Hoi meiden, Ik vind op het forum heel veel topics over reflux bij babytjes, maar zijn er hier ook mama's die tijdens de zwangerschap zelf last hebben/hadden van reflux?? Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik van week 12 t/m 40 erg veel last van reflux gehad en helaas heb ik nu alle symptomen alweer bij 7 weken Het voelt zo rot en ik zoek eigenlijk lotgenoten die weten hoe het voelt en eventueel ervaring hebben met bepaalde medicijnen. Ik had de vorige x Omepradol, maar dit beschermt alleen de maag en neemt de klachten niet weg. Ik ben benieuwd!
Dat is één van de symptomen Bjanc! Hoort helaas ook een enorme druk op je strottenhoofd, borstbeen en bovenkant maag bij. + bloedneuzen. En de hele dag het idee dat er iets in je keel zit. En daar word je dan weer kotsmisselijk van.
Poeh.. klinkt heel vervelend. Onze dochter heeft er het eerste levensjaar flink last van gehad, zelf heb ik met al die dingen die jij zegt geen ervaring. Sterkte ermee
Omeprazol zou het brandend maagzuur probleem wel weg moeten nemen, want dat is een proton pomp inhibitor, er wordt dus minder maagzuur aangemaakt, hierdoor beschermt het ook de maag idd, maar dat is absoluut niet de hoofdwerking. Het probleem dat het klepje niet goed werkt tussen de maag en slokdarm, daar is niets aan te doen, dat verergert tijdens de zwangerschap door de hormonen. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik veel gaviscon gebruikt, maar dat werkt maar heel kort en is alleen symptoombestrijding. Nu heb ik eerst ranitidine (zantac) gebruikt totdat dat niet voldoende meer werkte, nu gebruik ik omeprazol, het drukkende gevoel wat je beschrijft wordt ook minder daarvan aangezien dat voornamelijk veroorzaakt wordt door irritatie van de slokdarm, minder zure maaginhoud betekent minder irritatie. En ik kan het weten want heb heel erg veel gebraakt (HG). Ik heb overigens ook maagklachten buiten de zwangerschap om, dus had al veel ervaring met omeprazol, de reden dat ik eerst ranitidine voorgeschreven kreeg, is omdat dat eerste keus is tijdens de zwangerschap en omeprazol tweede keus (na uiteraard de mildere middeltjes als antagel en gaviscon).
Wat vervelend dat je daar zo'n last van hebt, dan mag ik nog blij zijn met "alleen maar het spugen" nog steeds. Mijn zoontje heeft het ook heel erg gehad en naast medicatie zijn we met hem ook nog een paar keer bij de osteopaat geweest, misschien dat die ook iets voor jou kan betekenen? Sterkte ermee!
Vanaf vandaag heb ik (eindelijk!) ook weer Omeprazol! Welke dosering gebruik jij? De apotheek gaf 2x per keer aan, maar weet niet dat ik zwanger ben. Ik kan me van de vorige zwangerschap herinneren dat ik 1x1 tablet nam per dag.