Buikband met ondersteuning voor de rug?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanjor, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden..

Heb even een vraagje..
    Heb veel last van me rug.. Boven bij de schouderbladen en net daaronder.. Volgens de vk komt dat omdat ik er slank ben en me buik erg naar voren draag..

Nu vraag ik me af of een buikband helpt met het ondersteunen zodat me rug wat minder pijn doet?! Iemand hier ervaring mee voordat ik zo'n duur ding aanschaf? Vindt 40-50 euro toch best veel geld..

Hoor het graag van jullie.

Liefss Sandra

2. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Heb hier juist hetzelfde probleem, soms weet ik niet hoe ik moet zitten.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ja erg is dat he:( Kan niet eens 10 min aan tafel zitten of rechtop.. Daarna moet me rug echt rusten..
    Hoop dat iemand tips heeft..

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    IK heb wel bij de prenatal zo'n ondersteunende buikband gekocht van Annie.
    Dat werkte wel wat verlichtend voor mijn rug, dan draagd de band je buik wat he.
    Ik heb er toen 37.50 voor betaald.
    Ik heb hem nog dus mocht iemand intresse hebben.
    Pb me dan maar even.

5. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Ik zie hier boven steeds ook een advertentie van buikbanden, vanaf 7,95 (?) Geen idee of dit goede dingen zijn, ik moet mij er ook maar eens in gaan verdiepen.Na 4 rug operatie's is mijn rug niet meer echt geschikt voor een dikke buik, ben ik bang.

Liefs,
    Savannah

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Dat zijn sier buikbanden, die bieden niet echte ondersteuning, gewoon leuk om over je kleding aan te doen maar verder niet ;)

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Neee die zijn zeker niet ondersteunend! Alleen meer voor de fun..
    Heb er ook 2 maar zijn echt super dunne dingen..

8. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Heb er zelf ook zo één i.v.m. bekkeninstabiliteit, een bekkenband met extra ondersteuning voor de rug...

Werkt wel aardig bij mij, moet wel zeggen dat ik het vervelend vindt dat je hem bij lopen en staan mag dragen maar bij zitten enzo niet... Gevolg is dat ik hem bijna niet draag omdat ik het vervelend vindt om heel de tijd ergens een wc in te duiken om dat ding weer onder mijn kleding te frotten. :(

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Echt handig is het idd niet, maar het is wel goed voor je rug, zeker als je loopt enzo

10. Laust

Laust Niet meer actief

Ik had er ook eentje. Volgens mij was die van anita (?) en koste rond de €38,-. Ik gebruikte hem omdat ik last had van mijn bekken. Ik had echt pijn in mijn onderrug dus ik vraag me af of deze dat ook voor jou geschikt zou zijn.
    Ik kon hem trouwens wel gewoon passen in de winkel hier dus dan kun je meteen voelen of het iets uitmaakt.

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Mag je hem niet om bij zitten?? Dan heb ik juist last.. Als ik loop dan veel minder last.. Grrr das jammer:(

12. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Nee een bekkenband draag je alleen met staan en lopen en niet bij zitten.... :(

Deel Deze Pagina