk, maar alles behalve prettig. Dat hield ook best wel lang aan. Voel me ook gewoon niet helemaal topfit nu. Beetje rommelde darmen, veel plassen, en vooral sinds een half uurtje ofzo voel ik me koortsig. Een beetje een branderige huid en m'n huid voelt ook warm aan. Ik heb net m'n temp gemeten met een oorthermometer (die heb ik altijd voor mezelf) en die geeft aan 37,1 dus dat is goed... Heb even gecheckt of ie wel goed werkt, hij meet nl ook omgevings temp, en die klopt gewoon, 20 graden. Dus ik ga ervan uit dat ie gewoon goed werkt, zoals ie altijd gedaan heeft. Maar vind het zo raar dat ik me dan toch zo koortsig voel en ook wat warm aanvoel. Ben helaas alleen nu, m'n vriend had een afspraak en weet niet precies hoelaat hij terug komt, dus kan ook niet even hem vragen of ik echt zo warm aanvoel, maar zelf vind ik van wel... Wat zouden jullie doen? Moet ik hier iets mee? Over een half uurtje ofzo anders nog een keer temp opnemen?
wat ik zelf heb is dat de warmte me zo aan kan vliegen zeg maar en dat ik me er ook niet erg fit bij voel.. maar bij mij betekent het niks.. je kan idd even wat later nog proberen hoe warm je dan bent. misschien heb je idd pech en heb je wat onder de leden of je hebt last van 1 of ander kwaaltje.. denk ik hoor..
Thnx meiden.. Nee ik heb helaas zelf geen bloeddruk meter. Heb de hele zwangerschap al een perfecte bloeddruk en eigenlijk verloopt alles vanaf het begin op rolletjes dus dat was ook niet nodig... Temp is wel iets gestegen, 37,5 nu.. Maar nog steeds goed toch? Vanaf 38 word het minder dacht ik?
ja 37,5 is nog netjes.. ligt er ook net aan hoe je zelf bent of de temperatuur voor jou goed is. ik ben zelf vaak 37 of er ook nog wel onder dat is mijn temperatuur. als je het niet vertrouwd en mocht je toch verhoging krijgen kun je morgenochtend altijd nog even je ha of vk bellen. hoop iig niet voor je dat je wel ziek wordt want het kan elk moment gebeuren en dan zit je daar ziek een kindje naar buiten te werken..
Dat hoop ik idd ook niet haha. Zou echt weer een lekkere timing zijn Maargoed, ik hoef dus niet gelijk de vk te bellen? Ook niet als m'n temp nog wat verder stijgt? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat m'n 'normale' temp is, want ik mankeer eigenlijk nooit iets...
je kunt altijd je vk bellen voor advies, ze hebben liever dat je belt als je je niet fijn voelt als dat je niet belt en later blijkt dat je beter wel had kunenn bellen. Toen ik zwanger was van zoon voelde ik me ook net als jij nu, toch maar ziekenhuis gebeld en 6 uur later was zoon geboren.
Strakkies nog keertje meten en niet te veel aan denken. Als je je druk maakt, kan temp ook iets oplopen.
Ik werd dan wel ingeleid maar net voordat mijn vliezen braken voelde ik me net zo .. ik dacht dat ik ontzettende koorts had terwijl dit niet zo was.. ook moest ik veel plassen en kreeg diarree een paar uur later begon het .. Spannend hoor! En bij twijfel altijd bellen! !
Spannend! Hier ook al 3 dagen grieperig zonder koorts.. Diarree.. Gister hoge bloeddruk en niet lekker, had juist hele zwangerschap een hele lage bloeddruk.. Doorgestuurd naar het ziekenhuis en gelukkig bloed was goed.. Vertelden me daar ook dat een lichaam zich zo kan voorbereiden op een naderende bevalling, vannacht nog steeds alles rustig hier.. Spannend he!! Heel veel succes!!
Nou hier was het tot nu toe vals alarm maar bedankt voor alle reacties! Ben uiteindelijk vrij vlot na m'n laatste berichtje in slaap gevallen en nu is het koorts-gevoel gelukkig weg... Al mag beeb zich inmiddels wel een keer melden hoor, als het aan mij ligt afwachten maar weer
Jaa zeker! Dankje cactusje! Als ik het niet vertrouw bel ik gelijk de vk alsnog hoor... Wil heen risico's nemen. Beter een keer voor niks dan andersom..
Ik herken het gevoel, bleek een te hoge bloeddruk te hebben. Ik zou gewoon voor de zekerheid even je vk bellen.