Even een vraag. Zijn er mensen of ken je mensen die het geslacht hebben willen bepalen door op een bepaald moment sex te hebben? Hoe werkt dit en hoe heeft dit voor mensen uitgepakt? Ik heb hier het een en ander over gelezen en gehoord maar begrijp het niet helemaal...
Hii Ik had ook zoiets gelezen en dat was zo: Als je langer voor of na de ovulatie sex hebt dan heb je meer kans op een meisje (dus 2 a 3 dagen ervoor of erna) doe je het een dag ervoor, erop of een dag erna heb je meer kans op een jongen. Het zit namelijk zo (zo heb ik dat dan gelezen) dat sperma voor meisjes langzamer zijn maar langer leven, en dat sperma voor jongens sneller zijn maar minder lang leven. Of het waar is, geen idee! Niet expres uitgetest. Vraag me af of er mensen zijn die dit echt zo doen en het gelukt is!? zo zijn er nog wel meerdere verhaaltjes en dingen om te doen om het geslacht te bepalen, maar het waar is?? Misschien heb je hier iets aan Succes Groetjes
ik heb een meid en krijg nu weer een meid. ik vind t uiteraard erg leuk maar zat wel te denken hoe ging t bij mij. ik liep bij het ziekenhuis voor deze 2e zwangerschap. tijdens controle bij de gyn toen hij in mn buik keek om te checken of alles goed was zei hij je bent nu vruchtbaar dus ik zou vanavond aan de slag gaan. die avond hebben we sex gehad en de volgende dag ook om te zorgen dat ik zwanger werd. ik werd zwanger wat super was maar nu denk ik zou de ovulatie dan later hebben plaatsgevonden aangezien ik die dag en de dag erna sex heb gehad? als ik de dag van de ovulatie had gevreeen had ik een jongen? ik probeer het te begrijpen maar snap t niet....
Ah kom op; hou op, schei uit! Bakerpraatjes meisjes; bakerpraatjes! Een lesje biologie: Vroeger dacht men dat met de bevruchting meteen vast staat of een embryo een jongen of een meisje wordt, maar dat is dus niet zo. In de samensmeltende chromosomen ligt vast wat het geslacht is. Vrouwen hebben twee X-chromo somen, mannen een X en een Y. Twee X-chromosomen levert een meisje op, Een X en een Y chromosoom een jongetje. De man bepaalt dus het geslacht. Wanneer een spermacel een eitje bevrucht met een Y chromosoom dan duurt het een maand voordat de genen in werking treden die de embryo veranderen in een man. Standaard is een embryo een vrouw. Het moment van bevruchting of de snelheid of levensduur van sperma is dus niet van invloed zijn op het geslacht!
ik ben ook van mening dat dit NIET te bapalen is en dat het gewoon in de genen zit.....ook ben ik van mening dat het een groot wonder is en dat het toch helemaal niet uit maakt wat het wordt!!!(niet verkeert bedoelt hoor)dus ik kan je niet verder helpen met je vraag succes!!!!
Haha volgens mij wederom een fabeltje hoor en trouwens ik heb hier geen seconde bij stilgestaan, waarom zou je ook het is en blijft een heel groot wonder en je mag blij zijn als je sowieso zwanger word!
Hii Ik heb het ook maar gelezen ergens, of het zo is of niet is natuurlijk. Had wel leuk geweest als het zo zou zijn. Kun je het toch een beetje beinvloeden. Wel stond er dat het was bewezen dat sperma voor een meisje (met de X chromosoom dus) langzamer zwemt dan sperma voor een jongen (met de Y chromosoom dus) Maar ja of dat echt zo is...
Miischien een beetje flauw maar: Als een zaadcel met een x-chromosoom en eicel binnendringt. Dan kan zo'n chromosoom echt niet veranderen in een y-chromosoom. Dus het geslacht wordt wel degelijk met de bevruchting bepaald. dacht ik.
Volgens mij is het al tijden zo dat er van de 100% kinderen 49% meisjes geboren worden en 51% jongens. Ik denk niet dat er veel aan te beinvloeden valt. Dat is maar goed ook denk ik....
ik zeg amen op de biologie les, echter zijn er voor elke man op aarde 2 vrouwen dus ja reken maar uit al komen ze in china wel wat dames te kort 1 vrouw voor 200 man maar ja das de 1 kind regel
bij mij klopten niet wij hadden op moment van ovulatie seks dan zou jongen moeten zijn volgens theorie maar krijg een prinsesje geloof niet veel van ach ja als mensen niet dankbaar zijn dat ze uberhaupt zwanger kunnen raken verdienen ze het kind al niet.maar goed is wel grappig als bij mensen is gelukt . liefs,