Hallo allemaal. Deze ochtend kreeg ik zeurderige buikpijn, krampen en een drukkend gevoel in mijn onderbuik. 's Middags kroop ik in bed met een warme kruik, en opeens gutste het bloed naar beneden. Meteen naar het ziekenhuis voor een spoedecho, ik verwachtte een miskraam. Maar er bleek een vitaal kindje te zitten. Beweeglijk en goede hartslag. Helaas een grote bloeding te zien linksboven aan de vruchtzak, placenta ligt rechts. Ik weet geen afmetingen van de bloeding maar het is groter dan de vruchtzak (is het een hematoom? Door alle emoties kan ik me niet herinneren of de gyn het als zodanig gediagnosticeerd heeft). Ik moet nu platte rust houden om de baarmoeder zo weinig mogelijk te prikkelen. Ik heb nog steeds een zeurderige buikpijn met steken naar mijn vagina toe en verlies af en toe een beetje bloed. Ondertussen ben ik weer thuis, aan het bekomen van de schrik maar nu komen wat vragen. Is de plaats van de bloeding bepalend of het goed komt? Wie herkent zich hier in en kan me wat meer vertellen over het verloop? Liefs
Oh kristientje wat een ellende toch. Gelukkig was er een beweeglijk kindje met goede hartslag te zien. Ik heb er geen ervaring mee, maar hopelijk kan het geen kwaad. Is er een vervolg gepland om het te bekijken? Dikke knuffel in ieder geval.
Ben je bijna in de 'veilige zone' gebeurt dit. Gelukkig morgen alweer een echo. Vandaag tot nu toe minder pijn en minder bloed, hopelijk is dat een goed teken...
Hier met 8 weken ook een mega bloeding en inderdaad ook een hematoom die veel groter dan vruchtje is was. Ondertussen bijna 16 weken en nog steeds rust anders weer bloedingen maar de kleine doet het tot nu toe goed
Hier hetzelfde gehad bij mijn eerste zoon, had een grote hematoom tussen de vruchtzak en de baarmoeder.. Heb tot 20 weken bloedingen gehad (ook echte heftige) maar mijn jongen is helemaal gezond geboren en ondertussen al 10 jaar
Heel lief dat je't vraagt! Echo was goed, met het kindje gaat het prima. Heel beweeglijk, nekplooi was goed, kortom alles in orde. Hele opluchting. De hematoom is een andere zaak, die is nog steeds heel groot. Geen rood bloed meer verloren sinds maandag, wel steeds bruin maar het zijn redelijke hoeveelheden. Moet nog steeds bedrust houden. Ben helemaal stram van al het liggen maar hopelijk heeft het effect!
Wat fijn dat alles goed is met jullie kindje. Maar bedrust lijkt me erg vervelend, kan me voorstellen dat je er helemaal stram van wordt. Maar als het helpt en goed is voor je kindje . Gaan ze nog extra controles doen om het in de gaten te houden?