ik ben nu bijna 13 weken zwanger en ik volgens mij ben ik alleen maar aangekomen van het eten. Eerst maakte mij dat niet zoveel uit. Maar nu ben ik bang dat ik dadelijk weer te zwaar ben. Ik ben namelijk altijd aan het lijnen normaal. En ik heb ook altijd problemen gehad met mijn gewicht. Maar nu ga ik in mei trouwen met een dikke buik, leuk maar ik ben bang dat ik aan alle kanten uitdij. Vooral in de eerste weken heb ik kei veel gesnoept. En nu kan ik niet lijnen. Mijn taille bv. Ik kan dadelijk tuurlijk geen corset om. Ik wil van jullie weten of jullie vinden wat ik nu eet of dat veel of weinig is voor iemand die zwanger is. Want ik wil toch proberen om een beetje af te vallen. Ik eet 's morgens een sneetje ontbijtkoek, verder: 3 boterhammen met tomaat of komkommer, 2 appels, soms een liga of nog een ander stuk fruit. En 's avonds gewoon avondeten en af en toe pudding of yoghurt. Ik wil natuurlijk wel gezond doen, mijn kindje vind ik natuurlijk veel en veel belangrijker! Maar toch zit ik er mee.
ik vind het wel goed klinken maar ik zou wel wat vaker een melkproduct nemen.. dus gewoon elke dag een toetje of 2 glazen melk...
Klinkt prima! Niet gaan lijnen, hoor! Je kindje krijgt dan alle afvalstoffen via de navelstreng binnen en ik heb niet het idee dat je nu niet goed eet. Het klinkt echt prima!
Is ontbijtkoek het enige dat je 's morgens eet? Of zijn die drie boterhammen ook je ontbijt? Je moet er wel voor zorgen dat je goed ontbijt, dat is namelijk de belangrijkste maaltijd van de dag.
Klinkt heel gezond allemaal! Maar je moet niet gaan lijnen hoor. Gewoon normaal eten en niet teveel snoepen. Je hoeft ook niet voor twee te eten. Het is iig niet goed om in de zwangerchap te lijnen.
ok meiden. Dank jullie wel. Ik eet 's morgens idd alleen ontbijtkoek. Komt ook omdat ik te weinig tijd heb om nog meer te eten. Dan ga ik gewoon door met wat ik nu eet en dan snoep ik gewoon niet, in elk geval veel en veel minder dan de afgelopen weken.
Als er naast tomaat en komkommer ook nog wat anders op die boterhammen zit, iig margarine en ham of kaas, dan kom je een eind in de goede richting, maar dan nog zit je denk ik ver onder het aantal kcal dat je op een dag moet eten. - ontbijtkoek = 60 kcal - 2 appels = 120 kcal - 3 boterhammen = 240 kcal - komkommer en tomaat = 20 kcal - liga = ? - aardappels = 130 kcal - vlees = 250 kcal - groente = 20 kcal - jus = 100 kcal - yoghurt = 70 kcal Totaal = 1110 kcal + de liga. Ik neem aan dat je hiernaast nog wel iets anders drinkt dan water. Je hebt voor de gezonde groei van de kleine 2400 kcal per dag nodig. Dit hoeft niet gelijk in het begin van je zwangerschap, maar wel in het tweede en derde trimester als de kleine echt gaat groeien. Ik hoop dat je hier iets wijzer van wordt en dat je maar een heel erg ooi bruidje mag worden in mei
Lijnen moet je echt niet doen, want dan komen er afvalstoffen vrij die schadelijk kunnen zijn voor je kindje. Gewoon gezond eten en bewegen. Dat laatste is ook belangrijk, want dan is de zwangerschap makkelijker te dragen en blijft je conditie beter. En trouwens nog proficiat met je trouwen. Maak er een mooie dag van.
aanvulling: die afvalstoffen kun je namelijk niet uitplassen, die komen in je bloed terecht en dus ook bij je kindje. ik snap heel goed wat je bedoeld want je voelt je niet gemakkelijk. maar zodra je buikje wat beter zichtbaar is zul je het opzij zetten. want tsja je bent zwanger meis.
Ok, ik drink voornamelijk water eigenlijk. Misschien kan ik dan 1 boterham meer eten. Ik ga ook niet lijnen, want ik wil ook het beste voor mijn kindje.
Zie het stukje van Loeki. Je hebt nu zeker 2000 calorie per dag nodig. Met een extra boterham ben je er dus niet hoor. Ik zou als ik jou was even op de site van het voedingscentrum gaan kijken.
