Hallo verloskundige! Ik heb wel eens gehoord van een buikband die je kan dragen na je bevalling welke ervoor zou zorgen dat je optimale steun hebt, betere houding zou geven en het herstel/afslankproces zou versnellen. Onderstaand de link naar de site. Je zou moeten beginnen met dragen van deze band 3 dagen na de bevalling. Belly Bandit online bestellen, sluitlaken, zwangerschapsbuikje, zwanger Heb jij hier wel ns van gehoord denk je dat het idd kan helpen? Ik weet dat je de eerste 6 weken niet mag sporten na de bevalling, als je deze band gaat dragen gaan je buikspieren etc dan wel terug naar de juiste plaats? Hoor het graag. groetjes, nina
hoi Nina, tja, vroeger werd wel een sluitlaken gebruikt maar tegenwoordig nooit meer. Zo'n buikband zal ik niet helemaal afraden maar ook zeker niet aanraden. Dat die helpt om striae te verminderen is soweiso onzin, want dat kan helemaal niet.Ook zal de herstelperiod eniet versnellen omdat dat hormonaal wordt geregeld, daar kan zo'n band niets aan doen. Het kan wel prettig zijn als ondersteuning als je weer gaat wandelen of veel moet staan. Maar of je daar dan zo'n band voor moet kopen? Met een strakke onderbroek kom je ook een heel eind. Mirjam