Ik vroeg me af of hier dames zijn die meedoen of hebben gedaan met centering pregnancy? Wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb as maandag mijn 1e keer daar en ben eeeeerg benieuwd. Normaal niet iets voor mij op deze manier, maar wil het toch wel proberen om contacten op te doen in nieuwe omgeving (pas verhuisd). Als het niet bevalt kan ik altijd weer naar individuele controles, maar ben dus benieuwd naar ervaringen van anderen
Mijn ervaring vanuit de omgeving is dat als je een leuke groep hebt het enorm waardevol is en gezellig.
Ik heb het net achter de rug en vond het echt super. Je leert dames kennen uit je buurt, veel contact met je verloskundige, je krijgt veeeel meer informatie dan bij regulier spreekuur en het is gezellig Alleen als je veel specifieke individuele vragen hebt is het soms wat minder geschikt.
Ik doe het ook. Om dezelfde reden: mensen leren kennen. Ik vind het erg leuk en gezellig. Buiten de bijeenkomsten hebben we nauwelijks contact, dat vind ik wel jammer. Je kunt er goed over je onzekerheden en twijfels praten en dan blijkt dat zij ook allemaal met dezelfde dingen zitten, dat is fijn!
Bedankt dames voor het delen van jullie ervaringen Ik hoop dat ik het net zo positief ervaar! @Sammetje83 Ah dat is wel jammer ja, miss zelf een keer voorstellen om wat leuks te doen naast de afspraken?
Ik heb het gedaan en vind t een onwijze aanrader. Je krijgt veel meer informatie, bent veel meer betrokken bij je eigen controles en krijgt ontzettend veel ervaringen mee. Maar de groep bepaalt wel je ervaring denk ik. Wij hadden een hele leuke groep meiden en een mengeling van 1e, 2e en 3e kindjes. Contact was er gedurende het traject al wel een beetje, maar ging pas echt los tijdens alle geboortes. En nu gaan we zelfs de controles bij het consultatiebureau in de vorm van centering parenting doen. Geef het wel meer dan 1 sessie de kans. De eerste sessie bij ons was echt nog wat minder geslaagd. Je kent elkaar nog niet en de vk en kv weten het tempo van de groep nog niet. Vanaf sessie 2 werd het meteen een stuk leuker!
Ik heb het ook gedaan bij mijn zoontje en ik vond het enorm leuk, ik zit er zelfs over te denken om het nu weer te doen. Idd veel meer informatie en wij hadden al gauw een appgroep waar de meest uiteenlopende vragen en onzekerheden overheen kwamen.
Ik heb het gedaan en ben gestopt. Je moet het maar met de groep treffen, en daarnaast de informatie die gegeven word is al bekend voor mij 2e kindje dus zat er een beetje mn tijd te verdoen. Het duurt 2 uur zo'n bijeenkomst en er ging 3 kwartier tijd af ivm de controles van de mede zwangeren, daardoor kwamen ze ook nooit uit met hun progamma van die avond. En het werd ook wel op een schoolse manier gegeven de CP.
Hier gedaan bij mijn eerste, was zeer geslaagd! Heel veel aan gehad, je leert veel meer en erg fijn om ervaringen te delen. Nu onze kindjes allemaal al twee zijn, hebben we nog steeds veel contact en zien we elkaar elke 3/4 maanden. Daarnaast heb ik er een hele goede vriendin aan over gehouden waarmee ik wekelijks afspreek met onze kindjes. Zou het zeker doen en idd iig twee sessies! Tweede sessie was bij ons al een stuk leuker direct.
Ja is hier echt super bevallen!! Helaas hebben wij een paar uitvallers gehad, dus onze groep werd te klein en is nu stop gezet. Echt super super jammer! Gelukkig houden we nu onderling contact via WhatsApp