Hai meiden, Ik ben benieuwd wanneer jullie met verlof gaan. Ik mag officieel doorwerken tot 2 weken voor de uitgerekende datum. Ik heb nog steeds in mijn hoofd dat ik dat wil gaan volhouden. Maar het word nu wel steeds zwaarder terwijl ik een kantoorbaan heb. Maar ik wil zolang mogelijk doorgaan zodat ik straks zolang mogelijk van ons kleine mannetje kan genieten. Ik krijg namelijk maar 14 weken verlof. Dus mijn vraag tot hoelang werken jullie door?
Ik werk tot 34 weken, maar ik zit nu toch echt al af te tellen terwijl ik ook een kantoor baan heb. Waarom krijg jij maar 14 weken zwangerschapsverlof?
Ik woon op curacao en hier is 14 weken het maximale. Vorig jaar was het nog 12 weken maar gelukkig hebben ze het verlengt met 2 weken. Maar nog is het weining vind ik. In Nederland krijg je standaard 16 weken toch?
Hoi Natasja, Snap dat je het dan zo lang mogelijk vol wilt houden. Klein vraagje tussendoor, dacht dat de lengte van het zwangerschapsverlof wettelijk is vastgelegd op 16 weken Ik wilde heel graag door werken tot 4 weken van te voren, dan zou ik (net als jij) 12 weken achteraf hebben. Helaas, door een staand beroep en een onstabiel bekken, zit ik al vanaf week 28 thuis . Dit houd in dat ik automatisch met 6 weken met verlof ga. Gelukkig bouw ik, ook tijdens mijn verlof, vakantie uren op dus zit er over na te denken om nog 2 weken aan het einde op te nemen.
Wettelijk is in NL iig vastgelegd dat je 4 weken voor de uitgerekende datum moet stoppen..dus ik weet niet waar je woont dat je tot 2 weken voor de UD mag doorwerken? Ik ben met 36 weken met verlof gegaan, ook kantoorbaan. Achteraf was ik liever iets eerder gestopt, lekker concentreren op jezelf voor de kleine er is
Mijn verlof gaat officieel 30 oktober in dat is op een woensdag dus ik heb maandag en dinsdag vrij genomen zodat 25 okt mijn laatste werkdag is. En tussen nu en verlof datum zitten nog twee lange weekenden dus dat breekt het gelukkig.
Ik ga met 36 weken. Ik hoop wel dat ik het zal volhouden ik merk dat ik nu al meer moeite heb. Gelukkig werk ik maar 3 dagen p/w en dan max. 5 uurtjes per dag. Ik ben zo moe en ik heb ook enorme wallen onder me ogen dus ik ben blij dat ik al minder werk.
Ik heb met 34 weken verlof (vanaf morgen dus) dit omdat wij hele dag staan en veel moeten tillen dus kon zelfs niet eens kiezen of 36 of 34. Daarna nog 10 erna dus bij mekaar 16 weken ook
Balen zeg dat ze daar niet dezelfde regelgeving hebben als in Nedrland. Lijkt me wel zwaar tot 2 weken van te voren. Ik heb gewerkt tot 4 weken van te voren en vond de laatste weken wel vermoeiend. Maar dan vooral savonds als ik thuis was gekomen. Werken zelf ging nog wel. Wilde ook niet eerder want vind het dan te lang thuis zitten van te voren. Ben nu 2 weken thuis en verveel me al Heb al zoveel klusjes in huis gedaan.
Ik werk tot 34 weken. Maar ik heb vanaf woensdags dus heb ik maandag en dinsdag nog vrij genomen. 22 nov is mijn laatste dag
Ja is ook wel zwaar maar ik denk ook dat ik me thuis ga vervelen Maar dit is ook mijn laatste dag voor deze week morgen en overmorgen ben ik vrij en dan weer twee weken werken dan 10 en 11 okt vrij en dan weer 2 weken tot verlof. En ik doe alles gewoon rustig aan. De ochtenden gaan echt prima alleen zo tussen de middag kak ik in. Maar ik moet gewoon even volhouden
Ik heb dit keer erg veel geluk met mijn verlof. Op papier heb ik 5 weken van tevoren verlof. Ik werk in het onderwijs, en precies voor mijn verlof hebben we twee weken kerstvakantie. Dus in het echt heb ik 7 weken van tevoren al verlof!! Als ik weer moet beginnen heb ik weer twee weken vakantie (meivakantie), dus ook hier krijg ik twee weken cadeau!!!
Ik moet op zes maanden verplicht stoppen van het werk, omdat het werk te zwaar is en ze geen aangepast werk kunnen geven.
Beide keren met 34 weken, zat toen ook al in de ziektewet. Bij de eerste met 28 weken volledig. Bij nr. 2 ben ik vanaf 30 weken half de ziektewet in gegaan. Bij nr. 3 zal ik weer met 34 weken stoppen, ongeacht hoe de zwangerschap zal verlopen.
Mijn verlof gaat 4 weken voor de uitgerekende datum in. Maar daarvoor zit nog een week vakantie, dus eigenlijk stop ik vijf weken ervoor met werken. Ik ga er vanuit dat ik dat wel ga halen, maar ik merk nu al wel (31 wkn) dat het fysiek zwaarder wordt. Ik ben wel gedreven om door te bikkelen, want als ik zes weken voor de datum stop ben ik die vakantieweek kwijt. En nu heb ik dus eigenlijk een week langer verlof en dat is toch wel lekker! Doorwerken tot 2 wkn voor de datum zou ik niet alleen zwaar, maar ook erg spannend vinden. Als je bedenkt dat je in principe vanaf 37 weken kunt bevallen!
Ja is ook spannend en als ik voor de uitgerekende datum beval ben ik de weken ook kwijt. maar ja dat is het risico
Ik ben met 36weken gestopt en vond die laatste twee weken behoorlijk pittig ondanks dat ik een kantoorbaan heb en een voorbeeldige zwangerschap. Was er echt aan toe, zooooo moe! Nu na de eerste week verlof voel ik me alweer een stuk beter! Tot 38weken lijkt mij dus erg lang!