Het is goed om op je gewicht te letten tijdens de zwangerschap, door bijvoorbeeld matig te snoepen etc. Wel vind ik dat je te weinig eet, wanneer dit nou is door misselijkheid oid dan is het lichamelijk zo bepaald en is er niets aan te doen, maar er bewust voor kiezen zo weinig te nuttigen vind ik niet kunnen. Probeer wat meer te eten en gewoon goed op je snoepgedrag te letten dan valt het met de kilo's ook wel mee.
Tips voor gezonde calorieën banaan of mango vanille vla (ook goed tegen maagzuur) cruesli extra boterhammen (advies is 6 per dag) volkoren beschuitjes appelstroop (bevat ijzer) vruchtensap en (karne)melk Misschien kun je hiervan iets aan je dagelijkse dieet toevoegen en dan kom je al weer eeh heel eind in de goede richting. Nu eet je maar de helft van wat je eigenlijk zou moeten eten en dan ben ik nog ut gegaan van een stevige avondmaaltijd van ruim 500 kcal.
Vanille vla met cruesli dat eet ik ook wel eens. Ik eet niet bewust weinig nu. Als ik dit op heb zit ik echt vol. Ik wil ook helemaal niet lijnen...maar ik wilde weten hoe ik gezonder kan eten omdat ik de laatste tijd (van de stress) zo veel gesnoept heb. 's Avonds eet ik best wel goed. Soms pak ik savonds nog een sinaasappel of pudding met cruesli. Wat eten jullie dan zo op een dag? Kan ik misschien ook iets van eten
Je moet wel meer zuivel gebruiken. Als je echt op wilt letten moet je die pudding laten staan daaar zit echt veel suiker in. En daar inplaats van magere yoghurt nemen. Maar zou niet minder gaan eten dan wat je opgeschreven hebt. Als je minder gaat eten krijg je meer drang om te gaan snoepen. Dus als je bijv sóchtends snel iets tussen door pakt kan je beter meer als ontbijt eten dan heb je ook minder honger tussen door. En als ontbijt eet je wel heeel weinig. Ontbijtkoek vult ook niet echt. Suc6
Ik eet op dit moment ook echt te weinig, heeft helaas de misselijkheid als oorzaak. Er zijn avonden dat ik zelfs helemaal niets kan eten. Over de dag genomen: Ontbijt : Brinta + ontbijtkoek Lunch: 4-5 bruine boterhammen met boter en beleg + 1 stuk fruit Avondeten: varierend van stukje komkommer en wat kwark tot iets meer groenten met wat rijst of gepofte aardappel. Tussendoor eet ik veel soepstengels om de misselijkheid te drukken en soms nog extra fruit.
ik krijg lang niet binnen wat ik zou moeten, ik wil wel maar alles gaat er ookweer uit. maak me ook wel wat zorgen over want zo krijgt de baby ook niet veel! Ik eet nog minder dan wat ik hier lees!
Je baby pakt wat het nodig heeft, alleen is het voor jou minder prettig omdat je reserves opraken. Geen zorgen maken dus om je kindje, die redt het prima!
Goh, behoor je zoveel boterhammen te eten tijdens de zwangerschap? Dat krijg ik nooit weg! Ik neem - 's ochtends een kom Fruit & Fibre met melk en 2 kopjes Nespresso - als lunch 2 boterhammen zonder boter (lust ik niet), meestal met salami en augurk *kwijl* en een grote beker Optimel, - later in de middag eet ik druiven of ander fruit, - bij het avondeten een gewone portie van een gewone maaltijd, net zoveel als ik at toen ik nog 50 kilo woog voor ik zwanger werd. - als toet een kom Boer'n yoghurt. Overdag drink ik water, 's avonds waterige Lessini. Het ontbijt en de toet is wat ik extra eet, tov normaal. Een ontbijt van alleen ontbijtkoek lijkt me weinig, om als zwangere de ochtend mee door te moeten.
ik eet in de ochtend een appel, als die binnen blijft. daarna crackertje met boter en hagelslag, bakje thee. Lunch probeer ik een boterham te eten met beleg, of bakje yochurt, dit geef ik meestal ook weer over. tusendoor kop thee met koekje avond eten half bordje, meer krijg ik niet weg, 's avonds wat chips of popcorn. Tussendoor drink ik nog water. Is dit veel te weining? volgens mijn moeder wel namelijk!