Hallo, Ik heb eens even een vraagje. Ik ben op 23/11 voor het eerst naar de gynaecoloog geweest. Die heeft me toen bevestigd dat ik 7 weken zwanger was. Vandaag ben ik dan volgens de berekeningen 9 weken en 1 dag zwanger. Volgens de 'standaard' berekening zou ik echter al 8 weken zwanger zijn, aangezien mijn laatste menstruatie begon op 29 september. Maar aangezien ik nu een cyclus heb van ongeveer 33 dagen, klopt de berekening van de gyne volgens mij wel perfect. Dit zou dus betekenen dat ik rond 18,19 oktober bevrucht ben als ik me niet vergis? Nu is mijn vraag, kan het ook zijn dat ik eind oktober bevrucht ben? Meer bepaald op de 28ste? Ik denk zelf dat ik op dat moment al bevrucht moet geweest zijn.... Maar mijn vriend en ik dachten de ganse maand veilig gevreeën te hebben, buiten die ene datum.... Maar volgens alle berekeningen was ik toen al bevrucht... Ik vraag het mij gewoon af. Het kindje is absoluut wel welkom hoor!! bedankt voor jullie reacties!! Groetjes
Dank je wel Claudia! Ik ben ook niet zo'n held in rekenen, maar vraag het me toch af... Daarom graag nog wat reacties!! Misschien zijn we dan toch niet zo veilig geweest.... Groetjes
Ik weet alleen dat een eicel nog even vruchtbaar blijft na de eisprong, dacht zo'n 12 uur. En sperma veel langer, er zijn zelfs verhalen van 7 dgn. Zijn er voor die berekende datum van bevruchting (18 oktober) nog onveilige kluspogingen geweest?
Hallo, Rond 18 oktober hebben we 2 x een condoom met een gaatje gebruikt (dat wisten we toen niet, achteraf bleken ze ook vervallen ) Dat vind ik nu helemaal niet erg hoor!! Ik ben er zelfs blij om! Volgens de verloskundige hier kan ik bijna niet bevrucht zijn op 28 oktober, is volgens hen veel te laat. (zou eigenlijk ook hooguit 3 dagen zijn voor ik normaal mijn maandstonden had moeten krijgen) Wat denk jij? Heb ik het te danken aan de kapotte condooms ?