Hoi dames op 2 november is ons dochtertje geboren, tis een erg kleine meid, ze is nu 56 cm en ze weegt 4430gram. als ik nu in de uitverkoop een winterjas voor haar wil kopen, wat voor maat kan ik dan het besten nemen? of kan je op deze leeftijd nog niet een winterjas nu in de uitverkoop kopen voor volgende winter? ik weet natuurlijk nie hoe snel ze zal groeien, maar ik weet wel dat het toch een vrij klein meisje is. haar winterjasje wat ze nu aan heeft is matje 62 en daar vouw ik de mouwtjes nog van om. maar dit jasje kan ze (denk ik) volgende winter toch niet meer aan, en zowiso wil ik dan wel een andere want deze is wit, en dan wil ik toch wel graag een jasje met wat roze er in hoe doen jullie dit? en wat voor maat zouden jullie mij adviseren? owja haar gewone kleding maat is nu denk ik 56 ongeveer, want haar eerste pakje vond ik wel erg aan de kleine kant worden.
Hi, Je wilt voor volgende winter een jasje voor haar kopen? Zou ik niet doen. Het is niet te voorspellen hoe groot ze zal zijn. Dat kan zo 3 maten verschillen. Gewoon volgende winter kijken! En als ze volgende winter nog in haar huidige jasje kan, dan is er serieus iets mis! Nee, ze zal echt wel groeien hoor!
hahaha oke ja nee ik denk ook echt niet dat ze dan nog in dat jasje zal passen hoor hahaha dat zou wel Heel erg zijn! maar is het dat het nu nog niet kan, omdat ze nog zo klein is en dan nog misschien heel snel groeit? of kan dat nooit? want dat zou toch raar zijn waarom zou je anders een winterjas in de uitverkoop kopen?
het is bij die kleintjes gewoon heel moeilijk te voorspellen. Zeker in jouw geval omdat je meisje zo klein is. Ze kan in maat 74 zitten volgend jaar winter maar ze kan ook flink doorgroeien en 80 of in de loop van de winter zelfs 86 hebben... Dat scheelt nogal. Je koopt een winterjasje ook in principe één maat te groot (omdat het weer over andere kleding heen moet). Een heel jaar vooruit zien is gewoon te moeilijk, soms is een paar maanden wel te doen.
Mijn meisje was ook erg klein en licht (nog steeds) en is ook van 2 november (2008 ) en draagt winterjasjes maatje 80. Die is van Noppies. Heb er ook 1 die heel klein valt en dat is een 86.
@loesje mijn kleintje was ongeveer net zo zwaar als jou meisje bij de geboorte, ons meisje was 2780 gram allen ze was wel 50cm grappig, op de zelfde dag geboren, (wel een jaar verschil) en ook nog es ongeveer even zwaar haha Maar noppies valt zowiso volges mij ook best klein toch? @cygnet oke ik wacht beter nog even af dan denk ik ja, want ander zit ik dalijk met een jas waar ik niets mee kan!
Eva is begonnen met maat 56 (geboorte) en in de eerste winter zat ze in een jasje maat 80. Eva groeide de eerste 7 maanden heel hard, daarna ging het wat minder hard. Ik denk dat jij met maat 80 volgende winter ook wel goed zit.... maar je kan er ook net naast zitten . Als je dat risico wil nemen zou je het jasje eventueel nog (kaartjes eraan laten zitten!) op marktplaats kunnen verkopen.
Mijn dochter was bij geboorte 48 cm en 2890 gram. Ze groeit niet erg hard. Haar 1ste winterjas was maat 56 en die heeft ze haar eerste winter aangehad, ze is van december. De 2de winter droeg ze kledingmaat 68 en had ze een winterjas in maat 74, ze heeft er de hele winter mee gedaan. In oktober was hij aan de ruime kant, maar niet voor schut en in april paste hij nog steeds wel. Dit jaar was hij wel echt te klein. Dochter is nu 2 en heeft een winterjas in 80 (wel een groot vallende) en een 86/92 van de Hema die klein valt. Dochter zit nu in maat 80. Als jouw dochter hetzelfde groeit als de mijne heb je dus een 74 nodig, maar je weet het niet zeker. Mijn dochter groeit heel constant en daardoor kan ik goed voorspellen welke maat ze wanneer heeft.
