Hoeveel maanden ben je dan?? veel mensen vragen aan me hoeveel maanden ben je en dan kijk ik echt zo want ik weet dat zwangerschapweken heel anders geteld worden..ik zeg dan meest ik ben bijv 27 weken en dan zeggen ze weer jaaa maaaar hoeveel maanden is dat : wie kan me helpen met die telling? xxx
Ik ben nu 26,5 weken en zeg dat ik 6 maanden ben. Een kwartaal (3 maanden) heeft 13 weken dus vanaf 26 weken ben je 6 maanden
O dat wil ik ook eens weten. Ik d8 steeds dat je gewoon om de 4 weken moest tellen maar dan kom je uiteindelijk op de 36 weken uit. Ben ik nu dan 4 of 5 maanden??
Gevonden!! 3 mnd = 13 wk 4 mnd = 16 wk 5 mnd = 21 wk 6 mnd = 26 wk 7 mnd = 30 wk 8 mnd = 35.5 wk Gevonden op: http://home.planet.nl/~gruit037/tamara/8m.htm
Handig! Hier vraagt ook iedereen naar maanden Ik weet nog dat ik het altijd heel irri vond vroeger dat mensen zwangerschappen in weken rekenden. Dan zat ik altijd om te rekenen naar maanden, haha! Alle zwangeren hebben gewoon een andere telling in hun hoofd. Ik wist het door de '3 trimesters' die ze hier heel duidelijk handhaven bij de VK (in Duitsland). Ik zit nu nét in m'n 3e trimester, dus inderdaad 6 maanden, nog 3 maanden te gaan!