4 weken terug ben ik bevallen. Ik heb tijdens mijn bevalling een knip gehad. Tijdens de kraamweek begon het wat te trekken en heeft de verloskundige de hechtingen er uit gehaald en had ik nergens meer last van. Echter, als ik het bekijk ziet het er niet uit. ik zie de onderhuidse (noem je geloof ik zo?!) hechtingen zitten. Het is dus helemaal niet dicht. Het ziet er wel rustig uit. Verder voel ik aan de buitenkant van de knip (daar waar het wel dicht is) onder m'n huid de onderhuidse hechtingen prikken. Het is gehecht met doorzichtig draad (lijkt wel visdraad) wat zou moeten oplossen. Hoe lang duurt dat dat wel niet en had de wond niet al dicht moeten zijn? De verloskundige zij dat het een klein knipje was (4 hechtingen) maar het is nog een soort van open vanaf de bovenkant. Had het idee dat de knip bij mn eerste bevalling met 1,5 week al dicht was. Nu is dit het zeker niet zo... Heb pas over 2 weken nacontrole, vandaar mn vraag hier. Maak me toch wel een beetje zorgen om
Hoi Kakoe, geen zorgen hoor. Dat gaat wel dicht. Waarschijnlijk is het een beetje gaan wijken na het verwijderen van de hechtingen, maar dit komt goed. Je kunt dan inderdaad wel eens die donkere diepere hechtingen zien liggen. En zo'n knoopje onder de huid kan wat vervelend aanvoelen, maar ook dat lost op. Houdt er wel rekening mee dat onderhuidse of diepere hechtingen pas na weken kunnen oplossen. Dat varieert van 2-8 weken. Sommige vrouwen voelen zo'n knoopje nog na een aantal maanden. Zolang het inderdaad rustig is, geen zorgen; de natuur is mild en lost dit wel weer op. Groetjes Brigitte