Ik zou nu geen winterjas kopen voor de volgende winter. Qua maat is het eigenlijk niet in te schatten. Kindjes groeien de eerste maanden heel erg snel. Het ene kindje is smal en lang, het andere wat dikker. Onze meid is altijd aan de zware kant geweest. Toen ze eenmaal begon te kruipen en te lopen, werd ze in verhouding veel dunner. De laatste tijd groeit ze ook minder snel, waardoor ze nu al heel lang in dezelfde maat zit. Haar zomerjasje was maat 86 en dat heeft ze nu nog steeds! Terwijl ze eerst maar een paar maanden met een maat toe kon. Van tevoren kun je dus niet echt inschatten welke maat een kindje een jaar later heeft.
dames, thnx voor jullie reacties, ik vind de tip van snoopy ook wel een goede, kan het dan altijd nog op marktplaats zetten... maar wie weet wacht ik wel gewoon af, omdat het toch niet echt goed te schatten is... groetjes!!
Ik heb vandaag zelf de gok genomen en een winterjas in maat 98 gekocht.... Eva heeft nu een maat 92 aan, die is iets aan de grote kant. En ze groeit niet zo heel hard, als ze de groeicurve zo blijft volgen zal maat 98 precies goed zitten. We zullen het wel zien . Ik heb 'm trouwens bij de Prenatal gekocht en ze heeft de kaartjes er vanaf gehaald zag ik thuis... geen idee waarom, ik kan 'm nog wel binnen een week ruilen. Maar goed, hij was nu maar 15 euro dus als ie niet past is ie gewoon voor zusje over een paar jaar en anders jamemr dan
Voor 15 euro kun je de gok wel nemen. Je kunt hem ook altijd nog op mp zetten als niemand hem blijkt te passen. Ik vermoed dat dochter volgend jaar haar ene winterjas 86/92 nog wel past.
Het ligt eraan of je het vervelend vindt om eventueel mouwtjes om te slaan. Mijn zoontje had vorig jaar al een winterjas maat 92 aan, en dit jaar weer. Nu past hij hem goed (met in het begin zelfs nog mouwen omslaan). Hij is trouwens 2 jaar en heeft nu maat 86. Vorig jaar zat hij in 74 dacht ik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo'n probleem vond en vind om een te grote jas te gebruiken.
Als je persé een winterjas wilt kopen, dan zou ik zelf geloof ik voor 86 gaan. Aangezien ze rond een jaar vaak in 80 zitten. Voor mijn eigen dochter twijfel ik heel erg. Ze is nu dik 9 maanden oud en draagt qua kleding 74, maar haar winterjas is 68 en valt errug ruim. Ik durf nu inderdaad geen winterjas voor volgende winter te kopen. Omdat ik echt twijfel of ze dan bijv 92 nodig zou hebben. Of misschien zit ze dan al aan 98 ???
Eva zat met 9 maanden ook in maat 74. Voor de winter hebben wij 2 jassen gekocht in maat 92, dus vanaf dat ze zo'n 1 jaar en 10 maanden was. Die vielen toen erg ruim en nu nog steeds een beetje ruim, maar niet overdreven. Ik denk dat ze er volgende winter net uitgegroeid is en dus de 98 aan kan. Dus als ik het zo bekijk lijkt het me sterk dat jouw dochter volgende winter in maat 98 zit. Eva had vorige winter trouwens een jas in maat 86 en een jaar later dus een maat groter. Maar het ligt er maar net aan hoe hard je kindje groeit. Eva groeit niet zo heel hard, zeker het laatste half jaar niet. En dat is wel vrij normaal, maar je weet het nooit van tevoren.
Sannehai, das idd grappig bijna zelfde gewicht en lengte, op dezelfde dag geboren alleen een jaar later! Ik zou gaan voor een 80 denk ik, dan zou je in iedergeval het eerste gedeelte van de winter kunnen overbruggen. En dan volgend jaar weer een jas scoren in de opruiming, mocht hij niet meer passen.