Hallo, Helaas bleek na de OGTT dat mijn bloedsuiker boven de grenswateren kwam. Bloedsuiker was namelijk 8,2. Nu zijn mijn bloedsuikers prima als ik mijn gewone voeding aanhoud.. In het ziekenhuis geven ze aan dat hun protocol is dat je hoe dan ook in het ziekenhuis moet bevallen. Echter zegt mijn verloskundige dat ik met alleen dieet en mooie suikers ook thuis zou mogen bevallen. Ik zou heel graag thuis bevallen. Heeft u ook wel eens gehoord van thuis bevallen ondanks Zwangerschapsdiabetes? Ik twijfel enorm. Mijn hart zegt blijf lekker in je vertrouwde omgeving. Maar mijn hoofd zegt dan ook weer; wat nou als??.. Ik zie echt heel erg op tegen een ziekenhuis bevalling. Maar zou m'n kind ook niet in gevaar willen brengen. Bedankt alvast.
Hoi Finally88, het beleid daaromtrent is helaas niet overal hetzelfde. Maar volgens de VIL (verloskundige indicatielijst) mag je met een zwangerscahspsuiket met dieet en goede bloedwaardes onder controle blijven van de verloskundige. Dit is het betreffende deel uit de VIL van de knov-site: Zwangerschapsdiabetes: Als met dieet de bloedsuikerwaarden <7,5 mmol/l (capillair) blijven en er geen aanwijzingen voor overige pathologie bestaan, kan begeleiding in de eerste lijn (= bij de verloskundige buiten het ziekenhuis) plaatsvinden. Groetjes Brigitte
Dankjewel, mocht inderdaad thuis bevallen van m'n verloskundige. Echter nu een te hoge bloeddruk. Dus nu mag t toch niet meer..
da's balen. Dan is er helaas geen keuze meer nee. Succes met de laatste loodjes nog. Groetjes Brigitte